Hei.
Har sett noen prosjekter her på forumet å må si jeg blir imponert og får skikkelig lyst til å prøve selv, så her kommer det...

Skal til å bygge hybel eller hva man vil kalle det oppå garasjen som jeg tenkte å flytte inn i, som for tiden bare er ett stort rom fylt med rot...
Så har jeg skjønt at det er lurt å tenke så tidlig som mulig på hjemmekino setup, med tanke på plassering av rom og oppbygging av vegger/isolasjon/tak osv.
Ettersom dette er på et garasjeloft er det selvfølgelig skråtak over mesteparten, men det er også bygd ut en kvist som har nesten rett tak.

Her er en liten tegning som kanskje kan gjøre det litt lettere å forklare

Målene på 1,30m er ikke endelige, men ettersom det er der skråtaket er tviler jeg på at det blir noe mer pga at det blir for lavt.
Maks høyde (under mønet) blir ca 2,30m etter lufting og isolasjon er bygd inn tror jeg.
Kvisten er rosa sone og veggen med de to vinduene er solsida.

Jeg tenkte å ha stua og hjemmekinoen i den rosa sona med tv på høyre vegg og bygge vegg på rød linjer for å få litt mer skille. Soverom er tenkt i rød sone.
Ellers er jeg ikke kommet lengre med romplanlegging fordi jeg vil høre her hva som anbefales av plassering og oppbygning.

Til oppsett tenkte jeg:
TV: Billig/tilbuds 50" LED tv
Front: CV XLS 28 x2
Senter: CV XLS 6C
Bak: CV XLS 6
Forsterker: ??
Sub: ??

Er CV XLS et bra anlegg å gå for?
Er det stor forskjell med å uten sub her? Bor i et ganske åpent område hvor det er ganske lytt, så å kunne bruke anlegget etter normal leggetid hadde vært greit.
Kommer til å bli brukt til filmtitting og musikk(mest rock, litt techno og dubstep).

Planen er å bruke den stasjonære pcen som kilde, så det blir kombinert bruks pc og HTPC, så kan jeg bare slenge på tven når jeg vil se film.
Har HDMI i pcen så kan vel bare bruke slik en HDMI splitter?
Men tilkobling til lyd har jeg ikke funnet ut av ennå, tenkte å legge kabler i veggen og bruke disse "keystone" veggplate og plugger fra monoprice om de passer på elko sine apparatbokser.
Så siden dette kommer til å gå over flere kabler/skjøter er det vel et must med digitale signaler? Hvilke plugger/kabler anbefales? Lydkort?

Reciever trenger jeg til dette med å uten sub?

Hva tenker dere ?