Kjøpe anlegg brukt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe anlegg brukt?

Heisann! Godt nyttår folkens!
    Jeg er på let etter et surround anlegg, og har vært innom tanken på å kjøpe brukt for å kunne få tak i mer kvalitetsprodukter til samme pris som "dårligere" produkter til samme pris ny..

Det ble lagt ut en annonse i dag på finn:
    http://www.finn.no/finn/torget/annon...lderId=4100370

For meg ser denne pakken veldig bra ut med tanke på høyttalerne og subben, mer usikker på forsterkeren..

Har også to andre alternativ hvor jeg ville kjøpt høytalerne, og kjøpt en (ny) forsterker utenom:

Jeg vil jo som alle andre kjøpere, ha mest for pengene, og da vil vell Dali Ikon 5 mkII stille sterkt i forhold til nypris.
    Har lest at disse er veldig gode og klare høyttalere på mid- og topptonene, men ikke klarer å følge med på basstonene pga størrelsen.

Hva tror dere hadde vært lurest å gått for? Er denne forsterkeren noe å ha på?

Takk!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lektor og NAD pakken var jo knall!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Lektor og NAD pakken var jo knall!
    Det blir ikke for lite krefter i forsterkeren for å drive dette heller?
    EDIT: Fant lite linker om denne på google, ingen norske forhandlere som solgte akkurat denne modellen..

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Jovisst! Var dårlig med info om den :/
    Så du mener jeg bør gå for denne pakken?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for den du, ser bra ut, mye for penga... pruting er og lov Jeg kjøper stort sett alltid brukt, da får man mye for pengene, den som har kjøpt nytt har tatt mesteparten av pristapet.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    Gå for den du, ser bra ut, mye for penga... pruting er og lov Jeg kjøper stort sett alltid brukt, da får man mye for pengene, den som har kjøpt nytt har tatt mesteparten av pristapet.
    +1. Støttes.

du kan gå inn på nad sine sider og søke. Er vel V1 som er ute på finn der. Den har vel just gått ut av produksjon til fordel for V2. Er vel helt like specs og du finner nok info på siden deres.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående pruting, hvor lite ville dere ha prøvd dere på? Helst realistisk...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil og si at den Lektor+Nad ser ut som mye for penga, sånn helt hva man skulle foreslått så kan jeg ikke selv foreslå noe direkte, hadde jeg selv lagt ut den pakka, hadde jeg lagt den ut for minst 2 lapper mer

Tror jeg husker den Nad'n fra når jeg kikka på ny receiver sjøl (men endte opp med pioneer til 2x budsjettet), om du lurer på specs så er jo nad sine sider http://nadelectronics.com/products/a...und-Receiver-+ et sikkert bet, der kan du f.eks laste ned manualen f.eks før man kjøper.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i utgangspunktet en bra pris, men prøv på 8, hadde i alle fall jeg gjort da men. De fleste legger inn prutningsmonn selv om det nok ikke er så mye å gå på her.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i utgangspunktet en bra pris, men prøv på 8, hadde i alle fall jeg gjort da men. De fleste legger inn prutningsmonn selv om det nok ikke er så mye å gå på her.
    Tenke noe slik selv.. Håper ingen er så dumme at de ikke legger på litt til pruting

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var anlegget hentet og snart koblet opp! Endte opp på 9000kr!

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt anlegg! Virker som om du har gjort ett godt kjøp her post senere når du får hørt litt og finner ut hva du syns
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flott anlegg, mye for penga dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu Vis post
    Gratulerer med nytt anlegg! Virker som om du har gjort ett godt kjøp her post senere når du får hørt litt og finner ut hva du syns
    Har nå fått hørt litt, og jeg er veldig fornøyd med kjøpet! Jeg flytter inn i ny leilighet i slutten av februar, som anlegget egentlig er tiltenkt. Her tror jeg det kan spille enda bedre i forhold til rommets utforming. 7m bredt med tv'en og anlegget i senter, og 5m langt, så dette kan bli bra!

Det neste jeg vil gjøre er enten å kjøpe senter/bakhøyttalere (hva ville dere kjøpt først?) eller så vil jeg selge forsterkeren, og bytte den med en Denon AVR-X3000 ( http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-60073/ ) mye på grunn av innebygd spotify, airplay og Denon Remote App.
    Hva tror dere om dette?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for senter først og heller brukt noe annet gammelt rask som bakHT så lenge da senteren er mye viktigere enn bakHT. Denonen er nok ikke dum men hvis appen er med å teller burde du se på pioneer, appen deres er desidert den beste sies det. AirPlay der også
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for senter først og heller brukt noe annet gammelt rask som bakHT så lenge da senteren er mye viktigere enn bakHT.
    For å få mer ut av pengene så er jeg stor fan av å kjøpe ting brukt..
    På finn ligger det flere Dali Concept senter høyttalere, hvordan tror du den vil spille sammen med mine Lektor 6? Concept serien er jo en utgått serie, men det betyr ikke at de ikke spiller bra(?).

Denonen er nok ikke dum men hvis appen er med å teller burde du se på pioneer, appen deres er desidert den beste sies det. AirPlay der også
    Har ikke sjekket ut pioneer sine forsterkere. Hvordan er det i forhold til pris/kraft/kvalitet på forsterkerne?
    Selve appen er ikke noe jeg bryr meg om, jeg synes det bare blir mye lettere med airplay og innebygd spotify, i stedet for å bruke penger på Apple TV eller enda dyrere Sonos Connect.
    Sist endret av 95andy95; 01-21-2014 kl 21:01 Begrunnelse: Quote'en fungerte ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu Vis post
    Denonen er nok ikke dum men hvis appen er med å teller burde du se på pioneer, appen deres er desidert den beste sies det. AirPlay der også
    Har nå sjekket ut Pioneer sine forsterkere, og må si meg meeeget imponert over den appen! Jeg vil gå for en forsterker til 5000kr, men desverre har ikke pioneer noe til typisk 4999kr, dermed har jeg funnet frem til http://www.lydogbilde.no/test/pioneer-vsx-1123 Pioneer VSX-1123 til 3990kr hos net on net.
    Leser i denne testen at den ikke låter like varmt og lekende som typiske NAD forsterkere, som er noe jeg liker, men det kan hende at jeg er villig til å ofre dette foran brukervennligheten til Pioneer.
    Hva syns dere om dette? Bør jeg kjøpe denne, eller har dere noen andre tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon x3000 er for tiden på tilbud hos hi-fi klubben. Et meget godt kjøp til rundt 5000! Den har jo pre out for alle kanaler, kontra den Pioneeren som kun har for front og sub. Nå er det kanskje front som er viktigst her, men man vet aldri. Om man liker varmen og strømreservene i Nad, så kan man alltids supplere med effektforsterker fra dem
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne på Finn. Lektor senterhøyttaler til 1200 http://www.finn.no/finn/torget/annon...chQuery=lektor
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Kjøp av brukt anlegg
    By Dudlie in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 07-06-2009, 20:08
  2. Skal kjøpe nytt anlegg, hjelp til hva jeg bør kjøpe
    By Jomn in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 04-27-2009, 14:52
  3. Kjøpe brukt CV 215