Audio Switch: er to inn og to ut mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Switch: er to inn og to ut mulig?

Kjære lydentusiaster
    Jeg har to lydkilder og to lydavspillere som jeg ønsker å kunne bruke om hverandre, og tenker det lar seg best gjøre med en såkalt switch. Dette er ting jeg har svært begrenset kunnskap om. Lydkildene er et Sonos musikkstreaminganlegg og en tv. Lydavspillerne er et stereoanlegg og et trådløst øretelefonsystem fra Sennheiser. Det er snakk om dobble stereo jack-plugger (eller heter det minijack? Det som er mest brukt, iallfall. Ikke sånne gamle store eller sånne nye rare) på alle enheter.

Jeg ønsker å kunne switche mellom følgende kombinasjoner uten å kople om (det hadde jo vært konge å switche uten å reise meg. Finnes det noe som styres fra fjernkontroll? Eller enda bedre, fra en iPhone?):

(Kaller lydkildene A (sonos) og B (tv) og lydavspillerne X (stereoanlegg) og Y (øretelefoner))

- Spille sonosmusikk på stereoanlegg (A-X)
    - Spille sonosmusikk på øretelefoner (A-Y)
    - Spille TV-lyd på stereoanlegg (B-X)
    - Spille TV-lyd på øretelefoner (B-Y)

Og her kommer noen mer utfordrende ønsker, hvor det første er viktigst:
    - Spille sonosmusikk på øretelefoner samtidig som jeg spiller TV-lyd på stereoanlegg (A-Y + B-X)
    - Spille sonosmusikk på stereoanlegg samtidig som jeg spiller TV-lyd på øretelefoner (A-X + B-Y)

Noen som vet om dette går an, og hva den beste løsningen er? Tror verken forsterkeren min (en 20 år gammel, liten NAD koplet til et par nye og relativt små Dynaudio høytalere), øretelefonene mine (Sennheisers rimeligste trådløse) eller jeg trenger det dyreste på markedet, men gjerne noe som tar liten plass, er enkelt å bruke og driftsikkert.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I gamle dager hadde man stereo receivere som hadde vanlig lyd ut og en "record out" som du kunne sette uavhengig. I dag kalles denne funksjonen for zone2 eller tilsvarende og finnes på mange receivere. Har du vurdert å bytte til en receiver? Du skriver du har stereoanlegg, hva er dette?

Så jeg tenker du får dette til hvis du har en receiver som har zone2. Da kobler du A og B inn på receiver som vanlige innganger, kobler anlegget X (høyttalerene) til receiveren. Så kobler du sennheiserene Y til zone2 utgangen (du må sikkert ha noen overganger) som styres uavhengig av "hoved"-forsterkeren.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Lignende tråder

1. Hvor får jeg tak i en enkel audio-switch?
    By Eirik84 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 08-05-2010, 07:57
  2. Audio Switch med fjernkontroll
    By iamjorgensen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 12-26-2009, 00:38
  3. Audio Switch m/fjernkontroll
    By iamjorgensen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-15-2009, 22:52
  4. Noen som vet om en god RCA audio switch?
    By Bole1984 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 10-22-2008, 21:02
  5. Audio RCA Switch
    By desibel32 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 08-09-2007, 20:33

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg