Denon 3805 til Cerwin DC-12 i hjemmekinoen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3805 til Cerwin DC-12 i hjemmekinoen?

Edit: mulig denne bør flyttes til enten høyttaler- eller receiver kategorien. Den omhandler begge, så jeg satte den hit ops:

Heisann...

Jeg har lenge gått med planer om eget rom til hjemmekinoen. Rommet er for så vidt snart ferdig, men jeg har ikke kjøpt inn noe utstyr enda. Nå har det seg sånn at jeg har pusset opp nesten hele huset samtidig som jeg har gått med hjemmekinoplanene i bakhodet. Og når man pusser opp går det av en eller annen grunn alltid mer penger enn man hadde tenkt :?

Dermed ser jeg meg nødt til å prioritere litt. Moderere meg en smule i forhold til det jeg hadde tenkt kan du si. Oppsettet vil kun bli brukt til film / spill. Jeg er ikke veldig opptatt av musikk, men setter da gjerne på en skive i ny og ne. Det vil uansett ikke bli prioritert i denne sammenhengen.

Jeg har sett på Denon AVR-3805 som receiver. Den ser ut til å ha det jeg ønsker meg, samt at den ligger i rett prisklasse. Det med automatisk romkorrigering frister veldig. Har også sett på Marantz 7400. Denne er heller ikke dum, dog den er uten sistnevnte funksjon. Den nye 7500 som kommer har vel det som trengs, men den er ikke på markedet enda. Jeg liker å forholde meg til det jeg vet, og 3805 har så vidt jeg har skjønt høstet mye ros i sin klasse.

DVD-spilleren må bli noe som ikke koster all verden. Jeg kunne gjerne tenke meg en der jeg har mulighet til å utnytte DVI. Mulig Denon 1910 får duge enn så lenge. Bildekvaliteten på denne er så vidt jeg har skjønt bra, om ikke like bra som sine storebrødre. Prosjektor vil nok bli Infocus 4805.

MEN, så til det egentlige spørsmålet. Høyttalere. Det er på dette området jeg har sett best anledning til å stramme inn på budsjettet. Jeg har nemlig et par Cerwin Vega DC-12 stående fra mine ungdomsdager. Jeg vurderer å bruke disse som fronter foreløpig. Så kjøper jeg en CV senterhøytaler, og bakhøyttalerne til CV. Husker ikke hva disse koster nøyaktig, men de er uansett svinebillige. Da har jeg i alle fall CV hele veien, og skal det være så skal det være :P Hopper jeg over subben i første omgang, har jeg en gøyal hjemmekino på høyttalersiden til 3-4000 kroner. Dermed har jeg spart ca 20k i forhold til hva jeg tenkte på i starten. Noen med synspunkter på et sånt oppsett?

Det jeg lurer mest på er om 3805 klarer å drive DC-12 uten problemer? Jeg vet alt for lite om ohm og watt og strøm etc. til at jeg kan vurdere dette selv. Jeg vil tro den kan det, men kanskje noen har andre meninger?

Andre ting jeg bør tenke på?

Jeg er opptatt av at receiver, dvdspiller og PJ skal funke fint sammen. Noen som ser umiddelbare problemer med 3805, DVD 1910 og Infocusen sammen? Tenker på oppløsning, optimal tilkobling etc. Må også få kobla på en Xbox etter hvert, men det er vel neppe noe problem.

Takker for alle svar…

Kristian Messel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren kommer nok til å klare oppgaven, men jeg ville dog ikke anbefale CW i hjemmekinoen, den leverer enormt mye lyd, men ikke enormt mye fin lyd viss du skjønner hva jeg mener

Leste i Hifiklubben sin nye produkt katalog, og der sto det att ett CW anlegg hadde gitt strukturelle skader på en kino i statene i 1974, etter kun få visninger av filmen "earthquake" :S

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3805 vil gjøre en bra jobb på DC12. DC 12 er forøvrig en undervurdert høyttaler. Såfremt de er i god stand vil de gjøre en fin jobb som fronter. Vær så snill og ikke hør på alle forståsegpåerne som uttaler seg negativt om CV modeller. De fleste av dem har ikke engang hørt dem, og DC serien er faktisk noe av det bedre CV har gjort de siste 10-15 årene.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Claus
    3805 vil gjøre en bra jobb på DC12
    Ok, takk for hjelpen..

Jeg har ingen betenkeligheter med å bruke CV i hjemmekinoen, da jeg vet godt hva de er gode for. Jeg tror faktisk det kan bli ganske så gøy. I alle fall en stund

Det blir oppgraderinger etter hvert, men akkurat nå er det som sagt nødvendig å prioritere litt. Jeg valgte å prioritere receiver, PJ og litt andre ting fremfor optimal lyd i første omgang. Det får komme....

Kristian Messel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •