Forsterker med innebygd dac eller ikke ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker med innebygd dac eller ikke ?

Vurderer en hk 3490 som forforsteker samt den har innebygd dac. Er det bra eller er det bedre ned en separat dac som f.eks hegel sin ?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johno
    Vurderer en hk 3490 som forforsteker samt den har innebygd dac. Er det bra eller er det bedre ned en separat dac som f.eks hegel sin ?
    Hvilke høyttalere skal den drive?

personlig ville jeg nokk foretrukket en DAC utenom, og egentlig heller sett etter en HK980 på brukten da di er grisebillige.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hvilke høyttalere skal den drive?

personlig ville jeg nokk foretrukket en DAC utenom, og egentlig heller sett etter en HK980 på brukten da di er grisebillige.

Hei takk for svar! Tenkte å bruke den som forforsteker på kappa 8.2 evt bruke den til mellomtone og diskant.! Er 980 bedre ? Likte signaturen til avr 8500 som jeg solgte desverre

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johno
    Hei takk for svar! Tenkte å bruke den som forforsteker på kappa 8.2 evt bruke den til mellomtone og diskant.! Er 980 bedre ? Likte signaturen til avr 8500 som jeg solgte desverre
    980 er noe kraftigere enn 3490, har sett 980 på brukten til 2000-2500kr.

I tilleg så er 3490 en stereo reciever med finesser som bl.a radio og mye annet tull som er unødvendig å bruke penger på om man ikke har behov for det. Så det er mere win win med en 980 mtkp att den har mere krefter å er en ren stereo forsterker.

Harman HK980 og System audio saxo30 - FINN Torget LITT stiv pris mtkp att den koster 4k ny, og med evt frakt så kan det være like greit å kjøpe den ny. Men det går jo ann å prute litt :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •