Pakker som ikke blir hentet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pakker som ikke blir hentet

Nå er det min tur å bli utsatt for dette - av en useriøs "kjøper".
    Receiveren ble annonsert på Finn og jeg ble enig med skurken om kjøpesum.

Nå har den ligget på postkontoret i snart 14 dager, den blir ikke hentet.
    Jeg har sendt SMS og ringt - ikke svar. Selvsagt.

Hva gjør man?
    Jeg har jo skriftlig aksept og er ikke villig til å dekke oppkravsgebyr og bortkastet annonsering. I tillegg tar det en god del tid å sende så store pakker avgårde.

Det ser vel vanskelig ut, i Norge herjer som kjent kjeltringer fritt. Jeg skal iallefall aldri sende noe, uansett. Kun henting aksepteres grunnet slikt pakk.

Arrgh
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser absolutt frustrasjonen din. Ekstremt provoserande og øydeleggande for alle seriøse kjøparar/selgarar.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterende sånt altså... Nei hva skal man gjøre, er ikke så mye en kan gjøre. Må nesten ta tapet, eller troppe opp på døra hans Jeg har sendt og fått tilsendt mye siden 90 tallet, aldri trøbbel. Men pleier alltid kreve noe av beløpet på forskudd, på den måten blir kjøper noe mer seriøst bundet til kjøpet.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    Irriterende sånt altså... Nei hva skal man gjøre, er ikke så mye en kan gjøre. Må nesten ta tapet, eller troppe opp på døra hans Jeg har sendt og fått tilsendt mye siden 90 tallet, aldri trøbbel. Men pleier alltid kreve noe av beløpet på forskudd, på den måten blir kjøper noe mer seriøst bundet til kjøpet.
    Jeg får prøve. Men det er klart det gjelder jo andre veien også, dersom varen ikke holder mål.
    Det er så utrolig synd at det er såpasss mange som opplever dette. Og hvorfor gjør skurkene dette, hva slags glede har de.

Man begynner å anta sympati med torpedoer, hvilket er synd.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Ser absolutt frustrasjonen din. Ekstremt provoserande og øydeleggande for alle seriøse kjøparar/selgarar.
    Asbolutt.
    Slike folk er totalt ødeleggende for kjøp/salg.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Nå er det min tur å bli utsatt for dette - av en useriøs "kjøper".
    Receiveren ble annonsert på Finn og jeg ble enig med skurken om kjøpesum.

Nå har den ligget på postkontoret i snart 14 dager, den blir ikke hentet.
    Jeg har sendt SMS og ringt - ikke svar. Selvsagt.

Hva gjør man?
    Jeg har jo skriftlig aksept og er ikke villig til å dekke oppkravsgebyr og bortkastet annonsering. I tillegg tar det en god del tid å sende så store pakker avgårde.

Det ser vel vanskelig ut, i Norge herjer som kjent kjeltringer fritt. Jeg skal iallefall aldri sende noe, uansett. Kun henting aksepteres grunnet slikt pakk.

Arrgh
    Utrolig kjedelig!

I Norge er det faktisk enkelt å kreve inn og få hjelp til å få (tvangs)utbetalt pengekrav. Men det koster litt og jeg mistenker gebyrene er større enn dine tapte kostnader.

Du har iallefall anledning til å kreve inn dine kostnader siden kjøper ikke fullførte sine forpliktelser. Jeg foreslår at du sender et pengekrav til kjøper og ser hvordan det går. Men det er kanskje mer bry enn det er verd...

http://gratisrettshjelp.no/blog/fag/...-av-pengekrav/
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånt er kjedelig ja , men som det sies her så koster det vel mer enn tapet, å komme noen vei med sånt er jeg redd
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avsender har alt ansvar inntil pakken er hentet. (utenom en og annen fraktskade)
    valgfritt om man vil legge ut egne penger.. men er da slik det vanligvis gjøres, så er alltid en liten risiko.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Utrolig kjedelig!

I Norge er det faktisk enkelt å kreve inn og få hjelp til å få (tvangs)utbetalt pengekrav. Men det koster litt og jeg mistenker gebyrene er større enn dine tapte kostnader.

Du har iallefall anledning til å kreve inn dine kostnader siden kjøper ikke fullførte sine forpliktelser. Jeg foreslår at du sender et pengekrav til kjøper og ser hvordan det går. Men det er kanskje mer bry enn det er verd...

http://gratisrettshjelp.no/blog/fag/...-av-pengekrav/
    Takker.
    Det blir nok til at jeg sender krav om frakt, oppkrav og annonsering. Han skal få høre hva jeg mener om saken.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også si du vil ha erstatning for trensport ( bensinpenger) tapt arbeidsinntekt om du var på jobb når du sendte pakken. Annonseringen får du sikke eikke for siden den var annonsert alikevel og det er der kjøper har sett den.

Det eneste som hjelper er at om du skal selge noe, så krev inn 500kr på forskudd. dette dekker frakt, begge veier i tilfelle at kjøper ikke gjennomfører. Har selv gått på noen slike blemmer, og det er forferdelig irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å oppleve dette ja... alt for mange useriøse kjøpere og selgere!

Hvis man krever forhåndsbetaling for et salg (selv kun delvis forhåndsbetaling) så kan sikkert dette skremme vekk en del potensielle kjøpere. Selv vil jeg aldri forhåndsbetale for en vare direkte til selger, da det også er svært mange selgere som svindler.

Har selv kjøpt/solgt en del ting på finn.no. Vil anbefale å bruke deres tjeneste som heter finn betalingsgaranti. Har selv brukt den mange ganger som både kjøper og selger og er å anbefale, trygt for begge parter. Koster noen få kroner (litt avhenging av hva gjenstanden selges for), kan avtales om det dekkes av kjøper eller selger. Da opptrer Finn (egentlig Payex) som tredjepart og sitter på pengene inntil handelen er gjennomført, utbetaler deretter til selger. Står veldig greit forklart hvordan det fungerer her:

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/a...talingsgaranti

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjedelig når slikt skjer. Hold likevel muligheten åpen for at det kan ha skjedd noe med vedkommende. Sjansen er liten, men den er der.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler din frustrasjon her. Man bruker gjerne litt tid på å sende avgårde en såpass stor pakke. + at det er utrolig iriterende at folk ikke bare kan holde en avtale. Slike folk er ødeleggende for kjøp/salg fora på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt gammel tråd men har nettopp solgt en forsterker for 5000kr og har nettopp kjøpt en forsterker for 5500kr, har også solgt og kjøpt ett par høyttalere. I alle tilfeller har handelen fungert smertefritt nettopp av den grunn at skal jeg sende med oppkrav SKAL minimum 500kr overføres til min konto før jeg går til postkontoret. De aller fleste skjønner grunnen til dette, at jeg vil ha en slags garanti på de henter ut pakken når den er kommet fram. Og i motsatt fall, så har jeg ikke tapt noen penger siden 500lappen dekker både frakt og retur. Men ingen betaler 500kr på forskudd om de ikke har intensjoner om å hente varen. Samme hvis jeg kjøper en vare, da tilbyr jeg meg alltid å betale 500lapp på forskudd. Da vet selger at jeg er seriøs å han har mindre betenkeligheter med å sende oppkrav.

Så til trådstarter, ikke slutt å send ting i framtiden. Er så utrolig irriterende hvis jeg har lyst på akkurat din vare, men ikke gidder kjøre 100mil for å hente den liksom Krev heller ett lite forskudd så siler du fort ut de som er useriøse, de vil som regel aldri betale noen 500lapp på forskudd på kontoen din

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it Vis post
    Så til trådstarter, ikke slutt å send ting i framtiden. Er så utrolig irriterende hvis jeg har lyst på akkurat din vare, men ikke gidder kjøre 100mil for å hente den liksom Krev heller ett lite forskudd så siler du fort ut de som er useriøse, de vil som regel aldri betale noen 500lapp på forskudd på kontoen din
    I og for seg har du rett. Men det gjelder begge veier.
    Skurkene som ikke henter varen beriker ikke seg selv. De har en syk glede av å påføre andre arbeid - og tap.
    Men svindlerne florerer dessverre på FINN. Og fremgangsmåten er å ta forskudd - og så ikke sende noe. Så for meg er kun henting aktuelt heretter.

Synd for selgeren - som vil slite mer med å selge, og synd for den evt. kjøperen i en annen del av landet som har lyst på varen. Men svindlerne har dessverre ødelagt tilliten.

Lignende tråder

1. – TIVO blir ikke tilgjengelig
    By nordic45 in forum Satellitt
    Svar: 2
    Siste melding: 10-13-2011, 20:38
  2. Hentet en paradigm ps1200 v.3 i dag
    By heptan007 in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 02-18-2011, 19:22
  3. Blir ikke klok på oHm...
    By MacPhisto in forum Høyttalere
    Svar: 14