Fra HDMI til Coax?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra HDMI til Coax?

Hei!

Jeg har nettopp gått til innkjøp av HiFi-system og har et par spørsmål. Jeg kjører en DAC som har 2x toslink optisk lydinngang og 2x coaxial lydinngang. Inn i disse her er planen at jeg skal kjøre en Apple TV, PS3 og PS4. Siden alle disse har toslink lydutgang som standard så lurte jeg litt på om jeg vil oppleve noe dårligere lyd med å kjøre lyden digitalt fra PS3/4 inn i TV-en via HDMI og ut via coax? Digital lyd forblir vel lik helt til den eventuelt konverteres, så vil det skje noe med den på vei fra konsollene til DAC-en?

PS: Jeg har ikke kjøpt TV enda, så hvis det finnes noen TV-er som anbefales til det jeg skal bruke den til så kom gjerne med tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det blir noen merkbar forskjell Da som sagt digital lyd er digital lyd Ville ha sett på Samsung sine LED skjermer. meget gode Tv-er
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt 100% korrekt

SPDIF (toslink/coax) er bygd for å overføre 2 kanals PCM eller multikanals DTS eller Dolby Digital (DD). HDMI kan overføre multikanals PCM og de nye tapsfrie formatene DTS-HD, Dolby TrueHD. Disse formatene som HDMI kan overføre kan ikke overføres på SPDIF.

Systemet er bygd slik at i DTS-HD og TrueHD formatene overføres en kompatibel DTS og DD strøm som kan brukes til å sende ut på SPDIF. Men det betyr at i prinsippet får man en lyd som er komprimert og er litt dårligere enn de nye avanserte formatene. Om man i praksis hører forskjell har jeg ikke testet.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Lignende tråder

1. Lyd via HDMI eller Coax
    By JLmorten in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2008, 19:48
  2. Problemer, lyd over hdmi og coax.
    By xanakor in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 04-27-2008, 11:11
  3. HDMI->DVI... Og Coax???
    By hagr in forum Kabler
    Svar: 9