Netflix eller fortsette med blueray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Netflix eller fortsette med blueray

Hei.

Har egen dedikert hjemmekino 7.2. Kjører B&W CT 700serien front og center og B&XW CCM684 surr og back. har ikke fått lagt inn profilen min etter at av forum slettet min fra den gamle versjonen. Orker ikke legge inn alt på nytt.

Har fortsatt ikke gått over til Netflix fordi jeg tror ikke bilde og lyd blir i nærheten av HD bilde/lyd jeg får ut av disken. Har en Pioneer SC LX81 - kjører direct lyd her fra disken.

Klarer Netflix å levere HD bilde og Lyd i alle 5-7 kanaler? Eller må reciveren gjøre om stereolyd til surround (ikke aktuelt)
    Og hvordan er utvalget på HD filmene? For meg er lyd og bilde like viktig.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix sender ikke HD lyd. Kun DD SD i 5.1, dersom det er surrerundtlyd på filmen.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr Vis post
    Hei.

Har egen dedikert hjemmekino 7.2. Kjører B&W CT 700serien front og center og B&XW CCM684 surr og back. har ikke fått lagt inn profilen min etter at av forum slettet min fra den gamle versjonen. Orker ikke legge inn alt på nytt.

Har fortsatt ikke gått over til Netflix fordi jeg tror ikke bilde og lyd blir i nærheten av HD bilde/lyd jeg får ut av disken. Har en Pioneer SC LX81 - kjører direct lyd her fra disken.

Klarer Netflix å levere HD bilde og Lyd i alle 5-7 kanaler? Eller må reciveren gjøre om stereolyd til surround (ikke aktuelt)
    Og hvordan er utvalget på HD filmene? For meg er lyd og bilde like viktig.
    Både lyd og bilde er kraftig komprimert på netflix, så det kan ikke sammenlignes med bluray. Var en stor skuffelse når jeg koblet opp Sony HW55 med netflix.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns selv surround lyden til netflix er så horribel at jeg heller velger og bruke stereo sporet. Det er f.eks milevis fra 5.1 lyden man får på DVD og ikke til og sammenligne med HD lyd på blueray.

Jeg har også testa mellom en par filmer fra netflix og BD, og jeg er overbevist om at de nesten fjerne lyder fra side kanalene og feter opp bassen over vanlig crossover punkt og fjerner dypbassen, men dette kommer kanskje også litt an på fra film til film.
    f.eks netflix sine orginal serier har som regel mye bedre lyd enn de andre.

Bildet er annen historie, ja du kan få 1080p men dette er egentlig kun snakk om oppløsningen, bildet ellers er hardt komprimert og ser litt ut som om det var en jpeg film med ganske krasse skarpehets filtre satt på i bakant med blocking av farger og harde graderinger, superhd ser litt ut som den vanlig 1080p strømmen deres men med en ekstra runde med et kant-kontrast filter...

Sånn sett så syns jeg det er helt greit og betale 80kr for det i måneden, men det er flere ti-år til det vil kunne konkurere med kvaliteten i blueray nå.
    Sist endret av TorTorden; 11-25-2013 kl 16:20
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder video-biten er det bare å se på bitraten. For en fullblods BluRay video-strøm vil total bitrate ligge fra 15 til 40 Mbps, hvorav lyden tar rundt regnet 5-6 Mbps (DTS HD). En ny, påkostet Hollywood-film ligger sjelden under 25 Mbps.

Netflix, NRK nett-tv og slikt ligger på en total bitrate på rundt 2.5 Mbps, inkl lyd OG bilde. You do the math. Det er ikke bare oppløsning som teller.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Jeg syns selv surround lyden til netflix er så horribel at jeg heller velger og bruke stereo sporet. Det er f.eks milevis fra 5.1 lyden man får på DVD og ikke til og sammenligne med HD lyd på blueray.

Jeg har også testa mellom en par filmer fra netflix og BD, og jeg er overbevist om at de nesten fjerne lyder fra side kanalene og feter opp bassen over vanlig crossover punkt og fjerner dypbassen, men dette kommer kanskje også litt an på fra film til film.
    f.eks netflix sine orginal serier har som regel mye bedre lyd enn de andre.

Bildet er annen historie, ja du kan få 1080p men dette er egentlig kun snakk om oppløsningen, bildet ellers er hardt komprimert og ser litt ut som om det var en jpeg film med ganske krasse skarpehets filtre satt på i bakant med blocking av farger og harde graderinger, superhd ser litt ut som den vanlig 1080p strømmen deres men med en ekstra runde med et kant-kontrast filter...

Sånn sett så syns jeg det er helt greit og betale 80kr for det i måneden, men det er flere ti-år til det vil kunne konkurere med kvaliteten i blueray nå.

Jeg har Netflix, men noe alternativ til blu-ray er det ikke.
    Ser stort sett bare serier på Netlix, lite filmer. Grunnen til det er at lyden rett og slett ikke er tilfredsstillende i det hele tatt. Selv ikke i 5.1.
    Bassen er slapp, og surroundkanalene høres nesten ikke - sammenlignet med blu-ray og DVD. Lurer på hva årsaken til dette er? HD bildet er jeg godt fornøyd med, men lyden er som sagt under pari.

Lignende tråder

1. DVD eller BlueRay til å teste lyd
    By geffen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 33
    Siste melding: 03-30-2014, 23:08
  2. Netflix på blu-ray eller tv?
    By xnn3882 in forum Generell video
    Svar: 2
    Siste melding: 10-21-2012, 23:02
  3. Hd lyd på Blueray eller ikke?
    By soka in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 23
    Siste melding: 12-08-2010, 00:35
  4. Fra PJ til TV? Eller fortsette med PJ?
    By tonern in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 07-15-2010, 22:05
  5. D-VHS nå, eller vente på BlueRay DVD?
    By lygren in forum Generell video
    Svar: 29
    Siste melding: 08-01-2006, 11:38

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •