Kneppelyder i høyttalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kneppelyder i høyttalere.

Jeg kjører nå PS3 og AppleTV med HDMI inn i en Sharp-tv, og lyd videre med coax til en eldre reciever (én coax-inngang). Når filmer er pauset, eller i menyer uten lyd, kommer det med gjevne mellomrom høye kneppelyder (noen ganger i høyrekanal, andre ganger i venstre).

Dette skyldes ikke hdmi-kablene fordi når jeg kobler tv til reciever analogt, er det ingen kneppelyd. Jeg har en godt isolert coaxkabel.

Hvor ligger problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilen kan ligge mange plasser, det jeg ville prøvd var å koble fra alt(uten om høytalerene) så slår du på forsterkeren å hører etter kneppelyder, om du hører noe da så er det forsterkeren, om ikkje slå av og koble til neste ting. Så er det bare rins and repeat til du har koblet til det som lager lyd.

men som du beskriver at du ikke har dette problemet når tven er koblet til med analogt så tipper jeg problemet ligger i enten tven eller recieveren sin coaxial del, eller kabelen, prøvd med annet utstyr ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulydene er der fortsatt opp jeg slår av kilden, og gir seg først når jeg slår av TV'en. Den er helt ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde kneppelyder i PC anlegget (lydkort -> forsterker -> høyttalere) så var det lydkortet som ga knepplydene. Ble borte da jeg byttet til et bedre lydkort. Det kan hende det er lydkortet (Dac som det heter på nynorsk) i TVen som lager lydene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •