Bevist sabotasje av poengscore på MinHifi og MinHjemekino? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beklager forvirringa Teddytusen

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    "Trodde folk her inne var seriøse, men så feil kan man ta"

Det var den setningen jeg sikta til. Men jeg skal la det ligge.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt iorden. Har du fjerna presentasjonen din?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte jo det da.....
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist. Det er moro å lese om og se bilder av anlegg folk er stolte av, uansett om de koster 5.000 eller 500.000. Det er bare to-tre stykker kanskje, men det er veldig synd at de klarer å skvise folk ut av modus hvor de er fornøyde med hva de har fått til.

Jeg synes det er helt greit om sånne får forumbrukeren sin slettet, samme hvor aktive de har vært. Tough call, men nulltolleranse for mobbing er vel i grunnen en sunn holdning.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar.. Vis post
    Trist. Det er moro å lese om og se bilder av anlegg folk er stolte av, uansett om de koster 5.000 eller 500.000. Det er bare

Jeg synes det er helt greit om sånne får forumbrukeren sin slettet, samme hvor aktive de har vært. Tough call, men nulltolleranse for mobbing er vel i grunnen en sunn holdning.

Vil ikke akkurat kalle det mobbing, å gi noen lav score.
    Er litt sånn "barnehagementalitet" å klage å syte over at noen gå meg lav score. Er det virkelig så viktig?? Ikke rart det er krig i verden når noen blir sure pga en slik filleting.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vitsen med poengscore hvis man forventer at alle skal gi deg full pott hvær gang noen stemmer?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Hva er vitsen med poengscore hvis man forventer at alle skal gi deg full pott hvær gang noen stemmer?
    Alt er ikke sort hvit da. Man forventer ikke full score, men man forventer heller ikke 3/10 ( laveste score ) . Hadde jeg sett folk faktisk hadde gitt noe som hadde vært mer enn 3/30 hadde jeg ikke sytet. Men når du har flere brukere som ikke kommenterer, men bare gir laveste score.

Blir litt som å opprette en lang tråd som du bruker tid på å lage. Så kommer første kommentar fra en som du regner som "ekspert" eller en som har mye erfaring på forumet.

Så får du en kommentar som sier følgene: " Du suger balle".

Er på det nivået i mine øyne. Lite hjelpsomt, lite konstruktivt og ikke veldig motiverende.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selvfølgelig helt åpen for at man skal kunne få dårlig score, men som Egon sa; Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hue. 3/30. Om den scoren er reell oppfatning av systemet som er presentert så er brukeren etter min bok idiot, rett og slett.

Jeg har ingen betenkeligheter med å gi konstruktiv kritikk til Ostemannen på rommet f.eks., men ikke 1/10. Utstyret er godt over snittet.

Mobbing er å strekke det selvfølgelig, men hva er hensikten da? Hele forbanna gesten reker jo av "barnehagementalitet". Forumekvivalenten til å gi noen fingeren.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gi 1 i alle tre kategoriene syns jeg er lite konstruktivt.

Når det er sagt, så er det en ting jeg syns er viktig når man først har et poengsystem. BRUK SKALAEN! Tror jeg ga Ostemannen sånn midt på treet i de fleste kategorier. Jeg burde sikkert kommentert under hvorfor jeg ga det jeg ga, men jeg tenkte ikke så mye over det da. AV-utstyret til Ostemannen holder god kvalitet, men det må da være opp til hver enkelt å bedømme hva man syns om det? Liker man ikke Dali eller NAD, så må karakterene reflektere dette. Man kan ikke gi bedre karakter enn man føler for pga at "folk flest" mener at det er gode greier.

Eksempel: For meg sitter det litt langt inne å gi gode karakterer for anlegg som bruker B&W. Etter å ha hatt dette merket i over 8 år og flere modeller, (i tillegg til å ha "levd" på Hifiklubben i årevis) mener jeg at jeg har belegg for å mene det jeg mener. Dersom rommet er meget pent, og presentasjonen er fin, så lar jeg ikke mitt syn på B&W påvirke karakteren på de to punktene.

Det virker på meg som om det er konsensus om at alt under midten på en skala er fryktelig dårlig. Eksempelvis legger bla Filmpolitiet seg på terningkast 4 på det meste, og det er etter min mening pga at de ikke tør å bruke skalaen. La oss ta kinoen til akto feks. Dersom man gir karakter 10 i de tre kategoriene, hva gjør man den dagen noe enda fetere dukker opp..? Man har ikke noe sted å gå.

Det snakkes om at ferske/unge brukere kan bli demotiverte av å få "dårlige" karakterer. Jeg mener at man må snu litt på det. Dersom denne brukeren tar mobilbilder av et rotete rom med (etter karaktergivers mening) middelmådig utstyr, så bør ikke han/hun bli misfornøyd med en totalkarakter på eksempelvis 8-12 poeng. Da brukes skalaen riktig etter min mening. Det som kan være greit er å kommentere under hvorfor man ga karakterene man ga, og oppmuntre til bedre bilder og at det kan være lurt å rydde før man tar bilder.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det er sagt, så er det en ting jeg syns er viktig når man først har et poengsystem. BRUK SKALAEN! Tror jeg ga Ostemannen sånn midt på treet i de fleste kategorier. Jeg burde sikkert kommentert under hvorfor jeg ga det jeg ga, men jeg tenkte ikke så mye over det da. AV-utstyret til Ostemannen holder god kvalitet, men det må da være opp til hver enkelt å bedømme hva man syns om det? Liker man ikke Dali eller NAD, så må karakterene reflektere dette. Man kan ikke gi bedre karakter enn man føler for pga at "folk flest" mener at det er gode greier.

Eksempel: For meg sitter det litt langt inne å gi gode karakterer for anlegg som bruker B&W. Etter å ha hatt dette merket i over 8 år og flere modeller, (i tillegg til å ha "levd" på Hifiklubben i årevis) mener jeg at jeg har belegg for å mene det jeg mener. Dersom rommet er meget pent, og presentasjonen er fin, så lar jeg ikke mitt syn på B&W påvirke karakteren på de to punktene.

Det virker på meg som om det er konsensus om at alt under midten på en skala er fryktelig dårlig. Eksempelvis legger bla Filmpolitiet seg på terningkast 4 på det meste, og det er etter min mening pga at de ikke tør å bruke skalaen. La oss ta kinoen til akto feks. Dersom man gir karakter 10 i de tre kategoriene, hva gjør man den dagen noe enda fetere dukker opp..? Man har ikke noe sted å gå.

Det snakkes om at ferske/unge brukere kan bli demotiverte av å få "dårlige" karakterer. Jeg mener at man må snu litt på det. Dersom denne brukeren tar mobilbilder av et rotete rom med (etter karaktergivers mening) middelmådig utstyr, så bør ikke han/hun bli misfornøyd med en totalkarakter på eksempelvis 8-12 poeng. Da brukes skalaen riktig etter min mening. Det som kan være greit er å kommentere under hvorfor man ga karakterene man ga, og oppmuntre til bedre bilder og at det kan være lurt å rydde før man tar bilder.
    +1. Er slik jeg tenker folk bør stemme. Det å gi 30/30 eller 3/30 uten å nevne hvorfor gir ikke akkurat så mye, og er ikke så veldig motiverende.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fullstendig enig.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    +1. Er slik jeg tenker folk bør stemme. Det å gi 30/30 eller 3/30 uten å nevne hvorfor gir ikke akkurat så mye, og er ikke så veldig motiverende.
    Helt rett! Derfor sitter jeg nå å nyter musikken, så får presentasjonene og poenggiving leve sitt eget liv uten meg....

Men helt seriøst! Jeg har ingen problemer med intensjonen for presentasjonene som legges ut og Teddytusen beskriver ganske godt hvordan de fleste tilnærmer seg en "bedømming" av de. Men jeg finner som sagt ingen glede av å slaktes av korrupte stjernejegere......Nå har jeg imidlertid roet meg ned og ler av hele greia, og anlegget har aldri spilt bedre.......
    Sist endret av alphamale; 02-26-2014 kl 15:39

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget mitt ser jeg forøvrig ligger på presentasjon av prospektene til ny plattform, så den er ikke helt borte ennå

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0

100% enig!
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig ikke hvordan man kan legge inn karater/stjerner på et anlegg man ikke har hørt. At man kan legge inn karakter på presantasjon er naturlig. Men om noen sitter med et anlegg satt sammen av komponenter til 20.000kr stk, så betyr ikke det nødvendigvis at det spiller godt sammen. Jo dyrere et anlegg er, jo mer burde man forvente av godlyd. Og sitter man med feks B&W 800 diamond og store Mcintosh amper. Som bare er et eksempel, ikke noen bør føle seg truffet. Så vil i vertfall jeg ha forventet at det låter sinnsykt bra. Men er dette stua bort i et hjørne med sidevegger klistret inntil HT så vet jeg av ærfaring at dette ikke låter optimalt.. Alikevel er det vanskelig å sette noen karakter. For jeg er val kanskje ne av de få, men jeg bryr meg ikke om merker, jeg er mer opptatt av at det jeg har i hus skal spille godt sammen.

Kanskje man har vert på besøk hos en med et par små Klipsch og en marantz/abrahamsen forsterker. Der det er tatt hensyn med tanke på plassering av HT, lytteposisjon. kanskje det er jobba mer med akustikken i rommet. Jeg har mye mer lysst til å gi dene personen en god score, selv om siklefaktoren er langt mindre. Om om de to oppsettene her for meg spiller slik at jeg får like stor glede av det, så vil jo det ene oppsettet få svært god score og det andre oppsettet heller dårlig score. Selv om det er feil. Da begge anleggene spiller/gir meg like mye musikkglede.

Om det er karakter på presentasjon, altså at det er jobba med å ta gode bilder, at det ser ryddig ut, kabelsalaten er minimal ol og på siklefaktor, så skjønner jeg det. Men for meg vil det være feil å gi karakter til et oppsett jeg ikke har hørt selv, i det aktuelle rommet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. "Sabotasje" av IDTV-løsning for ikke-godkjente modeller?
    By Aabø in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 19
    Siste melding: 09-02-2010, 09:39
  2. DAB radio og bevist feilinformasjon.
    By jsa0100 in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 18
    Siste melding: 05-20-2010, 18:27
  3. Svar: 63
    Siste melding: 01-28-2010, 21:14

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder