Hjelp angående ulyd i høytallerene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp angående ulyd i høytallerene

Hei. Jeg spilte anlegget mitt ute ved en anledning og da jeg skulle koble det opp inne igjen var det en voldsom ulyd når jeg prøvde å spille på det igjen. Lyden er veldig metallisk og nesten uten bass med en del skurr. Den spiller også mye lavere enn den ville gjort ved normal funksjonalitet. Men jeg har ikke kjennskap til dette i det hele tatt, siden jeg aldri har spilt høytallere i stykker før. Vi hadde leid inn DJ, som brukte et ekternt miksebord og de sier at de hadde sperret høytallerene på 75% av maksimal effekt, noe som får meg til å lure på om de faktisk er sprengt.

Er det noen som kan hjelpe meg her? Evnt hvordan man skal feilsøke anlegget for å finne ut hvor feilen er? Begge høytallerene har akkurat samme lyd/ulyd. Man spiller jo natuligvis en del høyere ute enn det man gjør inne i en liten stue, men anlegget var jo også fraktet så etter å ha lest litt kan det være et slag i forsterkeren som skaper problemet? Jeg har også hørt at begge høytallerene sprenges samtidig og har vanskelig for å tro at både forsterkeren og høytallerene ble overbelastet på likt. Anlegget spilte for øvrig rent hele kvelden og det var ingen antydninger til ulyd da DJen rigget ned.
    Tusen takk på forhånd for all hjelp!

Newcomer Desillusjonert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har ikke noe annet valg enn å prøve høyttalerene på en annen forsterker. Låter de bra der, så er det forsterkeren som er problemet.
    Det er veldig sjeldent forsterkeren som går og et lite slag bør ikke ha noe å si. Som oftest er det for liten forsterker til høyttalerene, det vil si at den spiller "ureint" som tar elementene.

Jeg tror nok dessverre du har fått dine høyttalere ødelagt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •