Trøbbel med HDMI gjennom Marantz SR5002. PS3 vil ikke bli sendt til ny TV :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trøbbel med HDMI gjennom Marantz SR5002. PS3 vil ikke bli sendt til ny TV :(

Sliter med å få min PS3 til å fungere gjennom Marantzen. Alle andre kilder fungere fint, så jeg vet det må være noe med forbindelsen PS3-->Marantz-->TVFeilen flytter seg når jeg prøver PS3 inn på en annen input. Mens TV og Boxeebox fungerer helt fint uansett hvilken input.Har testet at min PS3 i seg selv fungerer fint (rett på TV).Har også testet med forskjellige HDMI kabler, og har fått bilde hver gang. (rett på TV).Den HDMI kabelen som er fra Marantzen til TV er helt ny, støtter 3D / 4K og alt det der. Kosta flesk. (og den funker fint med de andre kildene…)Forsterkeren er også resatt til factory default for sikkerhets skyld. Feilen oppsto etter at jeg kjøpte meg ny TV. En Phillips 55PFL7108S/12. Den påstår at det er "ingen kilde/ingen signal" (husker ikke akkruat ordrett hva det var)… PS3 sender ut alt av lyd og bilde over HDMI, slik den alltid har gjort, men nå... etter ny TV, virker det som om Marantzen ikke vil godta det. Personlig TROR jeg ikke at dette har noe med HDMI versjoner å gjøre, men jeg er ikke sikker. Lurte på om noen andre her kunne ha noen tips på hva det kan være? Jeg er ganske rådvill. Har forsøkt å endre flere instillinger, men det virker litt mystisk.Har også forsøkt å undersøke om det er noen innstilligner på TV´en, men har ikke funnet noe som kan være aktuelt å endre på. TV´en er nettopp oppgradert til siste firmware.-Anyone? Jeg er helt tom for ideer. Begynner å tro at jeg må kjøpe meg ny forsterker nå... Alt funka jo fint før jeg fikk meg ny TV (...?)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en reset av display settings på ps3, burde funke. Mens ps3 er i standby trykk og hold power knappen i ca 5 sek til det piper 2 ganger, slipp knappen og gå igjennom display settings.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funka!!!!!! Takker og bukker for tips!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm vel funka ikke akkurat helt. Jeg får opp "safemode" bildet. Uansett hva jeg prøver av "restore default settings" de andre alternativene får jeg ikke tilbak bildet etter omstart av PS3. (automatisk boot).

Jeg må selv få tilbake bildet manuellt ved å gjøre det du nevnte. (holde knappen inne til det piper 2 ganger...)....

Er det noen tommelfingerrelgel på hvor lenge jeg burde la det gå før jeg prøver noe nytt? -I og med at jeg ikke ser hva som skjer på skjermen, og ikke aner hvor lang tid de forskjellige valgmulighetene tar, så er det litt som å skru bil i blinde. Får ikke akkurat noen bekrefltese på at ting er resatt, eller at filsystem er gjenoprettet, eller at ting er formatert eller oppdatert... :/

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Lurer på om du er i en annen meny jeg. Når du tar reset av display settings (holde kannpen inne til det piper) så skal du bare gå igjennom display settings på nytt så skal det funke. Det skal ikke være noen andre valg.. (tror jeg hvertfall, er en stund siden jeg har gjort det). Ettersom du snakker om gjenopprettning av filsystem og sånn kan det tyde på at din ps3 ikke har avsluttet riktig og den derfor prøver å sjekke etter feil i filsystemet. Men jeg skal ta en sjekk på min ps3 i mårra tidlig etter jobb for å se om jeg klarer å reprodusere problemet ditt. Er ikke helt sikker på hva som skjer hos deg eller hvor du er og hvorfor du er der... Men det er tydelig at det display settings på ps3 som er problemet og ikke noe annet. I mellomtiden kan jo du poste hva eksakt du gjør og hva som skjer, start med å resette display settings som beskrevet og hva som skjer etter det.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, min feil. Du er kommet inn på feil meny, du er i safe mode som du skriver, men du skal kun inn i en meny for å resette display settings. Når ps3 står i standby, med en gang du trykker power knappen piper det en gang, hold knappen inne til det piper en gang til å slipp. Da skal det bli riktig, velg ja for at du bruker hdmi og svar ja på neste spørsmål, om du har 3D tv så vil du også få spørsmål om hvor stor den er. Når alt er klart og du er oppe og går, slå av på normal måte og slå på igjen for å se om alt er i orden nå, noe det burde være.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Lite endring i feilsøkingen...

Forumet klikka i går, så jeg får poste igjen...

Hmmm...

På "safe mode" får jeg 6 valg.
    1: Restart system (Gjort. - Etter boot : Svart skjerm med "ikke videosignal")
    2: Restore Default Settings (Gjort. Ingen endring. Kun svart skjerm med "ikke videosignal")
    3: Restore File system (Gjort. Ingen endring. Kun svart skjerm med "ikke videosignal")
    4: Rebuild Database (Ikke gjort. Det sto at det kom til å ta mange timer.. Tror heller ikke dette er noe nødvendig da jeg fint kan spille på systemet via gamle monitoren.)
    5: Restore PS3 System. (ikke gjort. Vil helst ikke miste mine saved games, og ser på dette som unødvendig, da feilen ikke ligger her... )
    6: System Update. (har gjort. Har siste update. Sjekket 100 ganger. Få beskjed hver gang om at jeg har siste versjon...).

Den andre menyen du snakker om etter to "enkelt pip" får jeg ikke frem... Det piper akkurat når du trykker knappen inn og maskinen starter å surre, og holder fingeren nede helt til pip 2 høres. Da slipper jeg. Har prøvd ganske mange ganger nå uten hell. Vært både litt "treg med å slippe" og "litt rask med å slippe" -TV'en forblir svart med "ikke videosignal" som feilmelding.

Jeg har også testet å sette opp en 24" PC monitor. (altså koblet tilbake til slik det har vært fra gammelt av.), Tok da en "Restore Default Settings", og alt funka smertefritt etter omstart.
    (etterpå prøvde jeg bare å koble ut HDMI fra monitor og tilbake i TV men fikk ikke noe mer bilde. Koblet tilbake til monitor, og bildet var der fortsatt...

Har forsøkt å finne noen meny på TV'n min hvor jeg evt kunne endre HDMI -(bilde)-innstillinger. men fant bare for retur lyd.
    På PS3 er det mange flere valg, og jeg kan velge om jeg vil sende 576, 729 og 1080i og 1080p. Har aktivert at den skal sende ut "alt" og at den også skal sende alle mulige lydformater.

Forsterker, Get-dekoder, BoxeeBox, PS3, NAS server, Router og swich står i et åpent rack i en nisje på stua (med flust av lufting/kjøling!). Fra racket går det 7.5 meter med HDMI bort til TV'en. Det neste jeg ser for meg at jeg tester er å bytte ut 7.5 meter HDMI med en løs 1.5 meter for å se om kabel-lengden der har noen innvirkning... Men jeg tviler på at dette er feil, da det funker fint med alt annet utstyr. Vet at HDMI ikke er optimalt over lange avstander, og at 10 meter en gylden maks grense. I forrige leiligheten min hadde jeg akkurat samme opplegg, men her med 10 meter KJEMPEBILLIG MØKKA HDMI KABEL fra eBay... og dette funka helt konge... (Likt koblet opp, med samme utstyr!)

Jeg fikk opp den menyen hvor man skulle velge størrelsen på TV'en kun når jeg hadde 7.5 metere'n koblet rett fra PS3 og til TV. (utenom forsterkeren...). Tror Marantz og Phillips hater hverandre

Etter hva jeg har klart å resonere meg frem til er vel noe med komunikasjonen Marantz -> Phillips TV så vidt jeg forstår...Virker ikke som Phillips TV'en skjønner at den mottar noe. Og så virker det som om PS3 bare sender noe men ikke sender noe oppdateringssynkronisering, eller at Phillips TV'en ikke er så smart at den gidder å sjekke om det har blitt koblet inn noe...

Har sendt mail til både Sony, Marantz, og Phillips - Men regner vel med at de alle kommer til å legge skylden på hverandre

Må forske videre med dette senere. Duty calls... :/

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med et service-verksted i dag som driver med Marantz. Mulig jeg får oppgradert min Marantz SR5002 fra HDMI 1.1 til HDMI 1.3 ved hjelp av en firmware update. De sa dette mulig kunne hjelpe meg....

Siste software til SR5002 er V090205. Jeg har ikke det, så det kan være verdt et forsøk! Venter på oppgraderings instruksjoner....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •