Trenger råd før kjøp av komplett stereoanlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd før kjøp av komplett stereoanlegg.

Hei!

Jeg og min samboer er på utkikk etter et stereoanlegg til ca 10 000 kr. Vi var innom HiFi-klubben her om dagen og fikk et tilbud på et Denon anlegg med Argon høgtalere. Se vedlegg for mer informasjon. Hva synes dere om dette? Våre krav til anlegget er at det kan spille cder, streame via blåtann, god lyd og et bra utseende.

Gjerne kom med andre forslag til hvilket anlegg vi burde kjøpe.

På Forhånd takk.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -denon-jpg  

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser greit ut det, men mere viktig er att dere synes det spiller bra nok og gjør dere det er det bare å slå til. mitt tips er å lytte til det samme utstyret men da med Dali zensor 5 og høre om dere synes det er vært ekstra kostnaden på ca 2000 kr.

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som buggs sier vil jeg også anbefale zensor 5 . heller droppe cd spiller og kjøpe wimp hifi(søk på wimp hifi i google) som har rundt 1000 kb.

koble pcen til receiveren eller mobilen. så slipper du cd spiller og alle cd som skal lagres en plass.

receiver med streaming alt det andre du måtte trenge.
    http://www.komplett.no/marantz-sr500...er-sort/794796
    Sist endret av petter__t; 01-19-2014 kl 23:09

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cd har ikke 320 kb, men 1411 kb så det er fortsatt sånn att cd spiller har best lyd. (untatt skikkelig vinyl rigg) platespiller.

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    cd har ikke 320 kb, men 1411 kb så det er fortsatt sånn att cd spiller har best lyd. (untatt skikkelig vinyl rigg) platespiller.
    da lærte jeg også noe nytt i dag takker.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Denon Argon oppsettet ser bra ut, men som de sier, så ville jeg kanskje hørt på Zensor5 fra Dali om man føler budsjettet ikke sperkker da.

Cd spiller er jo absolutt en døende teknologi, men fortsatt en del som føler de "må ha" dette. Spesielt om man har mange cd plater, og liker formatet. Kan være en ide å se på en Sonos Connect som man kan bruke som avspiller, og styre trådløst via nettverket i huset på alt fra mobiltelefon, nettbrett, pc...

Den koster ikke så mye mer en den Denon cd spilleren, men man kan streame nettradio, spotify, Wimp/hi-fi via den...
    http://www.hifiklubben.no/Products/s...spiller-26640/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for alle svar Skal definitivt teste ut Dali Zensor 5 hos Hifi-klubben. Prisforskjellen fra Argon synes jeg ikke er avskrekkende samt de ser etter min mening bedre ut enn sistnevnte. Grunnen til at vi har lyst på cd-spiller er på grunn av alle cd-ene vi har, og det hender at vi kjøper nye, men det skal sies at 95% av tiden benyttes Wimp. Forresten: hvis man går for en Bluesound Vault istedet, må man ha forsterker i tillegg? Likte denne veldig godt da den har mulighet for cd.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluesound Vault er jo en genial løsning da den i tilegg til å være en god cdspiller, også "ripper" platene i FLAC inn på en innebygd hardisk. På den måten så kan man på sikt ha fått all musikken man har i tapsfri kvalitet lagret på pc, og du styrer den via en app i nettverket slik at du hele tiden har tilgang til musikken din. Den støtter også Wimp/Wimp hi-fi, og har internettradio. Du må fortsatt ha forsterker i tilegg, da den fungerer som en cd spiller uten innebygd forsterker
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg skjønner gleden med cd-spiller fortsatt. mange minner å i bla i de men jeg skjønner ikke hvorfor du ser på en så dyr spiller. Jeg ville gått får det billigste de hadde og heller lagt penger i forsterker og høytalere. Gjerne med innebygd dac slik som denne http://www.hifiklubben.no/Products/n...sterker-61529/
    Der kan du jo streame og uten noe ekstra slik jeg forstår det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D 3020 er morsom liten forsterker, men ganske begrenset på innganger. Man får mere valg på en tradisjonell forsterker som f eks Denon PMA520-denne har tilogmed egen phonoinngang for platespiller om man skulle ønske det. Om man er ute etter en kompakt alt i ett løsning, så har jo Denon også denne: http://www.hifiklubben.no/Products/d...osystem-49950/

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 3020 ble først anbefalt når vi var innom Hifi-klubben, men må innrømme at det var utseendet som gjorde at vi styrte unna. Synes den så veldig billig ut. Har nok mest sansen for hifi med tradisjonelt utseende Skal innom Hifi-klubben nå på torsdag og høre på forskjellige løsninger, så får me sjå hva det blir til. Når en har stort sett brukt pc-høgtalere i flere år vil vel alt høres bra ut

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært innom Hifi-klubben og hørt på forskjellige løsninger. Testet først Dali Zensor 7 med Bluesound Powernoder, men var ikke 100% fornøyd med lyden. Fikk da kundebehandleren til å koble til en NAD C356BEE og det ble en helt annen verden. Dermed skal jeg i morgen handle Dali Zensor 7, NAD C356BEE, og som streamer Bluesound Node. Det får bli cd-spiller etterhvert Takkar og bukkar for all hjelpen!

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist endret av metallsulten; 01-24-2014 kl 12:12

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bra valg vil jeg si

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjelldal Vis post
    Da har jeg vært innom Hifi-klubben og hørt på forskjellige løsninger. Testet først Dali Zensor 7 med Bluesound Powernoder, men var ikke 100% fornøyd med lyden. Fikk da kundebehandleren til å koble til en NAD C356BEE og det ble en helt annen verden. Dermed skal jeg i morgen handle Dali Zensor 7, NAD C356BEE, og som streamer Bluesound Node. Det får bli cd-spiller etterhvert Takkar og bukkar for all hjelpen!
    Et meget godt valg vil jeg si

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjelldal Vis post
    Hei!

Jeg og min samboer er på utkikk etter et stereoanlegg til ca 10 000 kr. Vi var innom HiFi-klubben her om dagen og fikk et tilbud på et Denon anlegg med Argon høgtalere. Se vedlegg for mer informasjon. Hva synes dere om dette? Våre krav til anlegget er at det kan spille cder, streame via blåtann, god lyd og et bra utseende.

Gjerne kom med andre forslag til hvilket anlegg vi burde kjøpe.

På Forhånd takk.
    Denon er greit, men jeg stoler ikke helt på Argon etter en del dårlige erfaringer med noen av de billige ampene deres....

Edit ser valget gikk på noe annet, godt valg... Grattis.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur ikkje du kjem til å angra på at du tok steget opp i frå Zensor 5 til 7. 5 er ein god høgtalar,men eg meiner 7 gir meir for pengane.

Til strømming er jo forsterkar med digital inn og nettbrett med digital ut veldig grei løysing. Programm som bubbleUPNP lar deg styra heile musikkbiblioteket og avspeling frå smartmobil.

Får jo nettbrett for under tusingen no...

Lignende tråder

1. Kjøp av lite stereoanlegg/kompaktanlegg/minianlegg
    By gctoffen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 12
    Siste melding: 05-05-2011, 21:37
  2. Hjelp til kjøp av komplett hjemmekino.
    By gtting in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 09-06-2010, 23:32
  3. Kjøp av stereoanlegg til hybel
    By jamesdean in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 07-16-2010, 09:52
  4. Hjelp til kjøp av stereoanlegg.
    By rocknrolla in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 15
    Siste melding: 06-26-2009, 00:35
  5. Et komplett stereoanlegg til 25-30 000 kr!
    By Verdheim in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 08-07-2008, 15:25

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •