Forsterker til dali helicon 300 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekk her for mer info: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1099925389

Hvis det er noen selgere du skal høre på, er det Roald. Han er ikke ute etter å lure folk, samt at han faktisk vet hva han snakker om.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Sjekk her for mer info: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1099925389

Hvis det er noen selgere du skal høre på, er det Roald. Han er ikke ute etter å lure folk, samt at han faktisk vet hva han snakker om.
    Hei,

Joda....Det var ikke negativt ment...Roald har sikkert peiling på det han driver med! Men må nesten like det selv da..skal ned i neste uke og se om han har fått inn noe spennende så får vi se...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det den "inn ei dør i et lite trangt lokale, ned ei trapp som man nesten ikke registrerer er der og ned i en kjeller som er preget av pur entusiasme"-butikken?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Er det den "inn ei dør i et lite trangt lokale, ned ei trapp som man nesten ikke registrerer er der og ned i en kjeller som er preget av pur entusiasme"-butikken?
    jA.Det stemmer. har du kjennskap til stedet?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, Runar rommet var et trivelig tilfluktssted da jeg var i militæret. Meridian signalkilde, Holfi Pre, Kora effekt og BKS hybrider ga skjelvinger langt inne i et iskaldt dykkerhjerte vinterstid :P

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av Hi-Fi Norges små perler...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja..Han har mye spennende greier i kjelleren! Sto noen BKS` der, men fikk ikke tid å høre :? Hva med rør til Daliene..Tror du det hadde vært noe?? Har lite kjennskap til "rør greier" Men har noe på hånd...har du hørt noe om counterpoint??? Sa-3 preamp+solid one power amp?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpoint er for meg ukjent. Ellers har jeg ikke hørt Helicon på rørutstyr men jeg spår ikke det den største umiddelbare suksessen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei! igjen!

Hvordan spiller forsterkerne til vincent!? Tenker da på sv 236 m hybrid teknologi....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Forsterker til dali helicon 300

Sitat Opprinnelig postet av Bergen
    Hei Alle!

Har etterhvert tenkt tanken å gå fra et flerkanals system til et rent stere opsett! Etter mye lytting av forskjellig utstyr har jeg endt opp med Dali Helicon 300 som beste kandidat... Har en relativ liten stue (ca5x6 mtr ) og spørsmålet mitt er hvilken forsterker egner seg best til disse høytalerne? Har vurdert Hegel H1,Thule IA150b eller Tact SDAI 2175?? Noen som har hørt noen av disse kombinasjoner? Andre forslag? Har aldri hørt men lest mye positivt om Cayin 252b..??Hva er det som er så bra med denne??

Noen som har formeninger/forslag???
    Takk
    Tact SDAI 2175 er helt rå på Helicon 400, så den kunne vært noe for 300. Ta deg en tur på klubben å prøv...tror du vil like det du hører.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hørte på tact idag og kan ikke si at jeg ble revet av stolen av begeistring! Trenger disse laaang oppvarming, eller låter det bare dødt? Trodde ikke digitale forsterkere trengte oppvarming i det hele tatt, eller har jeg misforstått hele poenget??
    Der var ingen tegn til liv verken i mellomtone eller diskant...livløst i hele lydbildet!Kjempeskuff!!!

Det som virkelig låt bra var Acam a90 fmj! Litt spiss til tider men hjelpe meg så oppløst og fint det spilte med bra kontoll i bassområdet! kan få demo modellen for 14000...synes det var drøyt..høytalerne er ihvertfall bestillt

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg, Tacten er lite spennende. Nøytral, men ikke noe jeg ville valgt over Arcam eller Vincent.

Men tror du blander DiVA A90 og FMJ A32 her...A90 koster jo 13k ny. Du burde høre begge, kanskje DiVAen er bra nok for deg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel samme inntrykk flere her har av Tact Bergen. Du blander deto seriene som Pogwaq sier. Er nok FMJ A32 du hørte på. Det er en meget bra forsterker mener jeg og.

Gjør som Pogwaq sa, å test ut A90. Den skal være ca like kraftig, og det er stor sannsynlighet for at du liker den.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A85 er iallefall veldig bra! Ser ingen grunn til at A90 skulle være noe dårligere :wink:

Meget strømsterke de forsterkerne der, stor transformator i forhold til oppgitt effekt. 850VA og 90 watt..... :shock:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A90 er brillefin. Hadde jeg begynt på anlegget nå, og ikke for et år siden, hadde jeg utvilsomt gått for stereo istedenfor surround, med A85/A90 til å dra det hele.

Noen som har testet noen av disse utbygget for surround?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.... ops: beklager...Hørte på begge to i dag(eller i går om dere vil) Fmj hadde enda bedre kontroll enn a 90` men ellers var de nok så like klang/lydmessig! Når jeg sammenlignet Thule med Arcam fikk en litt avrullet lyd spesiellt i bassen! Arcamen var mer detaljert og frisk sammtidig meget finn i de dypeste bass områdene...kontant og fin! Får fmj for 14000og a90 for 10 000........

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Talk Cyclone spiller bedre enn A90, etter hva jeg har hørt av de merkene. Har dog ikke sammenliknet de direkte. Talk spilte fletta av Thule og ECI-4.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergen
    Ja.... ops: beklager...Hørte på begge to i dag(eller i går om dere vil) Fmj hadde enda bedre kontroll enn a 90` men ellers var de nok så like klang/lydmessig! Når jeg sammenlignet Thule med Arcam fikk en litt avrullet lyd spesiellt i bassen! Arcamen var mer detaljert og frisk sammtidig meget finn i de dypeste bass områdene...kontant og fin! Får fmj for 14000og a90 for 10 000........
    Er så glad for at du har tatt denne lyttetesten. Har også hørt på nevnte TacT, men den skuffet meg også :cry: Ingen hemmelighet lenger at jeg er Arcam-fan, og er strålende fornøyd med lyden og kraften i dem. Ellers stemmer dine observasjoner med en prikk på mine, og det er ingen tvil lenger om at jeg vil videreutvikle min AVR200 med et effekttrinn i nærmeste tid...

Forresten; gratulerer med høytalere...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Primare I21?

visst du ikke allerede har testet denne bør du absolutt gjøre det. den har massevis av krefter og en utrolig fin lyd for den prisen.

Jeg skal selv gå for Helicon 300 og primare, men jeg går for PRE30 og A30.2 istedet for den integrerte..

lykke til

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robin.T
    visst du ikke allerede har testet denne bør du absolutt gjøre det. den har massevis av krefter og en utrolig fin lyd for den prisen.

Jeg skal selv gå for Helicon 300 og primare, men jeg går for PRE30 og A30.2 istedet for den integrerte..

lykke til
    Tråden er 2 og ett halvt år gammel, tror nok han har funnet forsterker for lenge siden

By the way skal du gå for Helicon, prøv Bryston.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •