Noen som vet hvordan jeg kobler på denne????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Noen som vet hvordan jeg kobler på denne????

Vedlegg 115Vedlegg 116

Hei er det noen som kan gi meg en hjelpende hånd på hvordan jeg kobler denne til min horn diskant?
    Beklager at bildene er utydelige men det står : HF + - LF + - og Input + - . Jeg har to høytallere med 2 x 15 tommere, en horn diskant og mellomtone..og lurte da på hvordan i heiteste kobler jeg på dette? Har ett delefilter inne i høytalerne..skal denne dingsen kobles på delefilteret på noen som helst måte?
    Trenger sårt hjelp! Og nei, høytalerene har ikke noe merke ettersom de er selvlaget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har allered delefilter i høyttalerne sier du. Hva skal du me den ekstramodulen? Hva er det meningen at den skal gjøre.

Du beskriver det som ett enkelt toveis delefilter, men du har treveis høyttalere. Jeg sliter med å skjønne hvordan du tenker at dette skal fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Sitat Opprinnelig postet av timc Vis post
    Du har allered delefilter i høyttalerne sier du. Hva skal du me den ekstramodulen? Hva er det meningen at den skal gjøre.

Du beskriver det som ett enkelt toveis delefilter, men du har treveis høyttalere. Jeg sliter med å skjønne hvordan du tenker at dette skal fungere.

Det er en divider til horn diskanten for å styre volumet på hornet. Eldre Infinity høytalere f.eks sm-115 osv hadde også dette. Høytalerne er "loudspeakers" så det er nødvendig for meg og bruke denne dingsen for å ikke sprenge diskant når jeg spiller på høyt volume. Og når ett horn spiller rimelig høyt så har det en tendens til å blir litt for skarp lyd...da kan jeg skru ned lyden/frekvensen på hornet med denne dingsen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der må vel være en manual til den saken?
    Horn har følsomhet på godt over 100 db så de spiller veldig høyt med et par watt, sikker på du trenger den? Om du vil dempe volumen et hakk er det bedre du bare skifter motstanden til diskanten i ditt delefilter til en litt større model.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen Vis post
    Der må vel være en manual til den saken?
    Horn har følsomhet på godt over 100 db så de spiller veldig høyt med et par watt, sikker på du trenger den? Om du vil dempe volumen et hakk er det bedre du bare skifter motstanden til diskanten i ditt delefilter til en litt større model.
    Skulle gjerne brukt den siden det er ett hull i kassene til den saken, og nei har ikke funnet noen manual Jeg prøvde og finne Infinity sm service manualer som har så dings, men fant ingenting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rart ut. En diskant attenuator har vanligvis ikke noen LF utgang. Det er vanligvis bare en variabel L-pad. En motstand i serie, og en i paralell, og så justerer man forholdet mellom dem. Det sitter to kondensatorer også på kortet (av kjip kvalitet). Ikke noe jeg ville hatt på ett horn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc Vis post
    Høres rart ut. En diskant attenuator har vanligvis ikke noen LF utgang. Det er vanligvis bare en variabel L-pad. En motstand i serie, og en i paralell, og så justerer man forholdet mellom dem. Det sitter to kondensatorer også på kortet (av kjip kvalitet). Ikke noe jeg ville hatt på ett horn.
    Så du mener det er bedre og droppe den og heller plugge hornet direkte på diskant utgangene på delefilteret ?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delefiltret er vel konstruert til hornet du bruker eller? Ellers må du gjøre det. Vet ikke helt hvilke høyttalere du har her, men delefiltret bestemmer jo nivå, frekvens og fase til diskanten man bruker, skift man diskant må man endre filter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan konstruerer jeg delefilteret til horndiskanten da? Det er 2 x 15 tommere på 100 watt zomax bassere som sitter i, en super tweeter 30 w og horn diskanten..aner ikke hvor mye den er på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen Vis post
    Delefiltret er vel konstruert til hornet du bruker eller? Ellers må du gjøre det. Vet ikke helt hvilke høyttalere du har her, men delefiltret bestemmer jo nivå, frekvens og fase til diskanten man bruker, skift man diskant må man endre filter.
    Det er hjemmebygde høytalere

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal gjøre DIY første gangen er det bedre å følge et velkjent kit utviklet av noen som har peiling, ellers vil det være bortkastet tid og penger mest sannsynlig. Hvis du vil gå den tunge veien bør du skaffe deg lesestoff om hvordan du konstruerer delefilter. Den enkleste måten er nok aktive delefiltre av typen minidsp, men krever en forsterker per kanal per høyttaler (dvs 2-veis fordrer 4-kanals effektforsterker).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •