Bra "skrivebordstereo"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra "skrivebordstereo"?

Har idag dette oppsettet på rommet mitt:

- Klipsch RF-62 MK1 med monster høyttalerkabler
    - Harman Kardon HK980
    - Abrahamsen A-DAC med monster THX Ultra 600 RCA-kabler
    Bruker bare macbook pro og spotify til musikk

Da dette står litt ugunstig til på rommet mitt, blir det veldig lite brukt siden jeg for det meste sitter på skrivebordet mitt. Vurderer jeg å selge det til fordel for noe mindre som jeg kan ha på skrivepulten min, vendt mot meg. Hva slags alternativer har jeg da? Disse så veldig interessante ut! LINK: http://www.youtube.com/watch?v=gSimDdChHbE

Veldig greit at man slipper forsterker, men får de virkelig "nok" strøm fra usb? Kanskje det er noen andre alternativer som har egen strømforsyning, for jeg har bare 2 usb-porter på min nyeste MBP retina. Jeg må jo bruke en til DAC også, for det gir vel best lyd? Jeg forstod det slik at denne macen har optisk i minijack porten, men usb dac er vel det beste for lyden uansett? Kan jo selge den dacen jeg allerede har for noe med portabelt?

Hører på mye forskjellig musikk, men kanskje spesielt sjangre med endel trykk i. Liker punchy bass og varm lyd. Mye tekst her, men kom med forslag!

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aktive monitorer er det beste valget i ein slik situasjon. Plassbesparende og kompakt. Har aldri hørt om ikey, men ifølge kommentarene på youtube er dei ikkje i produksjon lengre, eller byttet produsent(?)
    Det er uansett mange alternativ innen aktive høyttalere som passer dei fleste budsjett. Hvilken prisklasse ser du for deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj Vis post
    Aktive monitorer er det beste valget i ein slik situasjon. Plassbesparende og kompakt. Har aldri hørt om ikey, men ifølge kommentarene på youtube er dei ikkje i produksjon lengre, eller byttet produsent(?)
    Det er uansett mange alternativ innen aktive høyttalere som passer dei fleste budsjett. Hvilken prisklasse ser du for deg?
    Ser ut som selskapet heter gemini nå, gemini sr-8 er vel etterfølgeren? Jeg vil ha GOD lyd, så typiske pc-høyttalere som logitech og creative er vel uaktuelt da. Regner med å kan bruke det jeg får for forsterkeren og høyttalerne mine, evt dacen også hvis jeg skal bytte den ut!

edit: Vil ha noe som låter fett, som jeg også feks kan ta ned å bruke til et lite vorspiel osv også Bruker bare spotify premium med high bitrate på macen.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pchøyttalere er som regel greit å styre unna ja. Sjekk ut f.eks Dynaudio, Elac, AudioPro sine aktive modeller. Det skal være mulig å få eit godt skrivebordsanlegg for pengene du får gjennom salget

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 05-26-2009, 20:24
  2. Svar: 3
    Siste melding: 01-10-2009, 17:58
  3. Svar: 9
    Siste melding: 04-14-2008, 09:31
  4. Svar: 16
    Siste melding: 08-21-2006, 12:58
  5. Hva er det "Group Delay" og "phase plot" betyr i programmet WINISD
    By Tommy Nilsemn in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 3
    Siste melding: 09-29-2005, 17:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •