Ny surroundsound oppsett til Plasma TVen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny surroundsound oppsett til Plasma TVen

Hei!

Kjøpte meg ny plasma for nokre veker sida, og tenkte no det er på tide å oppgradere lyden.

Har frå før: Samsung HT 1250 (5.1 Surroundsound med innebygd bluray og receiver) tenkte det er på tide å oppgradere til noko sikkerleg utstyr.

Budsjettet er på 4-6000 kroner, og har egentlig ikkje peiling på kva som er bra angåande lydoppsett. Har derfor sett på http://surround.no/Produkter/Surroun...orsterker.aspx og lurar på om det er noko der dåkke foreslår eg kan kjøpe som vil fungere greit.

Lurar også på om kva bluray spiller eg bør kjøpe i tillegg til dette. Maks pris på det bør være på rundt 1000 kr, bryr meg ikkje om 3D.

Korleis fungerer dette med bluray og dedikerte receivere? Er det berre å pluggy blurayen eg kjøper til receiveren og så tilkoble dette til tven?

Takker for alle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops! Beklage skrivefeilene. Finner ikkje edit knappen :/-

Siste burde være "Korleis fungerer dette med bluray og dedikerte receivere? Er det berre å plugge blurayen til receiveren og så dette til TVen?"

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare og plugge i det.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Takker for svar.

Nokon som kan foreslå kva for lydanlegg eg bør kjøpe? Sjå posten lengre oppe :P

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Siden du ikke sier noe om hva slags høyttalere du ser etter (skal de være konevennlige, bokhyllestørrelse eller gulvhøttalere) så skriver jeg noen forslag. I den prisklassen du skisserer ville jeg gått for 2 gode høttalere og en receiver. Og bygge på i samme serien senere. Og ikke undervurder hvor god lyd man får i 2 fronthøttalere. Kanskje du blir fornøyd og ikke ønsker å gå for surround. Bare et forslag
    Uansett, dette er noen kombinasjoner du kan se på:
    Dynavoice M-65 fronthøyttalere
    Pioneer vsx-922, fjorårets modell

JBL Studio 180http://www.soundgarden.no/hoyttaler/...aler-sort.html
    Onkyo TX-NR626

Dette er 2 forslag litt over budsjettet ditt, men du kan ta utgangspunkt i Pioneer forsterkeren(siden den er billigst) og velge noen høyttalere fra bruktmarkedet. Da får du ny teknikk i forsterkeren og gode høyttalere på brukten til en god pris. F.eks. denne. Tror frontene er XTZ 80.1.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Siden du ikke sier noe om hva slags høyttalere du ser etter (skal de være konevennlige, bokhyllestørrelse eller gulvhøttalere) så skriver jeg noen forslag. I den prisklassen du skisserer ville jeg gått for 2 gode høttalere og en receiver. Og bygge på i samme serien senere. Og ikke undervurder hvor god lyd man får i 2 fronthøttalere. Kanskje du blir fornøyd og ikke ønsker å gå for surround. Bare et forslag Uansett, dette er noen kombinasjoner du kan se på: Dynavoice M-65 fronthøyttalere Pioneer vsx-922, fjorårets modell JBL Studio 180http://www.soundgarden.no/hoyttaler/...aler-sort.html Onkyo TX-NR626 Dette er 2 forslag litt over budsjettet ditt, men du kan ta utgangspunkt i Pioneer forsterkeren(siden den er billigst) og velge noen høyttalere fra bruktmarkedet. Da får du ny teknikk i forsterkeren og gode høyttalere på brukten til en god pris. F.eks. denne. Tror frontene er XTZ 80.1.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Obs, dobbelpost. Får ikke editert jeg heller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Får stipend frå lånekassa og kommer dessverre ikkje til å bruke så mykje meir penger på sånt utstyr, kanskje om 5-10 år når eg har fast jobb. Har derfor lyst på ein komplett pakke som passer bra til film TVen som eg har no og som eg vil være fornøgd med i 5-10 år fremover.

Kva synast dåkke om: http://surround.no/Produkter/Surroun...000000815.aspx Passer denne bra? Har sett på nokre reviews og F6EX skal være nokre gode høgtalarar til denne prisen og receiveren skal ha veldig god lydkvalitet.

Angåande sånne pakketilbud, følgjer det med høgtalar kabel? Eller må dette kjøpast? Er det forskjell mellom kablar?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser vist ut som kabler ikkje følgjer med. Heller på å sjå over receiveren og eg ser noko som heiter "Pre-Out" som skal brukast til subwoofer. Kva type kabel er dette? Trudde subwoffer brukte same type kabel som lydanlegg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe en subkabel.

Når det gjelder den pakken du linket til så virket den veldig bra til prisen og gir deg det du trenger. Gode fronthøyttalere som har gjort det bra i tester og en receiver som er såpass ny at den støtter det du trenger av gadgets. Test av receiveren kan du lese her. Jeg tror du blir fornøyd med det oppsettet.

Du trenger kabler til alle høyttalerene, surround.no har god pris på kabler. Biltema og clas ohlson er også butikker hvor man kan kjøpe billige kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er subkabel RCA?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er det
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener man kan bruke en vanlig RCA kabel. Enten med en eller to kontakter. Men siden jeg var usikker selv så kjøpte jeg bare en kabel som var merket som subkabel. Dette er nevnt flere steder i forumet, og ifølge denne tråden så kan bruke en kabel med RCA kontakter.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linken fungerer ikke. Her er hele linken:

http://avforum.no/forum/showthread.p...light=subkabel

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar folkens.

Fant ut at eg kan bruke 1 gammal RCA kabel, men den som eg har heime er ikkje skjermet, kan kanskje pakke den i aluminiumsfolie? xD

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •