Problemer med ny receiver.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med ny receiver.

Hei. jeg kjøpte en Sony STR-DN1040 i starten av året, og har ett problem jeg ikke klarer å finne ut av. Det mest frustrerende er at det er vanskelig å forklare, eller finne ut noe om det. Men kan håpe noen har kjennskap om det.
    Så langt virker det som problemet er bare i surround, ikke i 2 ch. Volumet spiker plutselig, og jeg får ganske kraftig sibilance (om jeg har forstått ordet riktig), kan spille samme scene om igjen med som oftests samme utslag, og det virker som "volum" blir en smule mer muffled før en spike kommer. lyder blir veldig skarpe og lyse. har og hatt noen filmer der dialogen plutselig ble veldig skarp og sprakende.
    Har prøvd ps3, pc streaming og hdmi fra macbook. samme problem på alle. (ps3 og macbook vises begge som linear pcm 3/ 2.1 48 kHz på receiver)
    Ingen settings jeg har prøvd på receiver har gjort mye forskjell.

Kjører 5.0 Proson Reality mkII surround pakke (sub er i skapet pga nabo bekymring)
    Alt koblet med hdmi kabler og har sjekker høytaler kabler for feilkobling.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres merksnodig ut. Er dette når du kjører analog surround, eller når det står Dolby Digital eller DTS i displayet på reciveren? Kan være en sw bugg i reciveren, eller så er det noe med level justeringen på surroundhøyttalerne? Prøv å koble en vanlig dvd/blu-ray til og spill film der sog se om problemet oppstr da også. Gjør det det, så er jo problemet defiitivt i reciveren...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen andre spillere irundt. Men både macbook pro og ps3 vises som linear pcm 3/2.1 48 khz på receiver(ps3 kjører ut dolby digital). som skal være lossless signal skulle jeg tro.
    Digital tv vises som dolby digital 2.0 dog. ikke sikker hvorfor den sender 2 ch. skal se om jeg finner noe nyere filmer på tv, se om det hjelper.
    Tok en ny sony DCAC rom korigering i dag, satte alle høytalerene litt mer optimalt. Men problemet er fortsatt tilstede.
    Lyden er definitivt mest tydlig gjennom center høytaler, men er også litt i gulvhøytalerene. Satt treble helt ned i EQ, og justert level, men ingen effekt.
    skulle ønske jeg hadde funnet en lydfil med samme feil effekt. litt lettere å bruke en videoer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært borti dette problemet uansett hvilken kilde jeg har kjørt ifra. Når dette problemet er slik uansett om du bruker Mac, eller ps3, så kan det nok være noe software/hardwarebugg i reciveren... Ville ha snakket med selger evt.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg gjøre det. takker

Lignende tråder

1. Receiver problemer
    By kyllingJazz in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-28-2017, 22:50
  2. ARC-problemer på yamaha receiver
    By Bevee in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 02-14-2012, 00:47
  3. Problemer med koblinger av receiver
    By Larseern17 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 11-22-2011, 00:57
  4. Problemer med å koble Pc til receiver..
    By hystan in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 04-30-2009, 17:01
  5. problemer med JVC Receiver RX-6042S
    By svensken in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 11
    Siste melding: 09-27-2007, 10:08

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg