Hei, da jeg holder på å bygge dedikert hjemmekino i disse dager, (rom i rom etc) så begynner oppgraderings-spøkelse å melde seg.

Har i dag et surround sett fra audiovector, M3 signatur med superstands, samt en JBL L8400p aktiv sub som er drevet av en Onkyo SR 806. Dette blir brukt til både film og musikk.
Da anlegget begynner å bli noe aldrende så blir det nok en skikkelig oppgradering etterhvert, men budsjettet går i byggingen i første omgang.

Det jeg lurer på er : hadde jeg fått relativt mye mer utav å koble på et effekt-trinn på frontene, og i såfall hvilken forsterker kan fungere bra? Ser for meg en brukt til 4-8000-,. Kan ikke bi-ampe da jeg går for et 7.1 system, fikk en god pris på et par triangle bak høytallere som skal prøves ut.
Eller like greit å vente og heller oppgradere til en tyngre reciever senere?

Lurte på om det er noen som har erfaringer med green glue eller lignende fugemasse og kan si at det er betydelig hjelp i disse? Har lest ganske mange tråder men, ingen overbevisende dokumentasjon på at det er relativt stor forskjell. Vurderer å droppe disse, og heller satse på en god konstruksjon.

Rommet blir ca 5.10 m langt og ca 4.20 bredt, bruker en BenQ W5000 og skal til å bytte lerret fra mitt 92" nedtrekkbare til et rammelerret. Vurderer 100" Grandview gain 1.0. Er dette av bra kvalitet, greit å montere eller anbefales det andre rammelerret?

Alle gode råd mottas med takk