Bruk av PC/Spotify - hvordan få best lyd? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det virker som det er litt fantasier på hva en ekstern DAC kan tilføre av kvalitet, desverre.

En datamaskin lager en digital lydstrøm fra spotify. Det er eksakt den samme lydstrømmen om denne digitalstrømmen overføres via HDMI eller om den overføres til Hegel DAC via USB. Derfor spiller det her ingen rolle hvilken type kilde og datamaskin man besitter. Det er i steget hvor signalet blir analogt (i DAC) at det kan være kvalitetsforskjeller mellom dem. Enten i Hegel DAC eller i Pio fra HDMI, men i dette tilfellet har PC ingenting med dette å gjøre.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tOOmyH Vis post
    Annen ting er at: Pioneer Rec i PURE DIRECT modus ikke aktiverer preout til sub, noe de fleste vil ha så er det en sub som går og putrer i bakgrunnen.
    Fordi PURE DIRECT er den eneste modusen som IKKE aktiverer prosessoren i receiveren. Dette er som sagt den eneste modusen hvor det kan ha hensikt å bruke HD2'en.

Bruker man noe annet (for å få sub ut), så blir det analoge signalet digitalisert i Pios ADC, prosessert i DSP, og konvertert tilbake til analog med Pios interne DAC igjen. Da har man i prinsippet mistet alle forddeler med å ha en ekstern høykvalitets DAC.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    --_)
    Endast forskjellen er at "lydstrømmen" går gjennom maskinens komponenter før den sendes vidre til mottaker. Hva maskinens komponenter greier av visa versa er en annen sak før den går vidre til mottaker.
    Det gjelder alt av lyd og bilde i en maskin, den har ikke noe mere fritak den en en dac, rec, tv, effektf,forf, projekt osv.
    Alt av lyd og bilde komponenter prosessorerer forskjellig og gir variable lyd/bilde egenskaper og signaturer. Noe passer bedre sammen enn andre komponenter.

Horav hva en maskin klarer og er i stand til er ikke dermed sagt at signalene er likens etter de har vært igjennom lyd/bilde komponentente før de går til mottaker.

Så tilbake til den dacen, lydsignalene kjører rett fra hk til dacen som da er et ekstern lydkomponent som prossererer lyden før den går til mottaker, noe som gjør at signalet slipper og gå igjennom den innebygde lydkomponenten.
    Analog signalet som kommer ut fra de fleste maskiner er vanligvis horribelt dårlig før det dukker opp i mottakeren.
    Det er det noe den dacen der klarer utmerket så er det og gi et rikt og godt signal inn til mottaker, for det er dens eneste oppgave.
    Attat så fungerer den dacen utmerket som et lydkort/komponent i analoge signaler.

Minuset som du vil trolig fram til er at den er en dac. En konverter som ikke gir digital signal til mottaker. (Lyd og bilde)
    Så man er da av hengig av en digitalkabel attat om man vil ha digitale signaler fra maskinen.
    Om man liker digitalsignalet "lydsignaturen" som kommer ut fra maskinen er en annen sak, for den må vanligvis gjennom en elendig lydkomponent før den går vidre til mottaker.

Hva mottakeren prosesserer av signaler før den går vidre til effekt del og ut i høytalere er en annen sak, men bare der å endrer lyd signaturen seg for hver komponent den er igjennom før man faktisk hører lyden.

Enda mere off-topic:
    Maskinen jeg har gir så tamme og kjedlige digitallydsignaler til mottaker at jeg nesten begynner og grine, grynter værtfall på nesen så jeg valgt å kjøre analogt signal fra ekstern komponent.
    Selv har jeg også en Pio sc-lx71 og pio generelt gir en lys lydsignatur uansett om det er pure direct eller konveteren inni den som står på.
    Bare der gir hd2en en løft i bunnen så lydbildet høres mere komplett ut på en pio.

Men men, jeg skal ikke nekte noen å tru at alle maskiner gir samme lydsignatur og signal, både analogt og digitalt til mottaker.

Mere on-topic:

At vi er en gjeng med halvgamle sære mennesker som har sterke meninger og tanker om ting er ikke en hemmelighet her inne. I den forstand så er vi/jeg ikke her for og diskutere om uenigheter.
    Menfor å hjelpe ts.
    At vi/jeg er uenig får så bare være, bedre å være enig med at vi er uenig for ts blir forvirret av slikt og man går også off-topic.

Så til TS:
    Alt i alt så handler det om hva dine ører liker og ikke liker, ikke hva vi andre liker og mener for det liker/mener trolig ikke de andre/du heller.
    Så prøv deg fram med det du har av utstyr og ha tro på deg selv at lyden blir knallgod tilslutt

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel-dacen får jo ingen shortcut fra harddisk til usb men må innom omtrent like mange komponenter på pc'en kretskort. I mitt syn så er det ikke hardwaren det er noe problem med når en kjører digitalt fra pc til receiver, men heller softwaren Windows som på død og liv skal prosessere all lyd the windows way. Enkleste måten å få bedre lyd, skift til mac.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosessering i Windows kan man unngå enkelt ved å bruke Asio eller Wasapi.

Ellers så regnes vel ikke USB som en veldig god overføringsprotokollen (spesielt når den ikke er asynkron) dersom man først skal bry seg om slike detaljer. På annen side regnes ikke HDMI som spesielt bra heller. Men å si bombastisk at USB skal være så bedre enn HDMI og snakke om innmat i PCen blir spekulativt og "audiofilt synsing".
    Trådstarter trenger ikke å bekymre seg over slikt.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What? Hvordan kan jeg si dette på best måte uten å fornærme: Helt feil. Hvis det er slik at vi må enes om å være uenige, så håper jeg ingen andre tar innspillet til etterretning fordi det er helt feil.

Hele poenget med digital teknologi er at alle signaler overføres tapsfritt. Man kan da bevare signalet og dataene eksakt likt og uten endring eller forringing, uavhengig av antall prosesseringsledd. Da betyr det ingenting på hva som sitter inne i PCen -- antall komponenter har ingenting å si på digitalt. Nå du leser en webside får du akkurat de dataene du skal ha, helt uten forringing av signalet. Når du laster ned et program så får du hver bit og byte slik det skal være. Uavhengig av antall ledd i mellom kilden og deg. Slik er det også med digital audio.

HDMI og USB er begge medier som kan brukes til å overføre digital audio. Det er revnende likegyldig hvilket medium som benyttes! Vi har aldri snakket om å benytte analoge lydutgangene fra PCen. De er ikke gode. Siden digital audio perfekt gjengir lyd i hvert ledd, mens analogt tapes i hvert ledd, er det et poeng å beholde signalet digitalt så lenge som mulig. Og man bør bare gå fra digitalt til analogt én gang fordi signalet tapes i hver konvertering.

Man kan forestille seg tre bruksmåter: Grønn er digitalt, rødt er analogt.

1) PC via HDMI til Pio

Signalflyt: PC -> HDMI -> PIO HDMI -> PIO DSP -> PIO DAC -> PIO AMP -> HT

2) PC via HD2 til Pio, ikke PURE DIRECT (f.eks. hvis man vil ha SUB ut)

Signalflyt: PC -> USB -> HD2 DAC -> analog kabel -> PIO input -> PIO ADC -> PIO DSP -> PIO DAC -> PIO AMP -> HT

3) PC via HD2 til Pio, PURE DIRECT

Signalflyt: PC -> USB -> HD2 DAC -> analog kabel -> PIO input -> PIO AMP -> HT

Bruksmåte nr 2 er spesielt ille, da man går frem og tilbake mellom digial og analog signalbehandling. Bruksmåte 3 er nok best, men det krever at man bruker PURE DIRECT. Derfor er bruksmåte nr 1 den enkleste og mest fleksible.

Og hvis det er av betydning: Jeg er elektronikkingeniør og har laget mye audioutstyr, både analogt og digitalt, USB og HDMI, så jeg mener at jeg har kompetanse på området.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Prosessering i Windows kan man unngå enkelt ved å bruke Asio eller Wasapi.

Ellers så regnes vel ikke USB som en veldig god overføringsprotokollen (spesielt når den ikke er asynkron) dersom man først skal bry seg om slike detaljer. På annen side regnes ikke HDMI som spesielt bra heller. Men å si bombastisk at USB skal være så bedre enn HDMI og snakke om innmat i PCen blir spekulativt og "audiofilt synsing".
    Trådstarter trenger ikke å bekymre seg over slikt.
    Jepp. Hverken USB eller HDMI har error-protection på audio. (Liten korrigering: Det er vel når USB er asynkron (isochronic) at den ikke har beskyttelse og dermed ikke så god). Nå vil selvsagt bitfeil påvirke lyden, men det regnes som en feil, ikke som et tapsledd/forvrengning/støy slik man har i analog. Bitfeil oppstår i kabler, men ekstremt sjelden inne i utstyr (som PC).

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jepp. Hverken USB eller HDMI har error-protection på audio. (Liten korrigering: Det er vel når USB er asynkron (isochronic) at den ikke har beskyttelse og dermed ikke så god). Nå vil selvsagt bitfeil påvirke lyden, men det regnes som en feil, ikke som et tapsledd/forvrengning/støy slik man har i analog. Bitfeil oppstår i kabler, men ekstremt sjelden inne i utstyr (som PC).
    Fillern. Edit thread fungerer ikke her...

Jeg som blander termene. Isochronic i USB er en taktfast overføring, og da er den jo synkron.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (nå snakker jeg analogt signal og for å få ut Stereolyden utav f.eks Spotify ol..)
    Som sagt tidligere så går ikke signalene fra maskinen til dacen som brukes som et eksternt lydkort/komponent gjennom maskinens orginale lydkomponent/kort.
    Noe som gjør at lyden ikke blir så forbaska flat og sammenknøvlet.
    Går signalet fra maskinen og rett inn i mottaker så er lyden i stor trolighet flatere og en del sammenknøvlet for signalet MÅ bare gjennom maskinens lydkomponent som bare gjør vondt værre.

TS ville ha best mulig lyd fra PC/spotify til Pio rec ved bruk av spotify.

Så i den grunn anbefalte jeg HD2en som lydkort og lydkomponent fra maskinen for å minske det trangere lydbildet i analogsignalet, HD2en gir også det hannes pio mangler: en ekstra piff i bunnen og en råere lydsignatur.
    Attat så er pio sin innebygde dac dårligere en HD2en, om en gir digitale signaler til en Pio så gjør dacen i den at man får litt mangelfull bunn og råskap i lydsignaturen påde i pure direct, stereo og eq med alt på. (noe de aller fleste vet er at pio rec lyd er litt tynn til stereobruk om man liker rock, metall, dance, trance og dubstep)
    De fleste tyr til en effektforsterker for og få fjernet disse manglene, men de blir ikke helt fornøyd, det fjerner ikke problemet de sitter på så de kjøper en annen effekt istedet i stor tro på at pio yter bedre da, det yter bedre men mangler fremdeles det lille eksta som får smilet fram.
    Det er rett og slett pio rec som er for "dårlig" til stereo avspilling.
    Der kommer den HD2en inn igjenn som et ledd for å gi pio rec en piff i båttnen og en mere rå lydsignatur enn det PC - Pio rec klarer selv.

Enig med at windows og lyd generelt ikke henger helt på greip, vil man ha det lettvindt så får man også igjenn for det. Får bare ikke pose og sekk samtidlig.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som analogt signal ut fra PC er jeg ikke uenig i det hele tatt.

Men TS spør også om bruk av HDMI og der er lydsignalet aldri i befatning av analog lydkrets i PC. Og da frafaller alle argumenter om rotten audio i PC, fordi signalet blir ikke analogt før i Pio.

Å koble lyd inn på Pio digitalt er alltid den beste løsningen, spesielt hvis man skal kjøre prosessering i Pio (f.eks. for å få ut sub). Hvis man skal bruke det i PURE DIRECT stereo med ingen sub, kan man vinne kvalitet på å bruke HD2 som foreslått.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du er rakettforsker, har vært på månen og skryter av det, men nå har jeg ikke snakket om digitale signaler hvordan de drar frem og tilbake inni alskens, untatt at pio sine signaler vidre er tynne av sin forstand.

ANALOGE signaler derimot for å få best mulig lyd utav den pcen til den pioneeren han har, samtidlig har han en DAC tilgjengelig som er 10 ganger bedre enn den som sitter i Pioneeren. Og ikke minst han slipper den trøtte, late og trange lyden som kommer i fra den analoge utgangen på pcen.

Ikke kom å si at Pioneer rec ikke er mangelfull i dybde på råskapen og sjela en låt har når man spiller i stereo (hører på musikk)
    Pioneer har en digitalisert lydsignatur i seg, den mangler dybde i råskap og sjel.
    For å få fram litt av det pio mangler så må man ty til komponenter som gir litt råere og fyldigere lydsignaler før den pio sender signalet vidre til ht.

PC - HD2(lydkort med analogt signalt) - Pio i stereo - høytalere <-- Veldig hørbar lydsignatur endring, det er mindre mangel på bunn, fylde og smilet kommer samtidlig høres rec ut som en "mere" stereoforsterker.. konklusjon best mulig lyd'

PC - Pio i stereo eller pure direct (eq) - høytalere <-- tynn lyd (tendens til smålat lyd), mangler bunndrag, mindre fyldig lyd og mangler litt sjel <-- konklusjon verst lyd.

Dette er veldig hørbart, på det oppsettet han har. Så dette med at man er rakettforsker og sier noe annet en det som er veldig hørbart er meg et sant mysterium.
    Bare det med at en data er en data, alle signaler er like uansett hvor signalene drar så er det likens signal som kommer ut av en data...... Er som å si at en forsterker er en forsterker alle høres likens ut.

VET det av en så enkel grunn av at jeg har det samme oppsettet men med en sc-lx71 istedet.
    Tro meg ikke så prøv det oppsettet selv, kom å motsi meg etterpå.
    Da blir det en annen låt i pipa.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du er rakettforsker, har vært på månen og skryter av det, men nå har jeg ikke snakket om digitale signaler hvordan de drar frem og tilbake inni alskens, untatt at pio sine signaler vidre er tynne av sin forstand.

ANALOGE signaler derimot for å få best mulig lyd utav den pcen til den pioneeren han har, samtidlig har han en DAC tilgjengelig som er 10 ganger bedre enn den som sitter i Pioneeren. Og ikke minst han slipper den trøtte, late og trange lyden som kommer i fra den analoge utgangen på pcen.
    Nå må du lese hva folk skriver da !
    Det eringen som snakker om å bruke analoge utganger på pc'en - det er hdmi det er snakk om.

Og jeg vil vel påstå du tillegger selve dac'en vel stor betydning.
    Kan være enig i at Pio (særlig de eldre) kan være noe slanke i klangen , men det nok ikke bare dac'en som har skylda for dette.

Og å kalle Midas for "rakkettforsker som påstår å ha vært på månen" blir bare for dumt - han har tydligvis MYE mer kompetanse på området enn du kan vise til !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er på tide tOOmyH leser hva som blir skrevet. Aldri vært snakk om analogt utifra en PC og det interne lydkortet. Det har vært nevnt flere ganger nå.

Har ingen grunn for å tro at Pioneeren skal være lys og slank. Trolig er det en svakhet tOOmyH opplever i eget oppsett når han bruker en såpass nøytral receiver som Pioneer. Slikt kan ikke overføres automatisk til andre anlegg.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun_W Vis post
    Hei!

Litt usikker på om denne tråden havner i riktig kategori, men regner med noen flytter den hvis jeg bommer..

Jeg har kjøpt meg en Asus mini-PC som utelukkende skal brukes til å kjøre Spotify mot mitt stereoanlegg..

Har en Pioneer VSX-923 surroundreceiver og en NAD 216 som skal kobles opp mot to store selvbygde høyttalere..
    I tillegg har jeg kjøpt en Hegel HD2 USB-DAC..

Spørsmålet mitt er da:

Hvordan kobler jeg dette for å få best mulig lyd?

Jeg kan koble fra mini-PC til DAC og videre inn på analog inngang på receiver - innbiller meg at dette gir absolutt best lyd?
    Problemet er da at jeg ikke får med bildet.. Og evt. må bruke Spotimote eller lignende for å styre musikken..

Alternativt bruker jeg HDMI fra mini-PC til receiver, på denne måten får jeg med bilde i samme slengen.. Vil dette være en mye dårligere løsning lydmessig?

Anyone?
    Hey.
    Har du kjøpt deg en Hegel HD2 så bruk den for best mulig lyd, lyd signalet som kommer ut fra den konverteren er helt utrolig.
    Usb kabel fra pc til dac og analog kabel fra dac til receiver.
    For å få bilde, hdmi kabel rett fra pc til receiver.

Neivell sjønner ikke en dritt uansett jeg så det grett, tar så feil at det griner over hele forumet tydligvis. --_

Når folk motsier meg på første post om at jeg tar feil ja da veit ikke jeg når jeg sitter med det samma her i stuggu og HØRER på hannes omtrentlige oppsett.

Alt som er digitalt er ikke beste løsning bestandig. Til film så er jeg 100% enig med digitale signaler men til musikk på det oppsettet han besitter er jeg 100% uening med at digitalt signal er bedre fra: pc/spotify til rec.

Kan jo spørre TS om dacen imellom gjorde susen med å få best lyd mellom data/spotify til Pio Rec, er jo så såre enkelt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB er også digitalt..........
    Dette begynner å bli komisk.

Newcomer Audun_W sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm..

..litt overrasket over at dette "enkle" spørsmålet satte hele AVforum på hodet og gjorde alle til uvenner..

Det har jo kommet frem èn ting her som gjør saken veldig enkel.. Og det er at subwoofer-utgangen på Pioneer'n ikke kan benyttes i Pure Direct modus..
    Hvilket betyr at Hegel HD2 utgår.. Mine høyttalere er bygget med to 10" i bånn som drives av en effektforsterker koblet til nettopp denne utgangen..

Men, tar vare på HD2'n - den SKAL jeg få brukt for en dag!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her må lese litt mere om pc`er og audio før de skriver lange tråder. Der snakkes i øst og vest om analog dac og effektforsterker for å fjerne mangler, ja jeg skjønner ingenting. En pc sitt lykort er normalt ikke bra for overføring av analoge signaler til anlegget, da må man koste på seg et nytt bedre lydkort. Overføring digitalt til en dac der konverterer til analogt er langt bedre, dette kan receiveren eller en ekstern dac gjøre, enten det er fra coax, optisk, hdmi eller usb ut. Analog ut fra dac går da inn i en linjeinngang som f.eks. Aux på receiver.
    Jeg skal lese side 1 igjen her, men Audun, har du prøvd bare med en optisk kabel fra pc`en til optisk inn på Pioneer for Spotify? Kanskje det blir ganske bra, du vet ikke før du prøver. Noen bærbare pc`er har en optisk utgang i hodetelefon utgangen, da må du ha en minitoslink til toslink kabel.

Newcomer Audun_W sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, da prøver jeg meg på en fortsettelse her..

Det endte med at jeg byttet ut store deler av anlegget. Dette er det nye oppsettet:

Forsterker: Hegel H80 med integrert DAC
    Høyttalere: Elac FS68.2
    TV: Samsung 8-serie
    Digital-boks: ADB fra Canal digital
    BluRay: Pioneer BDP-330
    Mini-PC: ASUS

Det nye spørsmålet er da: Hvordan bør dette kobles?

Alternativ 1:
    Alle komponenter kobles med HDMI til TV for bilde,
    og hver sin optisk/coax til Hegel'n.
    Da må jeg bytte inngang på både tv og forsterker for å få lyd og bilde.

Alternativ 2:
    Alle komponenter kobles til TV med HDMI, og TV kobles til Hegel med optisk kabel.
    På denne måten vil Hegel alltid få lyden fra tv, men vil dette gi noe dårligere lyd enn om
    komponentene er koblet direkte til Hegel?

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativ 2 er flott det (så lenge du kun opererer med stereo). Signalet er hele veien digitalt fra komponenter og frem til Hegelen via TV og det gir ingen signalforringelse.

I multikanals lyd er det ikke helt rett frem fordi HDMI kan føre bedre multikanals lyd enn hva optisk/coax klarer overføre. Men dette gjelder ikke ditt oppsett såvidt jeg har forstått.

*edit* Siden du skal spille BD, må enten blurayspilleren dekode og downmixe lyden til 2-kanals PCM, eller så må TV-en gjøre dette. TV-en aksepterer HDMI, så gjetter jeg på at det er TV-en som kommer til å downmixe til 2 PCM kanaler før den sendes ut på optisk. -- hvis ikke TV-en sender DTS/DD bitstrømmen rett ut på optisk... Kan du stille inn på TV-en hva du skal ha ut på optisk? Et valg med ordlyd "PCM" eller "Bitstream" på audio out?
    Sist endret av Midas; 11-17-2013 kl 14:29

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Man kan forestille seg tre bruksmåter: Grønn er digitalt, rødt er analogt.
    Siden jeg er fargeblind, så falt jeg av lasset allerede her

Synd, for innlegget er veldig bra!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Denon AVR-2113 - Spotify - Hvordan?
    By chariot in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 05-13-2013, 20:47
  2. Hvordan blokkere folk på Spotify?
    By ntd12tannoy in forum Generell chitchat
    Svar: 7
    Siste melding: 01-03-2013, 22:11
  3. Hvordan fikse Spotify på hjemmekinoanlegget?
    By Gigawattz in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 11-20-2010, 14:08
  4. Hvordan få mest ut av spotify
    By Gabs88 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 9
    Siste melding: 08-11-2010, 22:33
  5. iPod Touch til bruk i bil med Spotify
    By rassmussen in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 3
    Siste melding: 05-31-2010, 18:59

Stikkord for denne tråden