God billig aux kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

God billig aux kabel?

Harman kardon hk980
    Klipsch rf-62
    Noe monster høyttalerkabler til 800 elns

Har 0 peiling på kabler og utganger, men er vel minijack til RCA jeg skal ha? Noen som har en anbefalning? Har bare en jalla fra jula til 90kr elns. Bruker bare pc og spotify HQ stream som lydkilde, noe mp3 i high bitrate. Fikk også en DAC med når jeg kjøpte nye ørepropper. Kobles vanlig bare i dacen istedet for jack?

Newcomer TordenGudenTord sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Det er mangt som menes om kabler og hvor mye penger man skal putte i dem. Hva som er viktigst i en kabel er god skjerming mot elektriske kilder som kan skape støy.

Min anbefalling er å holde seg unna de dyre og de billigste. Kjøp noe midt i mellom. Høyst unødvendig med dyre kabler til ditt bruk.

Kanskje denne?

Belkin M ProHD 3,5mm minijack - 2 x RCA (2 meter) - Lefdal

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zelly
    Harman kardon hk980
    Klipsch rf-62
    Noe monster høyttalerkabler til 800 elns

Har 0 peiling på kabler og utganger, men er vel minijack til RCA jeg skal ha? Noen som har en anbefalning? Har bare en jalla fra jula til 90kr elns. Bruker bare pc og spotify HQ stream som lydkilde, noe mp3 i high bitrate. Fikk også en DAC med når jeg kjøpte nye ørepropper. Kobles vanlig bare i dacen istedet for jack?
    Aux? ehrm..

hvorfor ikke kjøpe en slik

Muse PCM 2704 HiFi USB to s PDIF Converter USB DAC | eBay

Da blir det USB in, og så kan du velge mellom RCA-Optisk-Spdif ut ser det ut som. den koster 160kr, men er ganske sikker på att det er en bedre løsning enn den du har nå.

Hva kabelen koster har nada å si, så lenge den er skjermet.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Aux? ehrm..

hvorfor ikke kjøpe en slik

Muse PCM 2704 HiFi USB to s PDIF Converter USB DAC | eBay

Da blir det USB in, og så kan du velge mellom RCA-Optisk-Spdif ut ser det ut som. den koster 160kr, men er ganske sikker på att det er en bedre løsning enn den du har nå.

Hva kabelen koster har nada å si, så lenge den er skjermet.
    Har jeg optisk eller spdif på forsterkeren min da? Hvis ikke må jeg bruke aux og da må jeg vel uansett ha en ny og bedre? Hva er det folk flest her inne bruker for å koble til pc?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også pcen min som lydkilde i oppsettet mitt. USB ut fra pcen til dacmagic og deretter videre til stereoforsterkeren.

Bruker egentlig ikke AUX noe serlig lenger siden jeg synes det blir et løft i lyden når jeg bruker dacen. Men jeg var så dum og kjøpte en litt unødvendig dyr AUX. Hører ingen forskjell mellom den og en annen som er mye billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Calpern
    Jeg bruker også pcen min som lydkilde i oppsettet mitt. USB ut fra pcen til dacmagic og deretter videre til stereoforsterkeren.

Bruker egentlig ikke AUX noe serlig lenger siden jeg synes det blir et løft i lyden når jeg bruker dacen. Men jeg var så dum og kjøpte en litt unødvendig dyr AUX. Hører ingen forskjell mellom den og en annen som er mye billigere.
    Men hva bruker du slags kabel fra dacen til stereoforsterkeren? Jeg har et p8z77-i deluxe hovedkort hvor dette står i specs:

Realtek® ALC898 8-Channel High Definition Audio CODEC
    - Supports : Jack-detection, Multi-streaming, Front Panel Jack-retasking
    Audio Feature :
    - Absolute Pitch 192kHz/ 24-bit True BD Lossless Sound
    - DTS Ultra PC II
    - DTS Connect
    - Optical S/PDIF out port(s) at back panel

Har jeg optisk på forsterkeren eller blir jeg nødt å gå for noe RCA? Men jeg bruker ikke bare stasjonæren, bruker også zenbooken min og da hadde det kanskje vært best med jack til rca siden jeg får brukt dacen min også. Men hadde jo kanskje blitt litt bortkastet å satse på det framfor en bedre måte hvis dacen ikke er noe spesielt bedre enn det integrerte i hovedkortene til stasjonæren og laptopen. Er ganske forvirret på hva som vil bli best for meg som dere ser D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du virker litt forvirret ja. Der er egentlig ikke noe der heter en aux kabel, det heter en rca kabel.
    Du kan bruke analog lydutgang fra ditt lydkort til forsterkeren, da trenger du en rca kabel. ikke bruk hodetelefon utgangen på lydkortet.
    Vil du ha en dac må du koble denne til fra digitalt ut på lydkortet til digital inn på dac og da en rca fra dac analog ut til forsterker.
    Din forsterker har ikke dac innebygget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, du virker litt forvirret ja. Der er egentlig ikke noe der heter en aux kabel, det heter en rca kabel.
    Du kan bruke analog lydutgang fra ditt lydkort til forsterkeren, da trenger du en rca kabel. ikke bruk hodetelefon utgangen på lydkortet.
    Vil du ha en dac må du koble denne til fra digitalt ut på lydkortet til digital inn på dac og da en rca fra dac analog ut til forsterker.
    Din forsterker har ikke dac innebygget.
    Jeg har en mini usb dac på vei fra Singapor nå, sjekk linken. Men det er altså 3,5mm jack til rca jeg skal bruke fra dacen til forsterkeren, og eneste mulighet jeg har? Da vil jeg iallefall ha en rca kabel av høyere kvalitet. Hvordan er supra kablene?

edit: Og i mellomtiden, hvilken av disse tre utgangene skal jeg bruke på den dårlige rca kabelen? http://i1-news.softpedia-static.com/...herboard-3.jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en mini usb dac på vei fra Singapor nå, sjekk linken. Men det er altså 3,5mm jack til rca jeg skal bruke fra dacen til forsterkeren, og eneste mulighet jeg har? Da vil jeg iallefall ha en rca kabel av høyere kvalitet. Hvordan er supra kablene?

edit: Og i mellomtiden, hvilken av disse tre utgangene skal jeg bruke? http://i1-news.softpedia-static.com/...herboard-3.jpg
    Den grønne utgangen på hovedkortet er eneste mulighet du har å bruke.

Jeg unngår bestandig å kjøre minijack till RCA hvis jeg kan.
    Supra sine kabler har god kvalitet, men for 400kr + frakt så ville jeg heller sett på en annen løsning :P

Komplett.no - Supra Minijack 3,5 - 2 RCA 2m
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den grønne utgangen på hovedkortet er eneste mulighet du har å bruke.

Jeg unngår bestandig å kjøre minijack till RCA hvis jeg kan.
    Supra sine kabler har god kvalitet, men for 400kr + frakt så ville jeg heller sett på en annen løsning :P

Komplett.no - Supra Minijack 3,5 - 2 RCA 2m
    Som hva? Har vel ikke de beste mulighetene på forsterkeren :P

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som hva? Har vel ikke de beste mulighetene på forsterkeren :P
    Jeg ville kjørt Usb dac med RCA ut og ikke minijack ^^

Du har jo Muse dacen der over, og så har du denne..

MODI - $99.00 : Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA.

Koster deg ca 1100kr totalt med frakt og toll og tull

Mvh
    Svein S

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjørt Usb dac med RCA ut og ikke minijack ^^

Du har jo Muse dacen der over, og så har du denne..

MODI - $99.00 : Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA.

Koster deg ca 1100kr totalt med frakt og toll og tull
    +1 Du har en gode Høytalere og forsterker og Det er Du vil få mye ut av å kjæpe en ordentlig dac. Både Muse og MODi er selfølgelig gode alterantiver. Den dacen du får fra Malasya kan du bruke ha til overs.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    +1 Du har en gode Høytalere og forsterker og Det er Du vil få mye ut av å kjæpe en ordentlig dac. Både Muse og MODi er selfølgelig gode alterantiver. Den dacen du får fra Malasya kan du bruke ha til overs.
    Okei, takker for svar folkens! Er det nøye hvilken rca kabel man bruker for lydkvaliteten, eller følger det kanskje med en på muse dacen? Var jo syk pris da, vurderer å bare bestille den. Men kan dere sjekke om det er noen bedre alternativer fra jaben.net, fordi der fikser de gift og alt for å slippe mva.
    Så bruker jeg bare den dacen og jack-rca kabelen jeg har, må jo bli litt bedre enn å bare bruke jack-rca som jeg gjør nå.

og btw, jeg liker trykk og dyp bass så jeg fant ut at jeg kjører source direct AV på forsterkeren og bass på +10 og treble på +10 akkurat nå. Hvis det er best med source direct på, hvordan får jeg "trykka på litt" da? Må jeg styre med equalizer via spotify og sånt? Eller kommer det an på hvilken dac jeg kjøper?
    Hvis det ikke er noen bra alternativer på jaben så kjører jeg bare på med muse dacen!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke kjøp den Muse dac, den er ikke god. Skal du ha Muse da se etter den der har 4 x TDA 1543...., den andre Muse dac er bare en konverter, du får lyd ut, men ikke god lyd.
    Ellers gå for den Schiit konverter, eller noe annet i den prisklasse.
    Ikke bruk + 10 db på bass og diskant da, det krever veldig mye av forsterkeren og skal overhodet ikke være nødvendigt.
    Til Spotify er det jo bare å laste ned Equalify....

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke kjøp den Muse dac, den er ikke god. Skal du ha Muse da se etter den der har 4 x TDA 1543...., den andre Muse dac er bare en konverter, du får lyd ut, men ikke god lyd.
    Ellers gå for den Schiit konverter, eller noe annet i den prisklasse.
    Ikke bruk + 10 db på bass og diskant da, det krever veldig mye av forsterkeren og skal overhodet ikke være nødvendigt.
    Til Spotify er det jo bare å laste ned Equalify....
    Eq påvirker forsterken uansett hvor i kjeden den er benyttet..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, kom litt feil ut. Equalify er ganske ok som eq, bedre enn bare bass og diskant på forsterker, bruker den selv på den stasjonære pc med de aktive høyttalerne.
    Uansett er veldig mye eq på bass og diskant ikke bra. Mangler du bass kan du kjøpe en subwoofer.
    Desuten, ikke bry deg om kabler, en sånn her er mer en god nok: Eagle Deluxe Signalkabel - 0.75 meter RCA - Signalkabel - Kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, kom litt feil ut. Equalify er ganske ok som eq, bedre enn bare bass og diskant på forsterker, bruker den selv på den stasjonære pc med de aktive høyttalerne.
    Uansett er veldig mye eq på bass og diskant ikke bra. Mangler du bass kan du kjøpe en subwoofer.
    Desuten, ikke bry deg om kabler, en sånn her er mer en god nok: Eagle Deluxe Signalkabel - 0.75 meter RCA - Signalkabel - Kabel
    Kjøpte jo denne forsterkeren og høyttalerne fordi det skulle gi nok bass, trykk og morrofaktor uten å kjøpe sub i tillegg. Gikk tilbake til standard settings med source direct on og det var skuffende. Equalify gjorde det ikke like bra som +10 på treble og bass på forsterkeren. Får vel skylde på kabelen og måten jeg har alt koblet opp på i mellomtiden da. Hvis den muse dacen er dårlig venter jeg bare til jeg får den lille usb dacen og tester med kabelen jeg har. Så får jeg vurdere hvilken dac og spdif til rca kabel jeg skal kjøpe senere. Mulig å få bra nok dac + kabel til under 1000?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte jo denne forsterkeren og høyttalerne fordi det skulle gi nok bass, trykk og morrofaktor uten å kjøpe sub i tillegg. Gikk tilbake til standard settings med source direct on og det var skuffende. Equalify gjorde det ikke like bra som +10 på treble og bass på forsterkeren. Får vel skylde på kabelen og måten jeg har alt koblet opp på i mellomtiden da. Hvis den muse dacen er dårlig venter jeg bare til jeg får den lille usb dacen og tester med kabelen jeg har. Så får jeg vurdere hvilken dac og spdif til rca kabel jeg skal kjøpe senere. Mulig å få bra nok dac + kabel til under 1000?
    Du får sikkert noe brukt til den prisen, men den Shiit lyr dac'en er god til prisen etter hva jeg har lest. Å denne er noe dyrere om du skal handle den hos forhandler her i Norge.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du opp på pluss 10 db på bass og diskant er der jo noe rivendes gale et sted, det sier seg selv. Enten noe galt med innstillingene på ditt lydkort, plaseringen av høyttalere eller liknende.
    Kablen er hvertfald ikke skyldig, det kan jeg love deg....
    Der er ikke noe der heter en spdif til rca kabel. Kobler du til en usb dac plugger du denne i en usb port på pc, fra dac bruker du en helt vanlig RCA kabel, enten en minijack>2 rca eller en helt vanlig stereo rca kabel, denne kobler du fra analog ut på dac til en linjeinngang på forsterkeren.
    Du kan sagtens få en bra dac til under 1000 kr, bare følg med bruktmarkedet jo, eller du kan kjøpe en Airport Express og få trådløs lyd. Der er jo også billige dacs i Norge, denne f.eks. FiiO D3 D/A-konverter - Sort - D/A-konverter - Stereo og denne ARGON DAC1 D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •