ENDELIG

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: ENDELIG

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ENDELIG

HAr kjøpt ny leilighet der jeg endelig får plass til anlegg igjen. Sett litt på disse http://www.soundgarden.no/system-aud...-hoyglans.html
    Noen som har erfaringer? Tanker om hvilken receiver som kan passe?? Har tenkt på onkyo da det var det siste jeg hadde og var veldig fornøyd med den. Også noen tanker om de billige full-hd prosjektorene til Benq?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny leiglihet !

Personlig kjenner jeg ikke til SAså kan ikke kommentere om receiver etc.

Benq w1070 er jo som kjent en godt annsett traver her på forumet, men jeg hadde om mulig kikket på den noe nyere w1300 med vertikal lens-shift som gjør den mye mer plasserings vennlig og verdt de ekstra 2000 kronene fra w1070.
    Sist endret av TorTorden; 01-23-2014 kl 14:50
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny leilighet Kjenner ikke til den pakken, men vet at denne pakken spiller flott! http://www.hifiklubben.no/kampanje/2...ALI-ZENSOR-51/ Uten å ha hørt det SA settet, så virker det på meg som at senter, sub og bakhøyttalere er bedre i Dalisettet. Men her blir det bare spekulasjoner da jeg ikke har hørt Sa oppkoblet.
    Iallefall til ti lapper er det meget bra system! Finnes i hvit utførelse også.
    Også en god reciver til prisen:
    http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-59172/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en bra PJ, må forskes litt på. Har ikke holdt på aktivt på noen år og det er mye som har skjedd. Hvordan er det å montere alt litt lengre unna? Har litt lyst til å sette alt av utstyr inn i bua slik at det blir skjult. ikke noe problem med ir-blaster det??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var veldig viktig at det skulle vært hvit

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inn i bua? Kommer litt an på om lyden dempes, og evt hvor høyt man må spille for å oppnå ønsket effekt, men i utgangspunktet må man bare prøve seg fram. ir blaster funker det, og man har som regel nettverks app på de fleste recivere som fungerer via nettverket på hvilken som helst smart telefon/nettbrett

Ja heldigvis finnes det meste i hvitt
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok bua blir det beste sånn interiørmessig. Så får jeg bare ht og pj fremme. Høy waf!!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjøl stua receiver, effekt forsterker og ps3 inn på kontoret rett og slett for og få plass til ting.
    Dette er dog vegg i vegg med stua så kabler føres inn gjennom mindre pent hull i veggen (hullet ar det fra før, kan like gjerne bruke det til noe)

Jeg har da selvsagt høyttalerne, tv og projektor og etter en stund blei jeg lei av og måtte vandre halve leigligheten rundt for og sette på en bd plate så nå er bd spillern pent plassert under sentern (Oppo 103d kan fint dimmes helt av og lager ikke et pip under avspilling, men koster jo flesk og...)

Jeg styrer da hele annlegget med en harmony Ultimate som går på RF til en HUB som da sender IR signaler, denne står på pc kabinettet mitt, med et IR blaster øye gjennom veggen som da styrer tv, pj og bd spillern.

Om dette vil fungert for deg er et annet spørsmål, f.eks hvor langt kabel strekk er det til boden din ?
    De fleste slike løsninger kommer bare med 2 m ledning på emitterne, men de er også som regel koblet til med 2.5mm mono jack så bør absolutt gå ann og skjøte dem.
    Kunne kanskje først vurdert noe slikt, jeg kjenner ikke til den selv men om du får skjøtet lengden på IR blasterne så vil den nok klare og styre det meste.

De fleste nye dingser, receivere og blueray spillere kan styres via en smart telefon\pad også men jeg synes det ofte blir litt tungvindt i forhold til og bruke en universal fjernkontrol.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår tegningene er det boden rett under trappa som går opp ved siden av der det er mest naturlig og ha e tv/pj. Sjekket opp den harmony-kontrolleren, så bra ut den. Samme med oppo-spilleren, har du den til 599$ eller den rimeligere varianten? Er den billigste ett godt nok alternativ for en som har brukt samsung alt-i-ett boks de siste årene??

Lignende tråder

1. Endelig Db1:)
    By merik82 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 09-17-2010, 14:48
  2. Endelig 40 år!
    By pnerbye in forum Generell chitchat
    Svar: 8
    Siste melding: 04-01-2008, 01:57
  3. Endelig XTZ 99.21 i hus:-)
    By Antares in forum Høyttalere
    Svar: 12