ARGON 7460A- Lydkort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question ARGON 7460A- Lydkort?

Hei alle sammen.

Jeg kjøpte idag ARGON 7460A hos Hifiklubben, og er egentlig ganske så fornøyd med lyden hittil. Jeg bruker da det innebygde lydkortet via USB til pc'en, men jeg er litt nysgjerrig på hvor mye bedre lyd jeg kan få med et lydkort til pcen?

Jeg fikk presset den opp til 16bit, 48000hz via instillingene, men synes det kanskje er litt lavt? Jeg er ganske fersk når det kommer til lyd, men merket at jeg ikke var fornøyd med "billig"høytallere jeg hadde før fra Sony, som lett vrengte seg etter litt volumøkning.

Til bruk går det mye i musikk,spilling og film/serietitting.

Noen tips? Vil jeg få større utbytte av høytallerne med et lydkort? Selvfølgelig ikke det innebygde på hovedkortet.

http://www.hifiklubben.no/Products/a...yttaler-31749/

Mvh, Thomas.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, et lydkort har du ikke bruk for. Du bruker USB, dvs digital overføring mellom PC og forsterkeren i din aktive høyttaler.
    Et lydkort (innebygd eller ikke) er derimot for analog utgang fra PC. Det er ikke i bruk når du har digital overføring.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek Vis post
    Nei, et lydkort har du ikke bruk for. Du bruker USB, dvs digital overføring mellom PC og forsterkeren i din aktive høyttaler.
    Et lydkort (innebygd eller ikke) er derimot for analog utgang fra PC. Det er ikke i bruk når du har digital overføring.
    Takk for svar, hårek.

Ja, akkurat nå bruker jeg USB for digital overføring som du sier. Men tenkte om eventuellt jeg kunne fått bedre lyd/klarere om jeg hadde brukt et lydkort å drive høytallerne gjennom de istedetfor digitalt via USB?
    Vet ikke om lydkortet som er innebygd i disse høytallerne kan måle seg med et godt stereo lydkort foreksempel, og om det i det hele tatt er verdt det.

Nå brukes Spotify hyppig så og si hver dag på disse søte "små", men er vel også et spørsmål hvor god lyd Spotify leverer. ;-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16 bit 48k ha er mer enn nok til cd kvalitet og med spotify som primær kilde og du skal egentlig være bra kresen for at spotify ikke skal duge, jeg bruker selv spotify på mine mentor 6.

De fleste pleier vel egentlig og spørre i andre retningen, for interne lydkort (som og er DAC) kan ofte ta med litt rask og ekstra støy ifra strømforsyningen og alle de andre komponentene i pcen, lydkirt på HK er også egentlig ganske kapable saker og skal man finne noe merkbart bedre bør man nesten over på studio grad, totalt unødvendig i min mening.

Neida mitt forslag er og ta litt tid, la høyttalerne kjøre seg inn samtidig som du blir vant med den nye lyden, jeg kjenner ikke spessielt til hva du hadde før eller argon høyttalerne men mange føler de miste 'noe' når de går fra et typiskt 2.1 logitech annlegg og over på et mer hifi annlegg. Kort sagt er dette fordi disse billige smører tjukt på i frekvensen der den lille subben kan spille og det 'noe' de mister er egentlig vare forvrengning i 60-80hz området.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann TorTorden, takk for svar.

Du er nok inne på noe der tenker jeg, med at lyden er uvant. Lyden var som natt og dag da jeg gikk fra de forrige billighøytallerne jeg hadde som var Sony SRS-D8 http://www.sony.co.in/product/srs-d8 .
    Hører jo detaljer i musikk jeg ikke hørte tidligere, og det sier jo litt. :-P
    Har tenkt litt på å muligens kombinere de med en Argon SUB10 for mer trøkk, selv om de produserer ganske grei bass fra før.

Da følger jeg ditt forslag, bli vant med den nye lyden.

Takk for svar dere, varmer det nye hifi hjertet.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TorTorden har et vesentlig poeng. Støy fra interne lydkort er ofte problematisk. Det slipper man med digital overføring.
    Har selv gått veien fra internt lydkort til USB DAC, og til sist byttet fra enkel USB DAC med strømforsyning fra PC til en mer avansert DAC med egen strømforsyning. Kun da forsvant støyen helt.

Lignende tråder

1. Argon DA2
    By TboneWalker in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 11-27-2013, 16:24
  2. Cyclops spør om ting han egentlig burde vist: Integrert Lydkort vs PCI-E Lydkort
    By Cyclops in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 12
    Siste melding: 03-07-2013, 15:14
  3. Argon 7450A/7460A
    By Læif in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 11-27-2012, 19:01
  4. xtz vs. argon?
    By feliix in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 12-28-2009, 23:35
  5. Svar: 4