Oppgradering av anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av anlegg.

Hei.
    Jeg flytter snart inn i nytt og stort hus og trenger tips til oppgradering av anlegg!
    Min første tanke er å bruke mine Dali suite 2,5 som bakhøytalere og kjøpe noe som matcher lydmessig som nye fronthøytalere! Jeg har sett og hørt Dali mentor 6 og likte lyden og fylden av de...men er usikker på om de blir store nok? Rommet er kombinert stue/kjøkken i åpen løsning og over 100 kvm og 2,70 takhøyde. i tillegg er der delvis åpen løsning opp mot et stort areal på loftet!
    Jeg ønsker god lyd uten å spille alt for høyt og kommer til å bruke det 50/50 til film og musikk. Jeg har en Dali SWA 12 sub som jeg bruker idag for å spe på med når jeg ser film. Jeg har også en Dali suite center men den blir vel litt liten? Jeg har sett litt på Dali Mentor Vokal men den koster snart 10.000,-!!!
    Tror dere dette vil fungere eller har dere noen tips til ny pakke om jeg bruker det jeg har i dag til en tv stue på loftet?
    Er NAD T 758 en grei forsterker til å drive Mentor 6?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer litt ann på hvor mye fylde og trøkk du ønsker, men personlig hadde jeg gått for mentor 8. så kan du teste om ikon center klarer jobben ok. så kan du bruke Nad sammen med ett effektrinn feks Parasound A21, Electrocompaniet aw250 og Primare A32 event Rotel for å få nok effekt. sammen med mentor 6 går det ok med kun Nad T758 selv om det spiller bedre med mer effekt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv Dali Ikon VocalMK2 sammen med Mentor 8 Fungerer sømmløst. Selvfølgelig, den er jo bare halvparten så stor, men den duger bra. Mulig du kan teste dali suite senteren din og se om den fungerer bra den også...Nadt758 vil drive Mentor 6 fint, men som buggs sier, så vil de spille enda bedre med mer effekt. Mentor8 er jo også som Buggs sier noe å vurdere på et såpas stort rom. Kommer litt an på budsjettet ditt da de er 14000 kroner mer+at der er du nødt til å ha effektforsterker på de.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens. Takk for tilbakemeldinger
    Jeg har vært litt i tenkeboksen samt opptatt på jobb. Nå har jeg gjort avtale om kjøp av noen PSB stratus gold...så får jeg se hvordan dette vil fungere.
    Dette ble en rimelig løsning nå, og så vurderer jeg etter hvert om jeg trenger noe mer...

Lignende tråder

1. Oppgradering av anlegg
    By jaffy20 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 03-30-2012, 14:57
  2. Oppgradering av anlegg
    By HaakonM in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 17
    Siste melding: 06-28-2011, 21:27
  3. Oppgradering av anlegg.
    By swirix in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 3