Ingen lyd fra høyttalere med Onkyo TX-NR616+Polka Blackstone TL1600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd fra høyttalere med Onkyo TX-NR616+Polka Blackstone TL1600

Hei,

Nybegynner her. Søker innspill og forslag fra de mange smarte hodene som jeg ser poster her:

Høyttalersett er et Polka Blackstone TL1600 og receiver er en Onkyo TX-NR616. Jeg har ikke hatt mulighet til å teste noen av disse sammen med en annen receiver/høyttalersett, men jeg antar at begge skal fungere siden de er kjøpt helt nytt fra butikk.

For å transportere lyd fra PC til receiver har jeg koblet en SPDIF-kabel fra lydkort (Creative SB X-Fi Xtreme Gamer) til skjermkort (GeForce GTX 280) . Fra DVI-utgang på baksiden av skjermkort har jeg satt i et DVI-HDMI adapter, og fra denne går det en HDMI-kabel til HDMI-port 5 (PC) bakpå receiver.

Problemet er at når jeg starter Onkyo sitt automatisk setup program (den delen hvor du plugger i mic som fulgte med høyttalerne for at den skal lytte seg til beste setting), så får den ikke kontakt med høyttalerne. Setup stopper på første sjekk, "front left", og oppgir bare "no". Subwoofer viser med lys at den er på, og hvis jeg i Windows ser på Settings->Sound og velger "Digital Audio (HDMI)", så viser det bevegelse i lydsøylen når jeg spiller av lyd – jeg tenker derfor at software plukker opp at det spilles lyd, men at det må være en eller annen kobling til høyttalerne som er feil.

Det jeg har forsøkt:

• Ikke konfigurere automatisk i Onkyo sitt setup program, men heller prøve å gjøre det manuelt. Har prøvd mange forskjellige settinger, uten at det gjorde noen forskjell.
    • Ta ut lydkort og heller bruke integrert lydkort på hovedkort.
    • Bytte om på + og – på alle kabler i receiver og på høyttalere (jeg fikk med kabler fra butikken som solgte meg høyttalerne, og ifølge de kunne jeg velge hva jeg ville bruke som + og -. På selve kabelen står det «type PCC FT4», som ifølge Google kan være en multi-conductor kabel).
    • Koble høyttalerne med Line Level 1 og Line Level 2 (som beskrevet på henholdsvis side 8 og 10 i vedlagte tl1600.pdf)
    • Trippelsjekket at alle koblinger til receiver, sub og høyttalere er korrekte.
    • Bekreftet at gamle PC-høyttalere som stod direkte i lydutgang på hovedkort fortsatt virker (disse er 2 enkle høyttalere fra Creative + sub, og er dessverre ikke mulig å kobles til receiver).

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kobler du ikke bare spdif rett til receiver, i det minste som en test.
    Du kan ikke ta lyd fra DVI, dvi er video, ikke lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Nielsen. Jeg antok at DVI-HDMI adapter ville gi meg lyd, men der tok jeg feil

Jeg hadde en fagmann for å se på det her, og vi fikk det i gang så snart vi tok en optisk kabel med minijack til toslink fra lydkort til receiver moderator kan få lov å slette denne tråden.

Lignende tråder

1. Onkyo TX-NR626 vs Onkyo TX-NR616
    By unicus in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 09-22-2013, 16:02
  2. Onkyo TX-NR616
    By Legolarsan in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 31
    Siste melding: 05-14-2013, 19:27
  3. onkyo TX-NR616 4K spm
    By jolly in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 05-01-2013, 21:13
  4. Onkyo TX-NR616 eller Onkyo TX-NR717??
    By Cocoz in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-04-2013, 10:34
  5. Onkyo TX-NR709 vs Onkyo TX-NR616
    By robin882 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 10-30-2012, 01:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg