For mye signal fra prepro mot Cary V12R+Klipsch La Scala

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For mye signal fra prepro mot Cary V12R+Klipsch La Scala

En kamerat av meg har Klipsch La Scala som drives av Cary V12R rørforsterker. Han har en reciever (husker ikke type akkurat nå) og problemet er at han kun trenger å kneppe receiveren opp på 1 før man blåser ørene av seg. Han har fått tak i noen 10dB dempeledd, men det er ikke på langt nær nok. Det medfører to problemer: 1) Lineariteten på så små volum er veldig dårlig så L og R har ofte ulik gain og 2) Det skal så utrolig lite justering til før det blir for høyt.

Hvilke HiFi løsninger/produkter finnes for å dempe signalet? Det er forsåvidt ikke vanskelig å dempe signalet med et par motstander, men jeg tviler det vil bli godtatt som HiFi nok.

Er dette et generelt problem med denne ampen? Eller er det fordi Scalaen er så voldtsomt lettdrevet?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La Scala er ikke såååå lettdrevne at dette skulle være noe som helst problem med en slik forsterker, så umiddelbart vil jeg tippe det er alt for høyt nivå ut fra forforsterkeren iforhold til hva effektforsterkeren ønsker. Dere er selvsagt 100% sikker at dere har koblet på riktig utgang på forforsterker og at den faktisk blir styrt av volumkontrollen!?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, han bruker en utgang som lar seg styre av volumkontrollen. Settes den på 4, så er det HØYT.

Min første reaksjon er at det er (for) mye gain i forsterkeren. Jeg tenker meg, uten at jeg har sjekket, at nivåene ut fra prepro er fine og normale. Men La Scalaens 104dB følsomhet hjelper ikke heller.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Lignende tråder

1. Veldig bra signal på CD, ingen signal på viasat
    By crazydips in forum Satellitt
    Svar: 4
    Siste melding: 11-25-2008, 08:18
  2. Veldig bra signal på CD, ingen signal på viasat
    By crazydips in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 1
    Siste melding: 11-24-2008, 13:12
  3. Konvertere RGB-signal til S-video signal
    By thomasraden in forum Generell video
    Svar: 2