Er disse motstandene ødelagte?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er disse motstandene ødelagte?

Prøver fikse en dacmagic som har problemer med lyden i de balanserte og ubalanserte utgangene. Det skurrer.
    Jeg har allerede byttet en motstand jeg trodde var årsaken men feilen er fremdeles der. Jeg kan ikke finne noen andre feil på kortet,(har ikke målt strøm el.lign da jeg mangler ekspertisen til dette), og det eneste jeg kan se er den halvsvarte guggen som ligger i bunn av motstandene.
    Er dette lim fra montering eller lekkasje? Av bildene jeg finner på nett kan jeg ikke se noe tilsvarende.

Alt jeg ønsker er å få dac'en opp å gå som normalt. Skulle det vise seg at alle motstandene er gått kjøper jeg nye(bedre)for modifikasjoner

Takker for svar!
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -dac-caps-1-jpeg   -dac-caps-2-jpeg   -dac-caps-3-jpeg  

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe. Dette er, tja, en 5 W motstand og de tåler nå en del. Det virker ikke som de er skadet på noe vis. Er loddingene på undersiden ok?

Når det er sagt, elektrolyttkondensatorer (de bøttene som sitter ved siden av), blir tørre med årene. I tillegg, fordi de er såpass tunge fysisk, hender det ofte at de går opp i loddingen. Mange feil på gamle (billedrørs) TV-er var nettopp at loddingene på kondensatorene var dårlige. Trikset er da å gå over kretskortet med litt ferskt loddetinn og se om det bedrer seg.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok skjønner. Har gått over alt men kan ikke finne noen grunn til at de analoge utgangene ikke virker. Har byttet en motstand, (den svarte store lengst til venstre i bilde 2 og 3, med en Panasonic da denne hadde blåst seg opp) men alle de andre på kortet ser bra ut.
    Er det noen som vet hva dette kan komme av, og er eneste løsning evt å bytte ut all motstand og kondiser osv?

Lignende tråder

1. Ødelagte høyttalere.
    By H031 in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 04-06-2014, 00:11
  2. B&W CM9 ødelagte
    By LimaFoxtrot in forum Høyttalere
    Svar: 30
    Siste melding: 10-25-2012, 18:47
  3. Ødelagte Klipsch Rf 83
    By aquatec in forum Høyttalere
    Svar: 1