Platespiller; ny eller oppgradere den gamle?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Platespiller; ny eller oppgradere den gamle?

Jeg har en technics sl-bd20d platespiller som er en 10-15 år gammel. Jeg har aldri vært helt fornøyd med spilleren, jeg syns bla at den spiller veldig lavt og låter litt tynt så jeg vurderer å kjøpe ny. Tenker da i prisklassen 3000-5000kr. Imidlertid ser jeg at til denne prisen får kun en helt basic helmanuell spiller. Technics'en jeg har, har både bryter for 33 og 45rpm og automatisk retur når en plate er ferdig så igrunnen er jeg mer gira på å oppgradere spilleren. Noen som vet om det ligger noe potensiale i dette, eller får jeg en bedre ny spiller til 3-4000?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke lett å få noe vettu lyd ut av den der, du bør heller satse på en ny feks Pro-ject debut carbon esprit event Rega rp1/rp3 er meget gode spillere med betydelig bedre lyd enn den du har spesielt hvis du har bra riia trinn og pick up.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    er ikke lett å få noe vettu lyd ut av den der, du bør heller satse på en ny feks Pro-ject debut carbon esprit event Rega rp1/rp3 er meget gode spillere med betydelig bedre lyd enn den du har spesielt hvis du har bra riia trinn og pick up.
    Jeg har vurdert de to ja, men kvir meg litt for å gå tilbake til en helmanuell spiller, men om du har rett så er det ihvertfall ikke noen vits i å oppgradere min gamle. Har en Harman Kardon 3490 forsterker som vistnok har innebygd riia trinn, men jeg syns spilleren spiller jævlig lavt.

Btw: Kommer disse med brukbar pickup?, eller bør en legge til litt ekstra her?

En kompis har kjøpt en Reloop - RP-7000. Den ser unektelig kul ut, men betaler en her mer for robusthet og finesser enn lyd?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner ikke Reloop, men har stor tro på att hvertfall pro-ject og rega rp3 vil gi bedre lyd. pick up som følger med er helt grei, men det er en del å hente på dyrere pick up. skal du ha optimal lyd må du også bruke ett godt riia trinn da de er en del bedre enn den som sitter innebygd i din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner ikke Reloop, men har stor tro på att hvertfall pro-ject og rega rp3 vil gi bedre lyd. pick up som følger med er helt grei, men det er en del å hente på dyrere pick up. skal du ha optimal lyd må du også bruke ett godt riia trinn da de er en del bedre enn den som sitter innebygd i din.

Vet du hva som er forskjellen på Pro-Ject Debut Carbon Esprit og Pro-Ject Debut Carbon? Ser førstnevnte ligger på 3990 over alt.

Kommer man noen vei med rimlig riia-trinn ala dette: http://www.soundgarden.no/pro-ject-p...x-ii-sort.html

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen ligger i akryl tallerken som gir deg mer presis bass og bedre detaljer oppover i registrert, man kommer ett godt stykke med riia du har linket. men er ambisjonsnivået att du skal oppgradere videre i tiden fremover
    med både bedre pick, forsterker osv, ville jeg valgt box se utgaven. men meste for pengene er den du linket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok Pro-ject debut carbon spirit, men som sagt kommer jeg til å savne automatikken på Technicsen. Hvor langt opp i pris må man for å få en bra spiller med 33/45 instilling og automatisk retur?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thorens td 240 ca 6500

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thorens td 240 ca 6500
    Den der frista! Om jeg kjøper Pro-ject med riia-trinn så havner jeg på 6000,- så kanskje jeg skulle gått for Thorens og drøyd riia-trinn. Hvordan er de lydmessig i forhold til hverandre?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lydforskjellen med standard pick up blir nok litt siden Project kommer med bedre pick up, Project bruker forøvrig bedre arm som som kan takle enda bedre pick up. har dessverre ikke testet de opp mot hverandre, men mener Project gir bedre dynamikk og detaljering oppover og litt bedre bass, Men jeg tviler på att du kommer til å synes Thorens ikke spiller bra nok, særlig med feks Ortofon 2m blue pick up eller goldring 1012.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd er førstepri, men om Thorens har samme potensiale så frister den mer. Gir noen lapper ekstra for automatikk, men om det går på bekostbibg av lyden så blir det ikke aktuelt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, da må det nok bli feks denne http://www.hifisentralen.no/forumet/...m&itemid=48547

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde den bare vært svart, og selger kunne sende til Haugesund.

Jeg sendte en mail til Hordaland hifi, og der får jeg Thorens td 240 til 5990 inkl frakt. Ble jævlig usikker nå. Får gå inn i tenkeboksen, hehe. Takker for god hjelp

Lignende tråder

1. Oppgradere DAC eller forsterker?
    By RPA in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 12
    Siste melding: 07-08-2013, 19:42
  2. Oppgradere ECI-1 eller ny Parasound?
    By MgrBuddha in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 04-12-2009, 17:48
  3. Oppgradere eller vente...
    By TEK in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 04-04-2009, 00:39
  4. Oppgradere til XTZ 93 eller rett på XTZ 99?
    By Stevens in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-01-2009, 13:59
  5. Gamle tv'n er døden nær, ny lcd eller dlp
    By ThePooh in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 11-01-2005, 12:24

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg