Hjelp. Lydproblem med anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp. Lydproblem med anlegg.

Så... jeg har et problem med anlegget. Høyttalerne faller hele tiden ut og knitrer (lyden forsvinner i kanalene). Dette skjer når jeg ser film eller spiller, men aldri når jeg spiller en CD. Derfor kan jeg utelukke Shanlingen, høyttallerne, forsterkerne og signalkildene. Tv-en er en LG LW 540N og jeg bruker headphone jack-en som lyd output til forsterkeren (Tv-en har ikke RCA output som er irriterende). Jeg har prøvd 2 jack-rca kabler og problemet er der fremdeles. Det som er veldig merkelig er at jeg har også prøvd optisk ut i frå Tv-en til en optisk-RCA adapter, og det samme skjer! Noen som har peiling på hva som er galt?

Setup: LG LW 540 N, Electrocompaniet ECI 4 (brukt som forforsterker), 2x Vincent SP 991, Usher CP 6391
    Signalkilder: Xbox, Sony blu ray, Shanling T100 (Shanling går direkte til forsterkeren)
    Sist endret av OlaCola15; 04-03-2014 kl 17:54

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som feilen kan ligge i tven, iom at lyden fusker både på jack og optisk(desverre ingen tver omentrent som kommer med annet en optisk ut lengre) Har du sjekket med f.eks kjøre sony blu-rayen direkte inn på forsterkeren?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd det og jeg har ikke opplevd feil, men dette er veldig upraktisk da kablene ikke rekker og ting må tas ut av racket osv. Skal snakke me Elkjøp nå og høre hva de sier.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilen ligger nok i tven. Noen ganger så hjelper det å oppgradere softwaren i tven, men det er absolutt ikke alltid desverre. En løsning er å få tak i en form for switch, eller dac med HDMI slik at man kan slippe å bruke tven som lyd ut på film, Vet Nad har en, men den koster en del. http://www.hifiklubben.no/Products/n...nverter-31805/
    Det finnes også de som kjører en surroundreciver med pre out kun for filmbiten, og bruker b.l.a elektrocompaniet som forforsterker kun til musikkbiten. Da er iallefall tven kun som bildeframviser, og man får nok bukt med problemet.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for forslaget, men jeg kan nok desverre ikke vurdere en løsning til over 13 000 kr for noe som burde vært i orden. Har vurdert å fått et switcher for rca, men det er ganske mange signalkilder: Xbox, Xbox 360, PS2, Blu Ray, DVD (sonefri) og snart Xbox One. Det er mye kabel rot og ønsker helst å ha færre av dem.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sier så skulle jo dette fungere, men løsning er vel da og få tven reparert.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Som du sier så skulle jo dette fungere, men løsning er vel da og få tven reparert.
    Vet at i enkelte tilfeller så finner de ikke ut av denne type feil, da det kan være en Hardware/softwarekonflikt, men her må man bare kreve sin rett pg reklamere selvfølgelig. I værste fall, så må man bytte tv...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tven tilbake. Selvsagt hadde de ikke gjort noen ting med den. De sa de ikke hadde funnet noen problem. Etter 2 min. med film (hos meg selv) kommer problemet tilbake. Dette er veldig irriterende, så jeg ringte til Elkjøp og forklarte at alt var som før. Nå sier de at de kan sende den inn til verkstede, men det kan være at jeg på betale for kostnadene viss de ikke finner feilen. Jeg nekter å betale 600-800 kr for at de også skal kaste bort tiden min.

Så kommer løsningen jeg har tenkt på: Jeg trenger en receiver lignende ting som kan ta HDMI, Composit (grønn, blå, rød) og vanlig rca (hvit, rød, gul). Helst 3-4 HDMI innganger og en HDMI utgang. Det er vitalt at det går an å bruke en HDMI utgang i tillegg til en audio rca utgang på samme tid slik at jeg bypasser tvens audio utgang.
    TL;DR en receiver uten forsterker delen til en veldig billig pris takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er enklest(tror jeg) er en surroundreciver med pre-out. Eller kanskje en surround forforsterker, eller prosessor. men disse har for vane å koste en del, selv på brukten. Kjører selv en surroundreciver som forforsterker til mitt oppsett. Fordelen er jo at alle problemene dine ang lyd og lyd retur ville ha vært løst da surroundreciverne også har ARC(Audio Return Channel) via samme HDMI monitor kabelen som sender bildet til din tv...

Lignende tråder

1. Hjelp! Grundig 8860 lydproblem
    By 911s in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 0
    Siste melding: 03-22-2010, 22:23
  2. Lg BD-370 lydproblem
    By metallsulten in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 17
    Siste melding: 10-31-2009, 14:04
  3. HJELP: Lydproblem Vincent SV 236
    By PearlJam in forum Receivere/forsterkere