NAD M51 dac til C545 afspiller ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question NAD M51 dac til C545 afspiller ?

hej nogen af jer der ved om det er mulig at sætte m51 dac til c545. altså upgrade dac. og er det nødvendig at købe et dyrt coxial kabel til at forbinde m51+c545 ? og lige et mere spørgsmål. når man har forbindet m51/c545 med digital kabel er det så stadig mulig at forbinde c545 med RCA til forstærker hvor m51 vil virke ? tak på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men vis i har billigere alternativ til DAC upgrade må i gerne skrive dem

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kasper v
    hej nogen af jer der ved om det er mulig at sætte m51 dac til c545. altså upgrade dac. og er det nødvendig at købe et dyrt coxial kabel til at forbinde m51+c545 ? og lige et mere spørgsmål. når man har forbindet m51/c545 med digital kabel er det så stadig mulig at forbinde c545 med RCA til forstærker hvor m51 vil virke ? tak på forhånd
    JA, det er mulig å koble en NAD M51 til CDspilleren din. Det er ikke sikkert at du vil høre noen forskjell i lyden - det avhenger av ørene dine og av hva slags utstyr du bruker ellers i anlegget ditt. Jeg ville uansett ha testet før jeg kjøpte.

Det er ikke nødvendig å kjøpe en dyr koaksialkabel. Jeg bruker koaksialkabler fra Clas Ohlson - pris rundt 100 kroner - i anleggene mine her hjemme. Jeg har lånt dyrere kabler for å teste - vil jo gjerne være sikker på at jeg ikke gjør noe dumt - men jeg har aldri greid å høre forskjell.

Jeg er ganske sikker på at du kan bruke de analoge og digitale utgangene på CDspilleren din samtidig - har ikke vært bort i CDspillere hvor man ikke kan det. Du kan altså koble via DAC til f.eks. AUX-inngang på forsterker, og direkte fra CDspiller til CD-inngangen. I og for seg greit å gjøre det slik hvis du skal sammenligne lyden før du eventuelt kjøper DAC - men ellers er det ikke noe stort poeng å koble dobbelt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusind tak for svar ulf b det vil jeg overveje.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men vis man nu upgraded cd afspiller, hvad burde man så kigge på ? gerne i 4000 klassen

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kasper v
    men vis man nu upgraded cd afspiller, hvad burde man så kigge på ? gerne i 4000 klassen
    CDspilleren din er sikkert helt OK. Men igjen: det spørs hva slags utstyr du ellers har i anlegget ditt. Men generelt mener jeg at en DAC til en 2-3-4.000 kroner - kjøp gjerne brukt - har potensial til å gi deg langt bedre lyd enn en CDspiller til samme prisen. Pluss at du kan bruke DACen til å få bedre lyd fra alle digitale kilder du måtte ha - PC, TV etc. etc. Lurt å teste før du kjøper - hvis du har mulighet til det.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ulf b ok ved du om det er mulig at sætte en dac til ipod dock med digital input eller hvad den nu har. og så vidre med rca til fx en headamp med rca in ? og så docken opfatter signal fra dac"en

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan jeg lite om - men hvis iPod-dock'en har digital utgang - optisk eller koaks - skal du kunne koble til en DAC. Derfra kan du koble videre til en hodetelefonforsterker - enten direkte fra DAC, eller fra DAC til receiver/forsterker og derfra til hodetelefonforsterker fra tape-out på receiver/forsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •