Dynaudio Evidence Platinum - Testa av lyd og bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynaudio Evidence Platinum - Testa av lyd og bilde

Dette er sikkert flotte høgtalarar, for dei som har råd til sånt? Men er det kun eg som ikkje fekk så mykje ut av denne testen? Kan ikkje sei eg vart spesielt klokare etter å ha lest om dei. Eg veit ikkje om det er min mangel på erfaring med slike høgtalarar, eller om det er språket/utforminga av "testen" eg er for eg er for enkel til å forstå...

"Det gjør også høyttalerne relativt lette å plassere i rommet. Det er naturligvis ikke slik at de ikke krever en fornuftig innstillingsjobb, men veldig mange høyttalere er vesentlig mer hysteriske her. Man blir ganske kjapt klar over hvor alt skal stå for at det blir bra. Hos meg har det mer vært lytteavstanden til høyttalerne jeg har arbeidet med. Jeg skulle helt enkelt sitte en halv meter nærmere høyttalerne enn jeg forventet, da jeg satt for langt bak fikk jeg ikke stereoperspektivettil å bli helt midt i senter som høyttalerne la opp til. Til gjengjeld ble det virkelig bra da jeg havnet på rett avstand." Når ein må flytta sofaen fram ein halv meter i staden for høgtalarane, er det lett å plassera dei rett då? Kor langt bør dei stå frå veggar?

"Dermed har jeg et helt nytt lytterom, pluss at flyttingen har medført at mitt eget referanseutstyr har fått stå uvirksomt og helt avkoblet omring en drøy måneds tid. Det er noe man ikke skal undervurdere, for det betyr at noen av mine apparater – ikke minst da kablene – faktisk må spilles inn igjen. Det tar ganske lang tid, vi snakker om uker. Men slik høres og er nødvendig å ta med i betraktningen når man spiller på slike høyttalere som i prinsipp kan sladre om alt i din avspillingskjede." Er det sånn at det ligg gamle lydsignal igjen i kablane når dei ikkje har vert i bruk? Eller må dei varmast opp før bruk. Bør folk med desse høgtalarane la det konstant gå signal gjennom kablane sine under ferien, slik at ikkje kablane vert late?

"Som helhet setter høyttaleren ingen egne fingeravtrykk på musikken." Det er det positive? At ein då får fram ønska lydfarging ved inspeling av kablane i staden?

Det einaste konkrete eg fekk med meg frå denne testen stod i faktaboksen.Kall meg gjerne uvitende, men eg kaller dette svada...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forventer du?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester av denne typen er stort sett bare tull.

Gi meg noen målinger.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare at han mener kabler trenger innspilling er nok til at jeg ikke lenger kan stole på noe som helst denne mannen skriver om noe som helst.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke målinger av den typen du referer til bare tull?

Lignende tråder

1. Tilbud på Dynaudio Evidence Master på Soundgarden
    By Thomse in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 8
    Siste melding: 01-31-2011, 23:01
  2. Svar: 4
    Siste melding: 05-05-2010, 20:31
  3. xtc Subwoofer testa i siste dvd&hjemmekino
    By knut1 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 03-24-2006, 21:38
  4. Noen som har testa denne (romperister)?
    By ~Chriz~ in forum Høyttalere
    Svar: 14
    Siste melding: 06-05-2005, 18:36
  5. Noen som har testa disse?
    By _LarZen_ in forum TV-apparater
    Svar: 12
    Siste melding: 08-29-2003, 15:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg