Anlegg og tv til blokkleilighet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg og tv til blokkleilighet

Hei alle sammen!

Jeg har akkurat overtatt min første bolig. Jeg er i planleggingsfasen nå og ønsker deres hjelp med å sette sammen et anlegg og kjøpe en tv.

Jeg har et budsjett på 30k når det gjelder anlegg. Anlegget skal først og fremst brukes til tven men ønsker å bruke det til musikk også. Vil derfor gjerne ha mulighet til å koble til iphone og ipod.

Når det gjelder størrelse kunne jeg gjerne tenkt meg et kompromiss av både lyd og størrelse.

Jeg er litt usikker på hvor mye som bør legges i tv. Får man en bra tv til 15-20k?
    Tven skal brukes til tvtitting, fotball, film og playstation.

Jeg har noen nybegynner spørsmål. Jeg har bestemt meg for å åpne noen av veggene hvor det er gipsvegger og lekte ut betongveggene slik at jeg får lagt trekkerørene/kablene skjult.

Hvor høyt bør bakhøytalerene plasseres og hvor langt fra senter?
    Hvor ville dere satt tv'en? Se vedlegg. Da jeg var på visning var tven satt på den lille veggen ved balkongdøra mot soverommet. Bør jeg vurdere å sette tven på veggen mot innredet rom.

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Anlegg og tv til blokkleilighet-finn_42660308_20-jpgAnlegg og tv til blokkleilighet-finn_42660308_21-jpg

Newcomer Audun_W sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Send meg en pm, så kan jeg hjelpe deg å sette sammen en fin pakke!
    Jeg jobber i et firma som spesialiserer seg nettopp på hifi/surround i bl.a. leiligheter.
    Har løsninger for trådløs styring av lyd osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Da har jeg prøvd meg litt på egenhånd. Jeg har vært å lyttet på litt diverse og syntes at B&W var behagelig å høre på.

Bør jeg gå for B&W 683/684 theatre eller sette sammen et anlegg fra CM serien?

For eks.
    CM8
    CM1
    ASW10
    CM centre

Hva mener dere?
    Ønsker hjelp med valg av forsterker gjerne fra Onkyo.

Hvilken TV anbefaler dere til mitt bruk, gjerne en 55 tommer? LCD eller plasma?

Hvilken vil passe mitt bruk best eller har dere noen andre forslag? Da jeg var i butikken ble jeg anbefalt en av disse:
    Panasonic VT60
    Samsung UE55F8005
    philips 55pfl8008S

Setter veldig pris på om dere kunne hjulpet meg!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker/receiver-løsning fikk du testet B&W på? Hvorvidt det vil låte noenlunde likt på Onkyo avhenger litt av dette. Noe særlig under Onkyo 1010 bør du unngå for CM8.
    3010 er på tilbud nå hos Musik-Magazinet http://mus-mag.no/items/1917

Dersom 4K passthrough er viktig, bør du går for de nyeste modellene. Det har vel ikke kommet noen for å erstatte 1010, 3010 og 5010 enda, så vidt jeg har sett. Så av de er det vel 929 du må gå for. Denne er noe bedre enn fjorårets 818, som igjen er bedre enn den nye 828, sett bort i fra manglende 4K passthrough i 818.

Ville vurdert Panasonic sin ST60 i 55" om du går for plasma. 7000kr spart og helt supert bilde, også sammenlignet med VT60. LCD-anbefalinger får andre si sitt om =)

Hvor bor du forresten? Har du tilgang til forhandlere av andre merker som System Audio, Dynaudio, Audiovector, Monitor Audio osv? De har mye spennende som låter bra og ser bra ut i stua.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, selv liker jeg onkyo godt men siden du vil ha god støtte til iphone og ipad ville jeg kanskje også vurdert pioneer? Mener huske de har god støtte for airplay i sine receivere. Onkyo har jo sin gimmick med spotify integrert. Ikke prøvd noen av de funksjonene på verken pioneer eller onkyo, så skal ikke si noe bastant. Bare sjekk opp det litt før du velger om streaming fra iphone/ipad er viktig.

Angående LED/Plasma så bør du vel velge Plasma om du har en mørk stue eller en stue du kan dimme mye for å unngå gjenskinn osv. LED skal være bedre i lyse stuer med mye sollys osv. Men plasma bedre på film. LED vil du jo hindre innbrenning(ikke så utbredt lenger visstnok) om du kobler mye til pc f.eks
    CM serien kan anbefales, synes de låter veldig bra selv. CM1 er jo også en mulighet om du skal supplere med sub.. synes cm1 høres veldig bra ut, men vil jo ikke spille så høyt osv som cm8 og cm9.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Galnes og YeOlde.

Forsterkeren jeg prøvde med B&W var NAD T757v2.

Dem anbefalte meg å flytte tven til veggen mot innredet rom. Dem mente også at jeg kanskje bør vudere in-wall høytalere bak. Hva mener dere?
    Dem anbefalte Plasma siden det er best på bilde.

Forslaget dem satte opp:

NAD T757v2
    B&W CMC senterhøytaler
    B&W CM8
    B&W ASW 10CM Subwoofer
    B&W CM1 Kompakt høyttaler/ B&W CWM663 In-wall høyttalere
    B&W CM1/CM5 høyttalerstativ
    VAN DEN HUL The CLEARWATER Høyttalerkabel

Bor i Oslo. Skal en tur innom Soundgarden til helgen for å lytte på det dem fører.

Hva mener dere om forslaget som er satt opp?

Lignende tråder

1. Kun lydisolering av stuegulv i blokkleilighet?
    By tomvanallen in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 0
    Siste melding: 12-30-2012, 21:02
  2. Gulvhøytalere og blokkleilighet.....
    By Audiofil in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 12-15-2010, 21:48
  3. Blokkleilighet - stuekino - planleggingsstadie
    By rebop in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 26
    Siste melding: 11-23-2010, 19:04
  4. Mye klang og rar mellomtone i blokkleilighet...
    By Audiofil in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 23
    Siste melding: 06-14-2006, 22:01
  5. Lydisolering av blokkleilighet?
    By Morten M in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 26
    Siste melding: 08-06-2005, 18:42

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg