CM10 straks i hus - må jeg oppgradere noe for at de skal spille bra? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nesquick Vis post
    Hei ihjen.. tok i litt på målene så jeg, 116-35-46 er riktig mål. Vekten er fortsatt 39 kg .
    Hei

Takk for hjelpen.
    De er litt større enn CM9 med andre ord, og litt tyngre.

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse skal i hus når jeg kommer så langt, men i sort pianolakk.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøffe! var skeptisk til disse, men synes de så lekre ut på bildene. Har selv broren cm8

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med utseendet på de. (dama er også fornøyd, men det har kanskje mer med at de er hvite... de forrige var svarte og noe større).
    Var også litt skeptisk til diskanten på toppen, men endte opp med å like de - ikke minst pga den fine lyden som kommer ut.

Det var noen i B&W-tråden som mente jeg burde ha de mye lenger ut fra veggen. Per i dag står de ca 25 cm ut, og jeg syns ikke de kan stå så mye lenger ut pga rommet.
    Prøvde for ordens skyld å sette de 35 cm ut, men syns ikke jeg hørte noe forskjell i lydbildet av den grunn..
    Noen som har noen tanker om det? I tillegg har jeg lyst til å teste en annen kraftigere effektforsterker, for å høre om det merkes på lyden (lyden er bra nå, men det er jo greit å ha sjekket det ut).
    Er det noen spesielle forsterkere dere føler jeg burde teste?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg har jeg lyst til å teste en annen kraftigere effektforsterker, for å høre om det merkes på lyden (lyden er bra nå, men det er jo greit å ha sjekket det ut). Er det noen spesielle forsterkere dere føler jeg burde teste?
    Hei

Hvilken prisklasse tenker du på da?
    Selv synes jeg både Cambridge og Hegel låter meget bra på B&W CM-serie.
    Ville også hørt på NAD M3 visst den er innenfor budskjett.
    Nevner noen forsterkere her i farten, NAD M3, Hegel H300, H200, H100, H80 og Cambridge 851A.

Verdt å merke seg at Cambridge kommer med forforsterker og effektforsterker nå i vinter, Cambridge Azur 851E og 851W.

NAD M3, Hegel H300, H200, H100 og Cambridge Azur 851A har alle muligheten for å bli brukt som effektforsterker til fronthøyttalerne i et hjemmekino oppsett hvis ønskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er yamaha på cm10? Har kikket litt på 3020. Jeg sikler litt på på de høytalerene jeg også. Skal brukes til kino.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Prisklasse er jeg usikker på. I dag har jeg en Abrahamsen V4 som i sin tid kostet ca 10k, burde få igjen litt for den også.
    Jeg tenker at 20k er absolutt maks, men det er noe mer enn jeg hadde tenkt meg..
    Samtidig er det er jo "motoren" i anlegget vi snakker om her, så det er bedre å spare et par mnd ekstra og kjøpe "top notch" enn å anskaffe nå og bare få "litt mer" power.
    Ikke har her testet noen av disse forsterkerne før heller, så hvilken som låter best trenger jo ikke være den dyreste, selv om pris og kvalitet ofte henger sammen.

Så at hegel 300 og 200 ligger på hhv 29 og 18ca hos soundgarden. Cambridge 851A ca 10k ny. 851A er jo hvertfall innafor.
    NAD generelt og M3 har fått mye skryt for å være ekstremt kraftige.. men også litt kraftig i pris..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Prisklasse er jeg usikker på. I dag har jeg en Abrahamsen V4 som i sin tid kostet ca 10k, burde få igjen litt for den også.Jeg tenker at 20k er absolutt maks, men det er noe mer enn jeg hadde tenkt meg.. Samtidig er det er jo "motoren" i anlegget vi snakker om her, så det er bedre å spare et par mnd ekstra og kjøpe "top notch" enn å anskaffe nå og bare få "litt mer" power.Ikke har her testet noen av disse forsterkerne før heller, så hvilken som låter best trenger jo ikke være den dyreste, selv om pris og kvalitet ofte henger sammen.Så at hegel 300 og 200 ligger på hhv 29 og 18ca hos soundgarden. Cambridge 851A ca 10k ny. 851A er jo hvertfall innafor. NAD generelt og M3 har fått mye skryt for å være ekstremt kraftige.. men også litt kraftig i pris..
    Hei

NAD M3 kan du enkelt få høre på Hi-Fi Klubben, samme med Cambridge.
    Cambridge 851A synes jeg helt klart er den som gir mest for pengene, nå har jeg ikke hørt Hegel H80 som koster det samme, da denne nettopp er kommet i butikken.

Så etter jeg hadde postet at du egentlig så etter effektforsterker, men de fleste jeg listet opp er jo intgrerte forsterkere. Hadde jeg vært deg ville jeg uansett sett på integrerte forsterkere med muligheter for bruk som effektforsterker i et hjemmekino oppsett.

Alle disse forsterkerne burde også være mulig å få tak i på brukten, da sparer du endel penger.

Mitt tips er at du rett og slett tar turen innom både Hi-Fi Klubben og Soundgarden og hører på aktuelle forsterkere, prøv også å se på mulighetene for hjemlån, blir litt tungvindt å skulle dra med høyttalerne på demo.

Ellers er jeg enig i noe av det du selv tenker, bedre å spare et par mnd ekstra å kjøpe "top notch", enn å kjøpe noe som du blir halvveis fornøyd med nå, og om ikke lenge kommer til å bytte ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Nå har jeg snakket med HiFi-klubben, og får låne en NAD M3 fra torsdag til over helgen..
    Blir spennende og høre om og i hvilken grad det er forskjell...!

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg nettopp skaffet meg en Roksan Kandy K2 til kr. 8990,- fra Duet Audio. En liten himmel åpenbarte seg. ;-)
    Test i What HiFi

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg nettopp skaffet meg en Roksan Kandy K2 til kr. 8990,- fra Duet Audio. En liten himmel åpenbarte seg. ;-) Test i What HiFi

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Nå har jeg snakket med HiFi-klubben, og får låne en NAD M3 fra torsdag til over helgen..Blir spennende og høre om og i hvilken grad det er forskjell...!
    Hei

Det blir spennende, hvis du er lur og muligheten er der ville jeg prøvd å få ordnet med et hjemlån fra Soundgarden på Hegel samme helgen. Da har du bedre mulighet for å høre/teste forskjellen på disse forsterkerne. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam Vis post
    Selv har jeg nettopp skaffet meg en Roksan Kandy K2 til kr. 8990,- fra Duet Audio. En liten himmel åpenbarte seg. ;-)
    Test i What HiFi
    Takk for tipset. Verdt å teste ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino Vis post
    Hei

Det blir spennende, hvis du er lur og muligheten er der ville jeg prøvd å få ordnet med et hjemlån fra Soundgarden på Hegel samme helgen. Da har du bedre mulighet for å høre/teste forskjellen på disse forsterkerne. Lykke til.
    Hei ja.

Har sendt mail til soundgarden også, får se hva de sier .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da blir det test av NAD M3 og Hegel H200 fra i morgen til mandag...
    Det var den helgen...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da blir det test av NAD M3 og Hegel H200 fra i morgen til mandag...
    Det var den helgen...
    Ikke verst - blir spennende å høre konklusjonen :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da blir det test av NAD M3 og Hegel H200 fra i morgen til mandag... Det var den helgen...
    Dette blir spennende, du må nå holde oss oppdatert med noen meldinger iløpet av helgen da.
    Av disse to har ihvertfall NAD M3 klart høyest WAF, NAD M3, NAD M51 dac og B&W CM10 i Satin White ser jo ganske rålekkert ut sammen, også en B&W PV1D subwoofer i hvit.
    God helg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sittet og testet siden klokken 17 i dag, og plaget naboene ganske bra... og det førsteinntrykket er at Abrahamsen skal rett ut på brukten, Hegel H200 er en god oppgradering, mens NAD M3 gir enda en ny dimensjon i forhold til Hegel'en.

Vet ikke om jeg kan forklare det på noen god måte, men:

1. Abrahamsen V4: Når jeg lyttet til den var det god lyd. Kanskje litt lite "trykk" i bassen, men om man guffet på så ble det jo ganske bra lyd.. Før jeg testet nummer to...

2. Hegel H200: Stor(!) oppgradering. Bedre lyd, mer punch i bassen, og det virker som om høyttalerne spiller dypere og bedre.

3. NAD M3; På NAD'en så får jeg dyp og god bass allerede på lavt volum, pluss at den ser helt rå ut i racket (dvs nå står den på gulvet fordi jeg turte ikke sette den i en hylle høyt oppe.. veide så "#€"# mye..). Dette er subjektive følelser, men M3'en gir enda en dimensjon i lydbildet over Hegel.
    Den gjør at CM10 høres ut som helt andre høyttalere, og jeg får et fyldig lydbilde allerede på lavt volum. Selvsagt, jeg hadde to 8" basser i de forrige høyttalerne, og det er ikke sånt "trøkk", men det er god lyd. Bra bass, litt tight, men det visste jeg jo før jeg kjøpte. Syns også at diskant og mellomtone kommer bedre frem med M3'en enn med H200. Er nesten redd for at M3'en blir stående nesten hele helgen, så bra var førsteinntrykket.. Dessverre koster det 20 laken til, hvis jeg må ha en ny... hehe.
    SHIT.. Har hatt 4 kompiser på besøk i dag, hvor vi har lyttet på de forskjellige forsterkerne, og alle sa at sorry, men du må ha deg en ny forsterker, og det må bli NAD...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessante inntrykk du har gjort deg, ser det ligger en M3 på brukten til 13 k om interessant.

http://www.finn.no/finn/torget/annon...earchQuery=nad

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt ham melding allerede, men ikke hørt noe enda...
    Måtte faktisk reise hjem i lunsjen i dag for å lytte med sjefen som er en liten lydfrik, og det er ikke tvil om at jeg må ha meg en M3...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •