Koblingsproblem mellom reciever og komponent (audio)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koblingsproblem mellom reciever og komponent (audio)

Da har jeg endelig fått kjøpt meg en ny TV. På den tidligere TV'en brukte jeg enkelt AUX-kobling fra TV'en til recieveren med god surround lyd med Apple TV som komponent på hdmi 2. Med den nye TV'en koblet jeg opp alt på samme måte, men får ingen lyd i det hele tatt. Så jeg brukte i stedet en optical audio kobling direkte fra Apple TV til recieveren uten noe ressultat der også. Coaxial input er koblet til Blu-Ray-spilleren og hvirker helt som den skal. Hva i all verden har skjedd?

TV:
    Grundig 46" LED-TV 46 VLE 6239 BM
    http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...46-vle-6239-bm

Reciever: Yamaha RX-V557 (ikke hdmi-inngang)

Apple TV Gen. 2

Takk for alle svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alltid må du sikkert inn i tv' ens meny og aktivere digital utgang på tv' en. Er dette en optisk utgang kobler du denne til receiveren, denne inngangen på receiveren må kanskje også aktiveres. Om du kan velge utgangssignal på tv'en må dette være pcm. Da kan du ta bort coax'en fra BD spilleren egentlig, medmindre du sipller musikk fra denne uten tv'en er på, med kablen fra tv'en får du nå lyden fra tv'en.
    Med en Aux utgang for du ikke ekte surround....det er stereo i utgangspunktet jo.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen Vis post
    Som alltid må du sikkert inn i tv' ens meny og aktivere digital utgang på tv' en. Er dette en optisk utgang kobler du denne til receiveren, denne inngangen på receiveren må kanskje også aktiveres. Om du kan velge utgangssignal på tv'en må dette være pcm. Da kan du ta bort coax'en fra BD spilleren egentlig, medmindre du sipller musikk fra denne uten tv'en er på, med kablen fra tv'en får du nå lyden fra tv'en.Med en Aux utgang for du ikke ekte surround....det er stereo i utgangspunktet jo.
    Jeg gav opp. Med tanke på at jeg bruker Apple TV 90% av tiden på bare streaming av musikk, så koblet jeg rett og slett bare en Airport Express til recieveren i stedet for. Funker som fjell nå iallefall! Skal jeg bruke Netflix med bedre lyd i ny og ne så kobler jeg heller bare PC'en direkte opp mot en HDMI-port. Dessuten er det bedre med Blu-Ray når det gjelder film uansett. Takk for svar uansett! Skal sjekke det opp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •