Koble soundbar og hifi anlegg sammen trådløst?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble soundbar og hifi anlegg sammen trådløst?

Hei! Har en tv med soundbar som er koblet til PS3 og Apple TV i den ene enden av rommet og et hifi anlegg med platespiller i den andre enden av rommet.
    Musikk blir spilt av via Smart TV/Apple TV airplay.
    Lurer på om det er en måte å koble dette sammen trådløst slik at når jeg spiller noe av via airplay at det kommer lyd ut av både soundbar og hifi anlegget samtidig? Evt en dings jeg kan kjøpe?

Dette er ikke med tanke på lydkvalitet bare for å fylle hele stuen med lyd i fest sammenhenger.
    Litt teknisk info: PS3 og Apple TV går med HDMI til tven og fra tven til lydplanken går det optisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update: Fikk ikke svar så går over på en annen løsning dvs med kabler. Vil koble høyttalere sammen med soundbar. Soundbar har bare optisk og RCA inngang menst høyttalerene har jo høyttalerkabler. Kan jeg snitte opp RCA kablene og koble desse på høyttalerkablene for å så gå i forsterkeren? Eller blir det bare rot?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke bare rot men vil garantert ødelegge soundbaren om ikke hele annlegget ditt ellers og.

Det er et helt annen spennings nivå i høyttaler kablene og i RCA kablene.

Om du derimot har en receiver/forsterker med effekt utgang kan du heller koble ifra de til RCA utgangene, garanterer ikke hvordan det vil spille men vil i alle fall være mindre eksplosivt.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper f.eks 2stk Sonos Connect mediaspillere, så har du det du trenger og mere til.. Men det er på langt nær en rimelig afære da de koster rundt 3000 pr stk. Logitech squeezebox er rimeligere, eller sjekke om ikke apple har en lignende dings iom at du har appletv... Mulig at de kan ha en dings du kan koble i forsterkeren på fifianlegget å kunne kjøre lyden samtidig på begge plasser. Hvor bra det blir er usikkert, men vet at Sonos funker perfekt iallefall. http://www.hifiklubben.no/Streaming/Sonos/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Hvis du kjøper f.eks 2stk Sonos Connect mediaspillere, så har du det du trenger og mere til.. Men det er på langt nær en rimelig afære da de koster rundt 3000 pr stk. Logitech squeezebox er rimeligere, eller sjekke om ikke apple har en lignende dings iom at du har appletv... Mulig at de kan ha en dings du kan koble i forsterkeren på fifianlegget å kunne kjøre lyden samtidig på begge plasser. Hvor bra det blir er usikkert, men vet at Sonos funker perfekt iallefall. http://www.hifiklubben.no/Streaming/Sonos/
    Ser ikke for meg hvordan dette vil fungere med min nåverende forsterker? Eneste out jeg har er for høyttalerkabler. Må sikkert ha ny forsterker eller noe? Beste hadde jo bare vert noe som har høyttaler out samt rca out men er vell ikke noe slikt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobbytwig Vis post
    Ser ikke for meg hvordan dette vil fungere med min nåverende forsterker? Eneste out jeg har er for høyttalerkabler. Må sikkert ha ny forsterker eller noe? Beste hadde jo bare vert noe som har høyttaler out samt rca out men er vell ikke noe slikt?
    Treger ikke out, men vanlig rca input for å bruke Sonos connect.
    http://www.hifiklubben.no/Products/s...spiller-26640/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Treger ikke out, men vanlig rca input for å bruke Sonos connect.
    http://www.hifiklubben.no/Products/s...spiller-26640/
    Ahhh er med på tankegangen nå! Det går ikke ann å kjøpe 1xSonos Connect da og bruke en slags RCA Splitter på Out'en at jeg får sendt både signaler til soundbar og til forsterker? Eller vil dette gå på helsa løs med tanke på lydkvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Connecten har både digitale og analoge utganger, så hvis du har slike innganger så kan du bruke en og kable den til den andre, men du frå ikke brukt anleggene trådløst da, men du styrer fortsatt connecten trådløst, men du må strekke kabel mellom anleggene.
    Med to connecter, så oppretter du to soner slik at du kan trådløst styre både sounbaren og hi-fianlegget trådløst og uavhengig av hverandre. dvs at du kan velge å spille kun på det ene, men enkelt kjøre disse sammen og spille synkront på begge sider.

Lignende tråder

1. Soundbar, 2.1 anlegg? Beste løsning
    By SnikendeChris in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 05-14-2013, 11:02
  2. Soundbar eller 2.1 anlegg?
    By alexandernk in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 9
    Siste melding: 12-19-2012, 22:20
  3. Svar: 7
    Siste melding: 11-09-2010, 11:51
  4. Har problemer/trenger hjelp til å koble sammen et anlegg.
    By Arsenal1913-2006 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 02-01-2009, 15:12
  5. Koble sammen pc og anlegg? Har jo de rette kablene..!
    By Valiariaribenn in forum Kabler
    Svar: 18
    Siste melding: 12-10-2003, 23:02

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •