Hvordan skal jeg koble dette sammen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan skal jeg koble dette sammen?

Hei, jeg er helt ny innen lyd, og har tenkt å kjøpe meg et anlegg. Jeg har da plukket ut en stereo receiver og ett par Dali Zensor 5 høyttalere, og en CD-spiller (http://www.dustinhome.no/product/501...cd-s300-black/). Jeg har også tenkt å koble til en Playstation 3 og TV-dekoder, men dette er jeg litt usikker på hvordan jeg gjør. Jeg lurer også på hvordan jeg skal gjøre det dersom jeg f.eks ønsker å spille av musikken fra Galaxy SIII-en eller iPoden.

Her er et bilde av baksiden til receiveren: http://www.excelia-hifi.cz/harman-ka...k3390-back.jpg

Jeg har tenkt å gjøre følgende: Jeg antar CD-spiller skal kobles i "CD IN" og dekoder skal kobles i "VID 1 IN". Resten aner jeg ikke. Hva er disse gule "VIDEO"-inngangene, og hva er "AC OUTLET"?
    Jeg ser receiveren har RDS FM-radio, men hvordan fungerer dette? Jeg ser receiveren har en egen antenneinngang, og dette får det jo ikke akkurat til å virke som plug'n'play.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo cd på cd in.
    Om din dekoder har analoge utganger, Ofte en rød og hvit/sort kontakt så kan du koble slik du har tenkt.
    For å få koblet til Ps3, så må du vel ha en ekstern dac siden forsterkeren din ikke har HDMI eller OPTISK inn. Jeg vet ikke om det nå finnes noen overgangsplugg for dette, men en dac vil uansett løse det problemet.

Om du kjøper en ekstern dac så kan du også koble til dekoder her, og få bedre lyd til tv også.

Dac finner du fra en 700kr nye og opp i det du ønsker å bruke av kroner. som feks: http://www.soundgarden.no/stereo/d-a...rter-sort.html
    som er den billigste jeg finner i farten. Den vil fungere, men med noen ekstra kroner vil du få bedre kvalitet.

FM antenne får men vel kasta etter seg på alle elektronikksjapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har søkt litt rundt, og en DAC virker litt dyr. Tror du denne her vil funke?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den vil funke og gi deg lyd fra PS3, regner med den har en optisk utgang...?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den kabelen du linker til, vil også fungere. Men pass da på at tv din har komponent inngang.
    Men om tv-din har analog out. lydutgang, så vil du jo også kunne koble tv rett på forsterker og da få lyden fra PS3 til forsterker den veien.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for litt kort svar forleden, men jeg hadde det litt travelt. Jeg ser dekoderen har analog utgang, ja, så det blir vel ikke noe problem. Sony har jo en sabla flott liste over tilbehør, men jeg finner jo ingen steder å kjøpe denne kabelen! Skal kjøpe ny TV i tillegg, så da får jeg være obs på disse tingene når jeg kjøper. Få TV med analog utgang kan vel bli litt vanskelig, da jeg ser selv ikke mor sin tv til 12k ikke har dette?
    Angående streaming fra mobil og Wimp og sånt, finnes det en slags komponent som mottar filer trådløs og sender videre analoge signaler ned til receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke planer om noe surround foreløpig, men kan ikke en slik en gjøre alt dette mye enklere?: http://www.soundgarden.no/hjemmekino...iver-sort.html

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt svart: Jo.

Om du er opptatt av kvalitet på lyden så vil jeg tro at en 2 kanals integrert vil gi bedre lyd i 2 kanaler enn en hjemmekinoreciver. Går du først for en hjemmekino forsterker, så pass på at den har preout til i vertfall frontene. Tenker da på evnt oppgradering senere.

En annen fordel en hjemmekino reciver har i forhold til en 2 kanalsamp er at den har romkorreksjon, hvorvidt det kan brukes på 2 kanals lyd, skal ikke jeg svare på...

Bruker selv romkorreksjon og EQ hos meg ( 2kanalsoppsett ) og ville ikke vert foruten.

Lignende tråder

1. To effektforsterkere! Hvordan skal jeg koble alt dette sammen?
    By kimotei in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 07-08-2008, 11:15
  2. Hvordan skal jeg koble dette?
    By Gesel in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 12-17-2007, 15:39
  3. Hvordan skal jeg koble disse tingene sammen?
    By morten02 in forum Kabler
    Svar: 9
    Siste melding: 12-17-2007, 01:18
  4. Svar: 8
    Siste melding: 07-23-2006, 16:28
  5. Hvordan skal jeg koble dette...?????
    By frorem in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 11-14-2004, 17:01

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder