Nybegynner spørsmål!:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner spørsmål!:)

Hei alle sammen!
    Har akkurat kjøpt meg ett anlegg bestående av jamo (x830 mener jeg det sto på dem) gulvhøytalere, bakhøytalere og center høytaler. Har også fått med en sony STR-DB870 recciver og en jamo 6510 sub.
    Har ikke fått koblet det opp enda pga oppussing i huset. Er dette okei'e greier? klarte ikke å finne så mye info på nett Har forstått det sånn at de er noen år gamle. men han som hadde det har nesten ikke brukt det, siden det var nytt, pga naboer osv.
    Va er ett slikt anlegg verdt egentlig? Er veldig spent på om dette er verdt pengene! Har fra før ikke hatt annet enn en arvani lydplanke pga jeg bodde i boretslag. men med eget hus så kan man spille høyt!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doimiss Vis post
    Hei alle sammen!
    Har akkurat kjøpt meg ett anlegg bestående av jamo (x830 mener jeg det sto på dem) gulvhøytalere, bakhøytalere og center høytaler. Har også fått med en sony STR-DB870 recciver og en jamo 6510 sub.
    Har ikke fått koblet det opp enda pga oppussing i huset. Er dette okei'e greier? klarte ikke å finne så mye info på nett Har forstått det sånn at de er noen år gamle. men han som hadde det har nesten ikke brukt det, siden det var nytt, pga naboer osv.
    Va er ett slikt anlegg verdt egentlig? Er veldig spent på om dette er verdt pengene! Har fra før ikke hatt annet enn en arvani lydplanke pga jeg bodde i boretslag. men med eget hus så kan man spille høyt!
    Velkommen til forumet.
    Ikke for å være frekk eller noe sånt, men alt er relativt Har du fått det for 0 kr? eller 100 000 kr ? Kan være greit å oppgi Det er nok grei oppgradering fra en lydplanke, men high-end er det ikke.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takktakk! regna med at alt e relativt, sånn e det bestandig! vant med det fra andre ting!
    va derfor æ spurte ka det kunne være verdt sånn at æ ikke sku domme mæ ut men betalte i 5000, utgangspunktet hans va 10 000, men pga ulike ting æ hadde gjort for han så fikk æ det for 5
    virka ikke som ett helt på tryne kjøp når æ googla litt rundt. pga huskjøp nu så ble det ett billig anlegg pga diverse andre større utgifter frammover, men håper nu at man har fått litt lyd for pengan?
    skal bruke det i en 27 kvm kjellerstue hvor det skal slåes opp en bar og koble anlegget til samsung 8 serie 55" led tvn min
    Sist endret av doimiss; 04-10-2014 kl 22:45

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper ikke man e blitt lurt! Har funnet ut at front gulvhøytalerne er x3m10, surround er x830 og sub er jamo 6510. alt er helt og pent.
    Har ikke fått testet det enda, men håper det er bra
    Sist endret av doimiss; 04-10-2014 kl 23:06

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5000 for et slikt komponentoppsett er kanskje ikke så ille, men reciveren mangler HDMI og kan gjøre det litt mer komplisert å få koblet til nyere kilder som PS3/4/blu-ray osv. Du kan selvsagt koble disse via tv og bruke optisk lyd ut fra tv til reciver, så ubrukelig er den ikke.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    5000 for et slikt komponentoppsett er kanskje ikke så ille, men reciveren mangler HDMI og kan gjøre det litt mer komplisert å få koblet til nyere kilder som PS3/4/blu-ray osv. Du kan selvsagt koble disse via tv og bruke optisk lyd ut fra tv til reciver, så ubrukelig er den ikke.
    vet recivern mangler HDMI, va det som plagde mæ litt.. Med tia kor økonomien blir litt oppe å gå igjen etter hus kjøpet så tenker jeg å oppgradere det her, å da begynne med recivern Det her blir vell i hovedsak å bli mest brukt til fest og litt film titting! litt ekkelt å ikke ha spesielle gode kunnskaper om noe å skulle kjøpe.. derfor lagde jeg denne tråden for å se om man va lurt trill rundt.. hvordan vil lyden fra dette være? brukbart for den prisen som er gitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen mulighet for å koble til noe som gjør at man kan spille av musikk via bluetooth på denne gammle recivern?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen mulighet for å koble til noe som gjør at man kan spille av musikk via bluetooth på denne gammle recivern?
    Uten å ha hørt høyttalerne, så vet jeg ikke hvordan det vil låte, men det vil nok låte ti ganger bedre en et plastanlegg fra ekjøp uansett. En god reciver med HDMI kan man alltids skaffe seg senere.
    Det finnes bluetooth recivere som denne:http://www.hifiklubben.no/Products/a...eceiver-62665/ Er bare å koble til en ledig inngang og vips så har du den muligheten
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha hørt høyttalerne, så vet jeg ikke hvordan det vil låte, men det vil nok låte ti ganger bedre en et plastanlegg fra ekjøp uansett. En god reciver med HDMI kan man alltids skaffe seg senere.
    Det finnes bluetooth recivere som denne:http://www.hifiklubben.no/Products/a...eceiver-62665/ Er bare å koble til en ledig inngang og vips så har du den muligheten
    e veldig skeptisk når jeg ikke føler kunnskapene strekker til.. åsså va det vell gjerne nån år gammelt det her siden man ikke finner så mye på google! men satser på at det spiller bedre enn plasten fra elkjøp!
    å enda den syns jeg spilte pent! se der ja, bare å bestille inn så man kan sitte me telefon når man spiller opp til dans i kjellern!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fullt mulig ja Du får skirve inn en tilbakemelding om hvordan du syntes det låt når du har fått koblet det opp

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fullt mulig ja Du får skirve inn en tilbakemelding om hvordan du syntes det låt når du har fått koblet det opp
    Skal prøve å koble det opp i mårn bare for å teste så finner man nu fort ut om det e greit nåkk eller om det e bare å innvistere i bedre.. ska legge inn mitt inntrykk når æ har testa! see du har dali høytalera zleepyme, kordan funker dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns de er veldig gode høyttalere. Vanvittig detaljert og oppløst lyd, men samtidig masse trøkk. Har alltid hatt Dali faktisk. Fra Dali 104 på 90tallet og fram til nå
    Du kan si de har en veldig god all-round lyd og passer til all slags musikk. Noen kan syns de blir litt lyse i toppen, men jeg tror at det skyldes hovedsaklig for små forsterkere, eller en forsterker med lys lydsignatur. De har en varm og kontant bass. Selv de rimeligere modellene jeg har hatt, har vært skikkelig morsome høyttalere

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noen år dette, jeg hadde en sånn sony for 10-12 år siden, tror de kom i 2001 eller noe, samme med høyttalerne. Det er 4 stk X830 stativhøyttalere + senter og 6510 sub da? Hadde maks gitt 3k for det, er jo hundgammalt Er mye som er bedre enn "plasten" fra Elkjøp, men da nyere og bedre til ca samme prisen av det du har gitt.

F.eks: Prut denne ned til 1000,- http://www.finn.no/finn/torget/annon...y=denon%201910 og http://www.pixmania.no/hoyttalere-ti...s=1#srcid=9440

Knallgod kombo med trøkk og god oppløsning til en billig peng.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns de er veldig gode høyttalere. Vanvittig detaljert og oppløst lyd, men samtidig masse trøkk. Har alltid hatt Dali faktisk. Fra Dali 104 på 90tallet og fram til nå
    Du kan si de har en veldig god all-round lyd og passer til all slags musikk. Noen kan syns de blir litt lyse i toppen, men jeg tror at det skyldes hovedsaklig for små forsterkere, eller en forsterker med lys lydsignatur. De har en varm og kontant bass. Selv de rimeligere modellene jeg har hatt, har vært skikkelig morsome høyttalere
    Har forstått det sånn at dali er gode greier å satt lenge å sikkla på dali nu når jeg skulle kjøpe, men må prioritere pengene mer rett kobla opp i dag me fronthøytaleran og sub, spilte en del bedre enn plasten fra elkjøp værtfall! fornøyd med lyden egentlig! har ikke så mye å sammenligne det med annet enn ett eltax anlegg og ett monster anlegg med en cerwin vega 18" sub. Eneste jeg syns sub kunne spilt litt bedre, men for all del, sikkert mer enn nåkk læven til å få klaga fra leieboern å naboa
    Sist endret av doimiss; 04-12-2014 kl 00:00

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    Er noen år dette, jeg hadde en sånn sony for 10-12 år siden, tror de kom i 2001 eller noe, samme med høyttalerne. Det er 4 stk X830 stativhøyttalere + senter og 6510 sub da? Hadde maks gitt 3k for det, er jo hundgammalt Er mye som er bedre enn "plasten" fra Elkjøp, men da nyere og bedre til ca samme prisen av det du har gitt.

F.eks: Prut denne ned til 1000,- http://www.finn.no/finn/torget/annon...y=denon%201910 og http://www.pixmania.no/hoyttalere-ti...s=1#srcid=9440

Knallgod kombo med trøkk og god oppløsning til en billig peng.
    nei va ikke 4stk x830. e 2 stk x870/x3m med 10" sub i siden på høytalern(gulvhøytalere), 2 stk x830 som bakhøytalere, 1 x830 center og 6510 subben. hadde ikke gitt 5 om det hadde vært sånne småe stativ høytalera, måtte ha nå som dunka litt mer enn det. De x870/x3m spilte nu egentlig ganske bra å vil nåkk funke godt til mitt bruk i første omgang, syns faktisk den 6510 subben nesten forsvant/ikke klarte holde følge med x870'an!
    blir ny sub å reciver når økonomien e oppe å går igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei va ikke 4stk x830. e 2 stk x870/x3m med 10" sub i siden på høytalern(gulvhøytalere), 2 stk x830 som bakhøytalere, 1 x830 center og 6510 subben. hadde ikke gitt 5 om det hadde vært sånne småe stativ høytalera, måtte ha nå som dunka litt mer enn det. De x870/x3m spilte nu egentlig ganske bra å vil nåkk funke godt til mitt bruk i første omgang, syns faktisk den 6510 subben nesten forsvant/ikke klarte holde følge med x870'an!
    blir ny sub å reciver når økonomien e oppe å går igjen!
    takk for svar folkens! fint å få litt innspill fra folk som har peiling!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å sjekke brukten av og til. Kan gjøre scoop på gode dali sett o.l. der

Lykke til

Lignende tråder

1. NAS spørsmål - nybegynner
    By ferlandsen in forum Generell HTPC
    Svar: 13
    Siste melding: 10-30-2013, 19:09
  2. Spørsmål fra en nybegynner.
    By rhalkes in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 01-02-2008, 23:55
  3. nybegynner spørsmål
    By myhrer in forum Digitale projektorer