Trenger anbefalinger til Allround hi-fi & surround anlegg! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er helt enig i det å gå for brukt, da alt jeg har er kjøpt brukt:-)
    Dali har ikke jeg heller problemer med å anbefale..Men tenkte å anbefale noe jeg selv ikke har, noe som det er mange av som gjør her.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arwenshade Vis post
    Takker for alle innspill og anbefalinger!
    Jeg er klar over at dette med HT er veldig individuelt, men det hjelper uansett med noen innspill slik at jeg kanskje kan innsnvre søket noe.
    Er vel sånn at enkelte HT ikke vil passe for meg uansett rom/plassering pga produsentes spesifikke særpreg..
    Som tidligere nevnt så har jeg tidligere likt B&W's "pene or rene" lyd, men føler at den kanskje ikke passer helt til den musikken jeg hører mest på.

XTZ var jeg ikke bevisst på før jeg fikk tipset her, så det skal jeg nå uansett høre på før jeg tar en avhjørelse..
    Eller har jeg de siste dagene lest litt rundt på nett, og ser at mange skryter av Klipsch RF 82 MKII.
    Noen som har erfaringer med disse? Høres ut som dette også er noe det hvertfall er verdt å lytte på..
    Kommer nok til å ta turen innom hi-fi klubben for å lytte på Dali også.

Har forøvrig litt problemer med å planlegge møblering av dette rommet..
    Det ene forslaget, og (kona's favoritt) tilsier at høyre HT kommer til å bli stående ganske nærme bakveggen og sideveggen, mens den venstre kommer til å få mye mer luft bak og på siden..
    Er dette noe som kan by på lydmessige problemer?
    er det da et problem å velge HT med bassport bak?
    Du får være litt sta... Får å få opptimale forhold, så bør HT stå med samme avstand fra side og frontvegg. Altså liket. Men de må ikke stå med feks 50cm begge veier. Med bassport bak, så kreves det lengre avstand fra frontvegg, enn med bassport fremme. Jo lenger inn mot vegger en HT plasseres jo mer bass, men du trigger også i mye større grad rommoder.

Jeg har rom som er 740cm langt og 480cm breidt. Jeg har HT plassert med elementene ca 2m fra frontvegg, og 85cm fra sidevegg. Mellom ht så er det 290cm ( målt mellom diskantene) og jeg sitter 3m langs senterlinjen. Jeg har da ca 2m til bakvegg,

Det dummeste du gjør er å plassere HT med ulik avstand til front og sidevegg, samtidig som du plasserer deg i midten av rommet. Jeg har skråtak på begge sider og har fått til en helt fantastisk bredde og dybde, men har også svært god pinpointing i rommet.

Hvor holder du til?

Klipsch kan være svært morro, men du kan oppleve den som skarp i toppen, spes på 80talls rock som ikke er bra innspillt. Og de krever godt med avstand til frontveggen.

Newcomer Arwenshade sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder til i Kongsberg.. Hva tenkte du på?

Noen Kongsberg folk her inne som har klipsch eller XTZ som tar imot et lite lyttebesøk?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste xtz'ene jeg har er subbene mine, ellers har jeg Dali Mentor frontrekke på et knapt 10m2 stue :P

Er sånn sett ene enden av en L formet leilighet så det akustiske rommet er nok en del større.
    Bor sånn sett i Nedre Eiker, ca 30-40 minutter fra Kongsberg så om du interesert i høre Mentor 6 og Mentor vokal så kan vi sikkert finne på noe.

To ganger har jeg verdt hos HK i Drammen for demo og begge gangene har selgern startet seansen med "Nå har vi ikke koblet på noen sub her nå, og det er aktivert x-over i forsterkern..."
    Trenger anbefalinger til Allround hi-fi & surround anlegg!-jiffm-jpg
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Anbefaling av kompakt surround anlegg? Anbefalinger?
    By teigas in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 0
    Siste melding: 11-28-2011, 21:56
  2. Anskaffelse av nytt anlegg - Trenger anbefalinger
    By tommy1978 in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Siste melding: 10-29-2010, 13:58
  3. Anlegg i båt. 5000-6000. Trenger anbefalinger.
    By n0b0dy in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 5
    Siste melding: 04-18-2008, 10:06
  4. Anbefalinger til nytt surround anlegg.
    By Nybegynner in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 12-01-2005, 19:30
  5. Rimelig surround forsterker/anlegg. Noen anbefalinger?
    By Zamot in forum Generelt audio og HiFi
    Siste melding: 07-24-2003, 15:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •