Hvor blir det av bassen? Cerwin Vega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor blir det av bassen? Cerwin Vega

Heisann, kan først nevne mitt "oppsett" hvor jeg har VE-12 front, VE-5C(senter), VE-12 bak, VE-8 side, 1 stk XTZ W12.18 ICE(subwoofer) og 1 stk CVHD-12(subwoofer) dette blir kjørt av 1stk NAD t785.

Men hvert fall, om jeg skrur av subbene å bare lar høyttalerene spille, så er det mindre bass en en harman kardon docking..
    Har prøvd mange forskjellige "listening modes" men ingen gir sikkelig trøkk.. Skjønner VIRKELIG ikke dette da dette er tilsammen 4stk 12" 2stk 8" og 2stk 5". Blir veldig bitter da en liten knøtt av en docking spiller bedre en mitt oppsett(uten subbene).

Takk for svar på forhånd

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det aktivert crossover i receivern?
    Hvis så vil jo ikke de lavere frekvensene aldri bli gjengitt om man slår av subbene.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjeisop Vis post
    Heisann, kan først nevne mitt "oppsett" hvor jeg har VE-12 front, VE-5C(senter), VE-12 bak, VE-8 side, 1 stk XTZ W12.18 ICE(subwoofer) og 1 stk CVHD-12(subwoofer) dette blir kjørt av 1stk NAD t785.

Men hvert fall, om jeg skrur av subbene å bare lar høyttalerene spille, så er det mindre bass en en harman kardon docking..
    Har prøvd mange forskjelliger "listening modes" men ingen gir sikkelig trøkk.. Skjønner VIRKELIG ikke dette da dette er tilsammen 4stk 12" 2stk 8" og 2stk 5". Blir veldig bitter da en liten knøtt av en docking spiller bedre en mitt oppsett(uten subbene).

Takk for svar på forhånd
    har du sjekket at alt spiller i fase? (Alle "+" fra receiver er på "+"på høyttalere,- samme med "-" )

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket fase? Sjekk om ting står til small eller large.

Kan du tegne opp rommet i paint? Og med ca plasseringer.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan PRØVE å tegne på paint etterpå når jeg kommer hjem fra skolen! men har skråtak på rommet om det har noe å si?
    ledningene er riktig, har gått igjennom mange ganger, men er veldig uvant med nad t785 fordi det er ikke en slik "NAD meny" som er på de nyere nad reviverene som f.eks nad t747. slik du bare kobler til hdmi, trykker på meny og får opp alt.
    noen som har erfaring med denne NAD t785 reciveren?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle absolutt ha meny denne og, ifølge manualen (side 13) http://nadelectronics.com/download.p...glish%20Manual

og 'Small\Large' og crossover beskrives på side 24, da vil nemlig receivern fungere som et highpass dele filter og sende alt under en gitt frekvens (ofte 80hz) ut til subwooferne, og om disse da blir slått av så vil selvsagt ikke disse frekvensene bli spillt i det hele tatt, jeg vet sånn sett ikke hvordan f.eks denne har eller bruker pure direct modusen, min pioneer er artig der for med HDMI kilder vil crossover fungere selv i puredirect men med f.eks optiske eller analoge vil den bruke frontene som store i pure direct.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som veldig mange skriver er det nok reciveren som ikke er riktig konfigurert her... ville jeg ha sjekket crossoverne, og om høyttalerne er satt til small, eller large. Det gjelder forsåvidt alle høyttalerne i og med at du har gulvhøyttalere bak også.

Når det gjelder listening modes, så når man hører på musikk er det fordel å skru av dsp. Har iallefall aldri fått det til å funke når jeg spiller musikk på noen recivere jeg har hatt.
    Enten stereo, eller all channel stereo(spiller stereo med alle høyttalerne koplet inn) Hvis da reciveren er rett konfigurert, og at den forhåpentligvis er strømsterk nok, så burde det bli bra med trøkk. Selv uten subwoofere
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det av bassen? Cerwin Vega-settup-jpg der har dere et bilde av stuen, har skråtak. ca5x5m

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er garantert crossover, og evt small/large instillingene
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men nå fikk jeg kobla det opp med hdmi, men det begynte å klikke etterhvert, detter inn og ut hele tiden, måtte bare gå over til aux igjen! MEN jeg kom meg inn på den menyen! begynte å herje litt, satt alle høyttalerne på large, åsså plutselig så gikk det bare ann å spille i stereo modus? går ikke ann å bruke surround lyd... gikk inn igjen på menyen satt alt til small "40hz" så fungerer det forsatt ikke.. er ganske ny på dette,

men før, da jeg bare kjørte 2stk VE-12f på min NAD T747 så gikk det ikke an å ha på large, når jeg brukte subwooren, men på denne gikk det, men da forsvant ALT av surround noe som egentlig er piss, skal inn på menyen å sjekke om jeg kan "tilbakestille" noe nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er crossover?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crossover er delefrekvensen på bassen som skal leveres til hvær høyttaler. 40hz er som regel fulltone, og passer bra på gulvhøyttalere, mens mindre høyttalere som regel stilles høyere, 80-110hz alt ettersom...
    Nå kan det hende at din reciver ikke har så mange valg her, men sett høyttalerne dine på large med subwoofer på. Det er selvfølgelig vanskelig om du ikke får menyen opp på skjerm. Vil anbefale at du finner hvordan du nullstiller reciveren. Altså kjører den tilbake til fabrikkoppsett.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville hatt oppsettet slik at det er delt ved 80hz. Da vil fremdeles sende signaler til fronter og øvrige høyttalere som er under 80hz, men med slope. Altså nedadgående volum. Da vil du spare fortserkern for mye jobb som du strengt talt ikke trenger og kun kunne utnytte smekkbassen fra cv og øvrig bass fra subwooferne dine

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok litt lite strøm til alle de 12"!
    Skulle hatt deg et effekttrinn i tillegg!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik en hadde nok fått bassen til å filleriste veggene
    http://www.hifiklubben.no/Products/n...sterker-48843/

Lignende tråder

1. Hvor blir bassen av ?
    By utrolig in forum Høyttalere
    Svar: 22
    Siste melding: 02-20-2008, 00:07
  2. Hvor blir bassen av??
    By lanzin in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 20
    Siste melding: 12-15-2006, 16:36
  3. Hvor blir det av bassen?
    By Moonscape in forum Receivere/forsterkere