LIP SYNC, Pioneer, Altibox, Samsung TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LIP SYNC, Pioneer, Altibox, Samsung TV

Hei,

Har en utfordring, fikk ny Samsung tv her om dagen, 55" 8000 serie. Har merket nokså tydlig problemer med lip sync.
    Gjelder TV-titting, signal fra Altibox PVR (ADW 8512)
    Forsterker er Pioneer vsx-920-K

Jeg har koblet Altibox til Forsterker (HDMI), og forsterker til TV (HDMI)

Har lest litt, men trenger hjelpe fra andre med erfaring.

Forsterkeren har auto sync, men skjønner ikke at det kan fungere helt da tv lager forsinkelsen og jeg har signalene fra altibox til forsterker, ser ikke at forsterker vet forsinkelsen til TV (har lest en plass om en som skrudde av denne og ting ble bra/bedre, har ikke fått prøvde da jeg leste om dette på forumet før i dag)

Har mulighet for å legge p delay i forsterker, men det vil vel påvirke alle signalkilder. Da er jeg jo like langt hvis jeg spilelr blueray

Ser for meg en løsning å koble Altibox til TV direkte (HDMI) og optisk tilbake til forsterker, da ser jeg for meg å kunne justere forsinkelsen i TV'en på den optiske utgangen. Er det noen andre bivirknnger som er av negativ kavalitet ved denne løsningen. TV'en støtter de fleste lydformater.

Setter stor pris på tilbakemeldinger, det er vel få ting som er mer irriterende enn bilde/lyd i usync. Gjerne andre innspill om det er noen noen gode tips der ute.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ben.Dover
    Hei,

Har en utfordring, fikk ny Samsung tv her om dagen, 55" 8000 serie. Har merket nokså tydlig problemer med lip sync.

Forsterkeren har auto sync, men skjønner ikke at det kan fungere helt da tv lager forsinkelsen og jeg har signalene fra altibox til forsterker, ser ikke at forsterker vet forsinkelsen til TV (har lest en plass om en som skrudde av denne og ting ble bra/bedre, har ikke fått prøvde da jeg leste om dette på forumet før i dag)

Har mulighet for å legge p delay i forsterker, men det vil vel påvirke alle signalkilder. Da er jeg jo like langt hvis jeg spilelr blueray

Ser for meg en løsning å koble Altibox til TV direkte (HDMI) og optisk tilbake til forsterker, da ser jeg for meg å kunne justere forsinkelsen i TV'en på den optiske utgangen. Er det noen andre bivirknnger som er av negativ kavalitet ved denne løsningen. TV'en støtter de fleste lydformater.

Setter stor pris på tilbakemeldinger, det er vel få ting som er mer irriterende enn bilde/lyd i usync. Gjerne andre innspill om det er noen noen gode tips der ute.
    Justeres ikke delay for hver enkelt inngang da tro ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde både forsterker og TV hatt ARC burde det ha løst problemet, men siden din forsterker vel ikke har det kan du sende lyden tilbake til forsterker fra TV via optisk eller SPDIF.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg faktisk ikek sikker på, men verdt å undersøke

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Hadde både forsterker og TV hatt ARC burde det ha løst problemet, men siden din forsterker vel ikke har det kan du sende lyden tilbake til forsterker fra TV via optisk eller SPDIF.

Ja, hadde muligens det, men desverre er 920 uten ARC støtte...

Men, da må jeg vel la HDMI'en gå direkte til TV fra dekoder og ikke via receiver. Så for meg kluss med lyden, eller vil jeg kunen overtyre lyden fra optisk over lyden på HDMI. Jeg er ikke kjent med oppsett av optisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Er ikke sikker på det, men skal undersøke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

Hei,

Jeg fikk justert lyden med delay på lyden i går, dette gjorde jeg på forsterkeren. Men fikk ikke prøvd på flere kilder da vi hadde besøk.

Det var enkelt nok å justere, håper bare de gjelder for hver individuelle port. Hvis ikke får jeg nok koble TV direkte til PVR og optisk fra TV til receiver. Det burde også fungere.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er 98% sikker på at disse lyd innstillingene går separat pr kanal i receiver, har i alle fall fungert slik på min pioneer.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde muligens det, men desverre er 920 uten ARC støtte...

Men, da må jeg vel la HDMI'en gå direkte til TV fra dekoder og ikke via receiver. Så for meg kluss med lyden, eller vil jeg kunen overtyre lyden fra optisk over lyden på HDMI. Jeg er ikke kjent med oppsett av optisk.
    Nei, du lar lyden gå passthrough i receiver til TV og lar TV sende lyden tilbake via SPDIF eller optisk. Kreves ikke noe oppsett egentlig. Du må bare fortelle receiver at lyden til kilden kalt TV kommer via en annen inngang enn HDMI. Ellers er det vanlig som det er sagt her at delay og andre innstillinger er justerbare per kilde.

Newcomer Ullaen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har hatt samme problem når det kommer til Lipsync. Jeg kontaktet altibox over tryneboka og de kjørte en oppdatering på sentralen min. Etterpå restartet jeg sentral og dekoder, Vips....Problem solved
    ------------------------------------------------------------------------------
    B&W 683, 603 S3, HTM61, XP610 & ASW675
    Denon X4000, Rotel 993
    DreamScreen Phantom Vertical Masking 106
    Sony HW50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •