Hvordan er lyden med eller uten effekforsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan noen ramse opp en eller to gode kombinasjoner når det gjelder lyd ?

En stk dvd . En stk receiver/ forforsterker . En stk effektforsterker . lyden går til KEF høyttaler feks .

20000,- skal brukes , er ROTEL noe man kan tenke på , eller er DENON grei nok .?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 96%
    Kan noen ramse opp en eller to gode kombinasjoner når det gjelder lyd ?

En stk dvd . En stk receiver/ forforsterker . En stk effektforsterker . lyden går til KEF høyttaler feks .

20000,- skal brukes , er ROTEL noe man kan tenke på , eller er DENON grei nok .?
    Dvs at du har høyttalerene fra før?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp. korrekt . Selger alt til broren min , beholder kun kef høyttalleran .

Starter helt på nytt , sølv eller svart elekronikk :?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 96%
    jepp. korrekt . Selger alt til broren min , beholder kun kef høyttalleran .

Starter helt på nytt , sølv eller svart elekronikk :?
    Sølv mener jeg. Men da tar det vel snart av for de som er begeistret for sort her på forumet snart

Det kommer så klart ann på hva du skal ha. Noe ser finest ut i sølv, og noe ser finere ut i sort. Linn Unidisk ser finest ut i sort f.eks., men regner ikke med at du skal ha den

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    208 går for å være det beste fra nad, bare så det er sagt.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort er mer diskret og litt mer tidløst, IMO. Men sølv ser ofte litt bedre ut, hvis det er gjennomført bra selvfølgelig.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frorrari
    Sort er mer diskret og litt mer tidløst, IMO. Men sølv ser ofte litt bedre ut, hvis det er gjennomført bra selvfølgelig.
    Ja, men jeg mener sort noen ganger kan se for diskré ut hvis du skjønner... Som f.eks. Denon sin nye serie i sort, den synes jeg ikke ser ut i det hele tatt. Men smaken er som sagt som baken, så jeg har ikke tenkt å ødelegge tråden ved å diskurere dette her

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig! Sort blir ofte litt for diskret, ja. Men derfor holder det seg ofte lenger også. Hvis sølvfarget utstyr plutselig blir like ekkelt som lyseblå gensere og hockeysveis er det ikke like kult å ha alt utstyret sitt i sølv, hvis du skjønner. :P

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig! Sort blir ofte litt for diskret, ja. Men derfor holder det seg ofte lenger også. Hvis sølvfarget utstyr plutselig blir like ekkelt som lyseblå gensere og hockeysveis er det ikke like kult å ha alt utstyret sitt i sølv, hvis du skjønner. :P
    Men hvorfor skulle sølvfarget utstyr PLUTSELIG bli ekkelt og stygt da. Det er jo din egen smak som er viktig. Dessuten kan jo svart PLUTSELIG bli ekkelt det og....

Eller for å si det på en annen måte: Hvis trendfargen på hi-fiutstyr plutselig ble knallrosa så ville jeg fortsatt valgt sølv selv da. :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig var jo selvfølgelig litt ekstremt. Men min mening er at sølv ikke er like tidløst og litt mer moteavhengig. Svart passer litt bedre til det meste og kan smelte litt lettere inn i diverse miljøer, mener nå jeg.

Det er jo din absolutt din egen menig som teller, men man blir jo påvirket hva alle andre har og mener.

Ikke missforstå meg, jeg tror jeg velger sølv når jeg går for nytt utstyr da jeg synes det som oftest ser bedre ut - rett og slett.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig var jo selvfølgelig litt ekstremt. Men min mening er at sølv ikke er like tidløst og litt mer moteavhengig. Svart passer litt bedre til det meste og kan smelte litt lettere inn i diverse miljøer, mener nå jeg.

Det er jo din absolutt din egen menig som teller, men man blir jo påvirket hva alle andre har og mener.

Ikke missforstå meg, jeg tror jeg velger sølv når jeg går for nytt utstyr da jeg synes det som oftest ser bedre ut - rett og slett.
    Jeg har sølv(eller titan) på mitt nåværende utstyr, synes det er en elegant og fin farge løsning. Vil bare benytte sjansen til si at denne fargen heller ikke lyser i mørket. Ser det er mange som velger svart pga. at det ikke vises i mørket.

Og hvis filmen er så kjedelig at en blir sittende og se på hifiutstyret som en kan skimte så vidt i mørket, da er det filmen sin skyld... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godmorgen , ...................

Det blir sølv på meg å , men det har ikke så stor betydning, det er det indre som teller .

bare håper brorn min kjøper alt jeg har , sånn at jeg kan begynne å handle inn det jeg trenger . Men har bestilt to stk SV Subwoofers DENNE . Kjøper sikkert i gal ende av prosjektet mitt , skulle vell kanskje ha kjøpt Prosjektor først , hehe . Gjort er gjort

Jeg er vell ikke den eneste som håper på å bli kvitt utstyret og kan begynne på nytt , alltid gøy å planlegge å drømme seg vekk .

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare benytte sjansen til si at denne fargen heller ikke lyser i mørket. Ser det er mange som velger svart pga. at det ikke vises i mørket.
    Det samme kan jeg bekrefte, det skinner absolutt ikke når en ser film... Selv om det er flere som bruker dette som argument for at de velger sort.

Men har bestilt to stk SV Subwoofers DENNE .
    Hvor har du bestilt de? Hadde ikke du et budsjett på 20K tilsammen på nytt utstyr da? Blir vel litt snaut med penger igjen etter to slike?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett sprekk før jeg egentlig har startet

:wink:

Bestilte dem hos SVS i USA . Betalte det over nettbanken med VISA . Det blir trekt på VISA når den er sendt . Når jeg for Sendingsnummeret . Fikk 10% rabbat for kjøp av to stk hos han Ron , fin service har dem visst hittil

Vurderte tre subber , CV sin 15" , DALI sin 15" , SVS sine subber .

Neste kjøp blir Benq PE7800 , tror jeg , skal bruke et år på bygge opp elektronikken , dere skal få bilder utover med g-truse på elektronikken og komponentene slik at jeg er troverdig i denne sammenheng :wink:
    [img][/img]

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kommer det på å betille dette fra USA i norske kroner da? med alle gebyrer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $ 1298 * 6.1786 =8019 ,- + 24% = 9943 ,- + frakt + gebyrer = 2 stk SVS

Bestilte dem igår . Har sendt mail om pris på frakt til min addresse, for svar sikkert litt senere , det er tidlig på morgenen i usa nå . Prisen på disse subbene kjører dem kampanje på nå , og med den dollar kursen , løp og kjøp :wink:

ta kontakt med dem, dem er veldig raske på email og hvis du kan engelsk, ring dem .

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, ikke så galt for to subber det! Har hørt mye bra om SVS sine subber. Skal ha meg sub selv etterhvert til filmbruk. Skal ha dette i bakhodet da!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en del folk som sier 208 er noe av det beste fra nad noensinne. så kan vel ikke låte helt gale....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kenti , sa til svs at du skulle å kjøpe idag at jeg hadde overtalt deg . hehe . du skal få eksakt pris på dette kjøpet , ferdig levert på døra .

forventer ikke mye av noe jeg kjøper, da er gleden større når det skjer

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kenti , sa til svs at du skulle å kjøpe idag
    Hehe, da tror jeg det hadde tatt av litt for dama her i og med at jeg har kjøpt så mye rart i det siste. Har lovt å kulen litt en mnd eller to nå
    Også står projje først på lista nå, nærmere sagt i januar/februar 05. Så subben må nok vente litt på seg.

Jeg får høre med deg hva du synes om de etterhvert, så jeg får litt feedback. Når jeg tenker meg om er det en eller annen her inne med SVS som har tilbydt meg å få en demo hjemme hos han. Kanskje jeg skal spore opp han etterhvert og.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •