Trenger oppgraderingshjelp etter WIMP HIFI lansering.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger oppgraderingshjelp etter WIMP HIFI lansering.

Jeg har fått et nytt behov etter at WIMP lanserte HIFI. Dette nye til WIMP kan fort komme til å koste litt,men trådløs godlyd rett fra mobilen er jo fenomenalt

Jeg kjører WIMP gjennom android.

1:

Jeg ønsker å utnytte anlegget i stua bedre og tenkte å kjøpe denne dingsen her ( http://www.hifiklubben.no/Products/q...eceiver-53393/ ),slik jeg kan streame trådløst til Pioneeren(LX81) og videre ut på resten av anlegget. Jeg forstår at dette er en bedre løsning,enn å bruke a\v- kabel.

Da jeg også har en blåtannhøytaler stående på kjøkkenet,så lurer jeg på om lydkilden, altså telefonen,kan koble seg på to blåtannmottakere samtidig? Både stueanlegget og Klipschen (http://www.dinside.no/919225/klipsch-kmc-3) på kjøkkenet??

Noen som vet??

Jeg har også vurderinger på alternativ,-Sonos eller Bluesound,men det får ligge litt.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg ville anbefalt å streame over wifi, altså til en trådløs dac. Krever en del båndbredde for å streame flac, og av tidligere erfaring jeg selv har hatt med trådløs streaming over blåtann så blir lydkvaliteten utrolig dårlig. Men det er min erfaring.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den "dac", er det den ene enden av f.eks. et Sonos oppsett?

Der opereres det med en dings som pares med bredbåndsmodemet,og en som kobles til forsterkeren gjennom optisk eller a\v -kabel.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja over bluetoth er komprimeringen såpass hard at all fortjenesten med og ha lossless kilde går helt ut av vindu.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu Vis post
    Jeg har fått et nytt behov etter at WIMP lanserte HIFI. Dette nye til WIMP kan fort komme til å koste litt,men trådløs godlyd rett fra mobilen er jo fenomenalt

Jeg kjører WIMP gjennom android.

1:

Jeg ønsker å utnytte anlegget i stua bedre og tenkte å kjøpe denne dingsen her ( http://www.hifiklubben.no/Products/q...eceiver-53393/ ),slik jeg kan streame trådløst til Pioneeren(LX81) og videre ut på resten av anlegget. Jeg forstår at dette er en bedre løsning,enn å bruke a\v- kabel.

Da jeg også har en blåtannhøytaler stående på kjøkkenet,så lurer jeg på om lydkilden, altså telefonen,kan koble seg på to blåtannmottakere samtidig? Både stueanlegget og Klipschen (http://www.dinside.no/919225/klipsch-kmc-3) på kjøkkenet??

Noen som vet??

Jeg har også vurderinger på alternativ,-Sonos eller Bluesound,men det får ligge litt.
    Bluetooth vil komprimere lyden en del, slik at kvaliteten blir verre enn wimp rett på anlegget før oppdateringen.

Sonos eller Bluesound vil fikse problemet ditt. Evt. kan du kjøpe en AppleTV, koble den til Pioneeren din og bruke f.eks. AirAudio. Jeg har ikke prøvd denne varianten, men vanlig Airplay er den beste protokollen for dette foreløpig - og med en slik app kan du bruke den på Android også.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Airplay fungerer brillefint - og IPad appen til Wimp er genial.

Men Apple-haterne vil hverken ha det lettvint - eller god lyd

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha! Airplay er sikkert vel og bra det altså. Men Apple - lettvint?? alt er jo så nedlåst og sine egne sære løsninger på absolutt alt, for ikke å nevne itunes. Grøss..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Airplay fungerer brillefint - og IPad appen til Wimp er genial.

Men Apple-haterne vil hverken ha det lettvint - eller god lyd
    Joda, vi ønsker begge deler, - bra og enkelt. Men med huset fullt av android produkter, ønsker jeg ikke å kjøpe meg opp på eplesiden. Men, dersom Apple tv virker på android, så skal intet være uprøvd. Jeg trodde bare ikke dette var en gangbar løsning.

Billigste sonos løsning ligger rundt 5000, om jeg leser HiFi klubben korrekt. Det er vel dyrere enn eple...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at Airplay vil virke på min Samsung s3 og Galaxy Note? Jeg vil kunne streame lossless fra Wimp? Er det en catch her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu Vis post
    Joda, vi ønsker begge deler, - bra og enkelt. Men med huset fullt av android produkter, ønsker jeg ikke å kjøpe meg opp på eplesiden. Men, dersom Apple tv virker på android, så skal intet være uprøvd. Jeg trodde bare ikke dette var en gangbar løsning.

Billigste sonos løsning ligger rundt 5000, om jeg leser HiFi klubben korrekt. Det er vel dyrere enn eple...
    Airplay + Android ga mange treff, inkludert AirAudio, som skal kunne overføre all lyd til AppleTVen - som igjen kan snakke med receiveren. Du behøver ikke se på TV samtidig, heldigvis. Merk at jeg ikke har prøvd appen, da jeg har iPhone. Men å bytte ut alt fordi en skal høre på musikk enklest mulig blir jo litt drastisk, så prøv appen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xyzz01 Vis post
    Airplay + Android ga mange treff, inkludert AirAudio, som skal kunne overføre all lyd til AppleTVen - som igjen kan snakke med receiveren. Du behøver ikke se på TV samtidig, heldigvis. Merk at jeg ikke har prøvd appen, da jeg har iPhone. Men å bytte ut alt fordi en skal høre på musikk enklest mulig blir jo litt drastisk, så prøv appen?
    Synd en ikke kan redigere der.. det jeg skulle si var: Prøv en app, som f.eks. AirAudio, DoubleTwist eller lignende og sett opp Airfoil Speakers på en Mac eller PC. Se om du får lyden dit. Hvis det fungerer, kan du kjøpe en AppleTV og koble den til receiveren - mye billigere enn Sonos. Det er en viss sjanse for at det vil fungere på Squeezebox senere, men det er foreløpig usikkert.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluesound eller sonos vil løse trådløsavspilling.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hj...t/171602.4880/

eller

http://www.hifiklubben.no/Search/?q=...nt=BLSN100HGBK

Den siste fra Bluesound skal også kunne avspille høyoppløst musikk,noe Sonos ikke klarer.

Men hvor får jeg fatt i høyoppløst musikk?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En brukt Squeezebox Touch f.eks? Koster rund tusenlappen og spiller og av høyoppløst musikk.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    En brukt Squeezebox Touch f.eks? Koster rund tusenlappen og spiller og av høyoppløst musikk.
    Jepp, men støtter forløpig ikke wimp Hifi. Håper det ikke drøyer lenge før Logitech fikser den saken...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Jepp, men støtter forløpig ikke wimp Hifi. Håper det ikke drøyer lenge før Logitech fikser den saken...
    Jeg har WiMP HiFi kjørende på min Squeezebox Touch nå og det fungerer fint. Vi skal teste litt mer før vi kjører det ut i samarbeid med Logitech. Ikke lang tid før det er ute om alt går som det skal.

AirPlay er en god løsning, særlig med AirPort Express og integrerte versjoner i receiverne. AppleTV virker litt mer ustabil av en eller annen grunn, men er også et veldig bra bruksscenario når alt virker som det skal.

Foreløpig er blåtann ingen god løsning med WiMP HiFi. Jeg påstår faktisk at det er bedre å kjøre AAC 320 fordi det er mottak for det i A2DP direkte. Så annonseres det en god del Apt-X produkter for tiden med "nær CD-lyd". Uten å være bastant sier jeg styr unna.

Man må nemlig skille på Apt-X og Apt-X lossless. Sistnevnte er ikke foreløpig ikke en extensionmulighet til A2DP slik som Apt-X er det. Ergo kan man like greit kjøre AAC når det er over blåtann. Gjør man ikke det vil nemlig A2DP kaste FLACen inn i SBC (sub-band codec) som er grunndecoderen i A2DP. Den er iiiiinte bra.

//WiMP-Pål

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos eller Bluesound er nok løsningen. Har Sonos selv. Genialt! Uten tap av lydkvaliteten heller fra wimp hifi.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palbratelund Vis post
    Jeg har WiMP HiFi kjørende på min Squeezebox Touch nå og det fungerer fint. Vi skal teste litt mer før vi kjører det ut i samarbeid med Logitech. Ikke lang tid før det er ute om alt går som det skal.

AirPlay er en god løsning, særlig med AirPort Express og integrerte versjoner i receiverne. AppleTV virker litt mer ustabil av en eller annen grunn, men er også et veldig bra bruksscenario når alt virker som det skal.

Foreløpig er blåtann ingen god løsning med WiMP HiFi. Jeg påstår faktisk at det er bedre å kjøre AAC 320 fordi det er mottak for det i A2DP direkte. Så annonseres det en god del Apt-X produkter for tiden med "nær CD-lyd". Uten å være bastant sier jeg styr unna.

Man må nemlig skille på Apt-X og Apt-X lossless. Sistnevnte er ikke foreløpig ikke en extensionmulighet til A2DP slik som Apt-X er det. Ergo kan man like greit kjøre AAC når det er over blåtann. Gjør man ikke det vil nemlig A2DP kaste FLACen inn i SBC (sub-band codec) som er grunndecoderen i A2DP. Den er iiiiinte bra.

//WiMP-Pål
    Juhu, det er bra nyheter....
    Kjøpte nettopp en brukt SB touch og vil nå vurdere wimp hifi.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid Vis post
    Juhu, det er bra nyheter....
    Kjøpte nettopp en brukt SB touch og vil nå vurdere wimp hifi.
    Jepp - kjører Touch selv med Server på Netgear NAS Duo og det er slik jeg vil ha WIMP HIFI !

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt inn siste Squeezebox server av i dag på min NAS, oppdatert Touch og fått meg WIMP HIFI konto. Det fungere strålende !

Sorry Bluesound, da ble det ikke noe kjøp allikevel...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. mattmans Hifi - Meridian G02 + G57 endelig i hus, etter ETT års ventetid!!
    By mattman in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 129
    Siste melding: 02-03-2009, 22:03
  2. Ute etter Hifi Musikk?
    By StriferNet in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 24
    Siste melding: 12-25-2008, 12:59
  3. På utkikk etter hifi rack, noen tips ?
    By RockyIII in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 15
    Siste melding: 02-19-2008, 22:59
  4. Når man er ute etter hifi og ikke har mer enn 6-8000
    By cybervision_ in forum Høyttalere
    Svar: 16
    Siste melding: 12-31-2005, 03:58

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg