Wimp Hifi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Wimp Hifi

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wimp Hifi

http://www.itavisen.no/nyheter/wimp-...rer-deg-214727

Noen som har prøvd dette enda? tenker ikke på testen men resten av streaming tjensten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Wimp Hi-Fi både på pc og Sonos. Synes ikke pc aplikasjonen er like bra som Spotify sin da, men gjennom Sonos er den litt mer oversiktlig og bedre faktisk. Og lyden er bra, Som CD iallefall.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som har vanskelig for å svelge at Wimp har 2 separate databaser for 2 identiske musikksamling? Sier ikke at de ikke har gjort det, men fra et kostnadsmessig perspektiv kan jo ikke det være det mest effektive som er gjort akkurat. Jeg bare har vanskelig for å tro at de skulle gidde å lage en helt ny identisk database bare for å legge inn all den samme musikken en gang til, bare uten komprimering.

Nå skal ikke jeg påstå noe her, men jeg har bare en sunn skepsis til det.
    Liker både wimp og spotify jeg. Men bruker for det meste PC, og der trekker spotify det lengste strået mtp brukervennlighet og oversiktlighet.
    Ang. den testen om 320bit vs flac, tror jeg de fleste skal slite godt med å høre forskjell. Da skal du i så fall ha et veldig godt akustisk behandlet rom, eller veldig gode klokker.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Kjører Wimp Hi-Fi både på pc og Sonos. Synes ikke pc aplikasjonen er like bra som Spotify sin da, men gjennom Sonos er den litt mer oversiktlig og bedre faktisk. Og lyden er bra, Som CD iallefall.
    Hva er det du synes er så bra med Spotify sin app på PC - og iPad vil jeg legge til?
    Man får ikke lagre favorittartister - det gjør applikasjonen komplett ubrukelig i mine øyne. Her er jo Wimp sine apper mye mer oversiktlig og elegant.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Hva er det du synes er så bra med Spotify sin app på PC - og iPad vil jeg legge til?
    Man får ikke lagre favorittartister - det gjør applikasjonen komplett ubrukelig i mine øyne. Her er jo Wimp sine apper mye mer oversiktlig og elegant.
    For det første er den kjappere. Liker slett ikke adobe air som wimp må ha for å kjøres. Kan ikke spille musikk fra hardisk, uoversiktlig, rotete faktisk! Mulig jeg er kresen, men den nye Spotify program appen til windows for PC er fantastisk! Men som sagt igjennom Sonosappen har man flere muligheter på wimp en spotify har, og wimp hi-fi er flott!

Når det gjelder om wimp har lagt musikk dobbet, så JA! Søker man opp artister så får man opp (Lossless) foran sangen om det er cd kvalitet...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde wimp via canal digital før, brukte det sjeldent. syns også det var tregt og uoversiktelig.
    spotify var veldig bra før siste oppdatering, nå har de komt med noe fancy greier som kjører 4-5 operasjoner i task manager samtidig, større bilder, skrift og kolonner. må scrolle mye mer enn før..ikke er det mulig å sortere søkeresultater heller, wtf?
    ogg vs flac bryr jeg meg ikke så mye om, småplukk når man ser hvor store kompromisser det er i høyttaleren etc

edit; man kan trykke "follow" på artistene man liker, da får man også med seg hva de evt lytter på.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff Vis post
    http://www.itavisen.no/nyheter/wimp-...rer-deg-214727

Noen som har prøvd dette enda? tenker ikke på testen men resten av streaming tjensten.
    Jeg benytter Wimp Hi-Fi på Sonos. Jeg synes det fungerer glimrende. Personlig mener jeg Wimp har en mye bedre måte å sortere artister og album. At man kan lagre favoritter både på artister, album og låter er bra. Det føles mer naturlig hvis man som meg stort sett spiller hele album. I tillegg har Wimp mye bedre redaksjonelt innhold i forhold til at de kommer med anbefaling og lager gode/relevante spillelister. Jeg har funnet mye bra musikk på denne måten. I Spotify må man vite hva man ønsker å spille og det er ikke alltid like enkelt.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg om den siste oppdateringen av spotify. Skjønner ikke hva de har tenkt med. Oppdaterte den igår, og må si jeg ble relativt frustrert. Nå har den attpåtil begynt å henge seg i ny å ne

@Zleepeme Så du får opp 2 av de samme albumene og sangene hvis de finnes i både normal og vanlig? Må si meg imponert over arbeidet de har gått til for å få dette opp å gå. All kudos til dem for det.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Enig med deg om den siste oppdateringen av spotify. Skjønner ikke hva de har tenkt med. Oppdaterte den igår, og må si jeg ble relativt frustrert. Nå har den attpåtil begynt å henge seg i ny å ne

@Zleepeme Så du får opp 2 av de samme albumene og sangene hvis de finnes i både normal og vanlig? Må si meg imponert over arbeidet de har gått til for å få dette opp å gå. All kudos til dem for det.
    Ja de har holdt på en god stund vet jeg. Så det meste av musikken ligger i flac om du har abb til det. Har du wimp hi-fi, så kommer den andre versjonen ikke opp. Så du ser stort sett bare den muskkken som er lossless.
    Du sjekker også enkelt om det er lossless på info på musikkfilen. På den nye pc appen så er det et hi-fi symbol i tilegg om sangen du spiller er lossless...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    For det første er den kjappere. Liker slett ikke adobe air som wimp må ha for å kjøres. Kan ikke spille musikk fra hardisk, uoversiktlig, rotete faktisk! Mulig jeg er kresen, men den nye Spotify program appen til windows for PC er fantastisk! Men som sagt igjennom Sonosappen har man flere muligheter på wimp en spotify har, og wimp hi-fi er flott!

Når det gjelder om wimp har lagt musikk dobbet, så JA! Søker man opp artister så får man opp (Lossless) foran sangen om det er cd kvalitet...
    Kjappere..?
    Jeg har sett dette argumentet før, men forstår ikke hva det innebærer rett og slett.
    Streamer rett fra iPad. Trykker play og da starter sangen umiddelbart. Ser ikke helt problemet her...?

For meg er det helt essensielt å lagre de artistene jeg finner frem til slik at jeg husker dem og finner frem til dem på en lettvint måte. Noe annet fungerer ikke hos meg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Jeg benytter Wimp Hi-Fi på Sonos. Jeg synes det fungerer glimrende. Personlig mener jeg Wimp har en mye bedre måte å sortere artister og album. At man kan lagre favoritter både på artister, album og låter er bra. Det føles mer naturlig hvis man som meg stort sett spiller hele album. I tillegg har Wimp mye bedre redaksjonelt innhold i forhold til at de kommer med anbefaling og lager gode/relevante spillelister. Jeg har funnet mye bra musikk på denne måten. I Spotify må man vite hva man ønsker å spille og det er ikke alltid like enkelt.
    Helt enig med deg.
    Har f.eks. funnet fram til en masse artister og album i progrock-archives som jeg ikke visste navnet på. Nå er alt lagret i Wimp slik at jeg lettvint finner dem igjen. Navnet husker jeg ikke engang på mange. Må også nevne alle spillelistene som er tilgjengelige. På Spotify må man søke frem alt. Og dette synes mange er "genialt"..?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan lagre artister i spotify

+ over 50 applikasjoner, f.eks dagbladet vant en pris for sin. "discover" foreslår musikk etter hva man har lyttet til tidligere, "follow" følger artist og hva evt artisten selv lytter på.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser de har fått denne funksjonen på PC nå, faktisk for 1 mnd siden. Det var på høy tid.
    Men den er ikke implementert iPad appen - som for øvrig er horribelt dårlig.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å abonnere på artister har vært mulig siden oktober 2012, "follow" kom i april 2013... men offtopic, heftig diskusjon om "hifi testen" på hifisentralen. syns selv den var mistenkelig enkel..
    Sist endret av einis; 05-11-2014 kl 20:22

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Kjappere..?
    Jeg har sett dette argumentet før, men forstår ikke hva det innebærer rett og slett.
    Streamer rett fra iPad. Trykker play og da starter sangen umiddelbart. Ser ikke helt problemet her...?

For meg er det helt essensielt å lagre de artistene jeg finner frem til slik at jeg husker dem og finner frem til dem på en lettvint måte. Noe annet fungerer ikke hos meg.
    Når det gjelder appen, så refererer jeg KUN til programmet som finnes på PC. På mobil nettbrett, så har de utviklet gode apper. Men på en pc, så benytter de seg av et noe utdatert tilegsprogram kalt Adobe Air. Dette er ikke like bra som appene. Men Både Wimp gjennom mobil/nettbrett, og samtidig igjennom Sonos er langt bedre en spotify.
    Lydmessig er det stort sett Wimp hifi gjennom sonos det går i her.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wimp klienten til PC som har støtte for Wimp Hifi benytter ikke Adobe Air. Til info

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman Vis post
    Wimp klienten til PC som har støtte for Wimp Hifi benytter ikke Adobe Air. Til info
    Aha Men fortsatt bare en beta jeg har der. Litt ustabil osv...

Lignende tråder

1. Trenger oppgraderingshjelp etter WIMP HIFI lansering.
    By dejavu in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 24
    Siste melding: 12-14-2013, 13:17
  2. Lyd fra Wimp på smart tv?
    By SuprSvein in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 05-10-2012, 23:51
  3. Wimp-lydproblemer
    By UOB in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 10-12-2011, 11:39
  4. Wimp til PS3
    By cLeric in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 2
    Siste melding: 10-02-2011, 01:19
  5. Wimp
    By dejavu in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 0
    Siste melding: 03-13-2010, 13:49

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •