Problemer med Sonos, enheter faller ut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Problemer med Sonos, enheter faller ut

    Hei
    Jeg har 2 Sonos enheter, en connect i stua og en Play:3 på soverommet.
    De har fungert helt fint i en del år nå, connect har vært koblet til nettverket med kabel.

    Her om dagen beynte den ene å falle ut nå og da, fikk den koblet til igjen, fikk beskjed om at den ikke fikk kontakt med musikk osv, så tenkte at det kansje var noe galt med nettverket og switchene så jeg kjøpte en brigde som er koblet nå rett i router og de 2 andre er koblet da til trådløst.

    Fungerte en stund, så skjer det samme igjen.
    Setter opp faste IP adresser på utstyret via DHCP, men samme skjer......

    Har snart prøvd alt jeg kommer på, noen som har opplevd noe lignende noen gang?

  2. #2
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mistenker egentlig den vanlige rutern din, men det er altså kun sonos systemet som har problemer? alt annet går knirkefritt på nettverket ?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

  3. #3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jupp, fant ut at switchen ved sterio/tv benken og den ved serverene ikke var lengere samarbeidsvillige. De "forurenset nettverket" slik at jeg noen ganger ikke fikk kontakt med enheter som var koblet til (ping falt ut pr 3-4)
    Byttet switchen ved sterion ut med en ny så der er alt bra nå.

    Jeg mistenket det er Sonos connect som har klikket, for tar jeg den ut så kobler Play3 seg fint til, alle kontrollerene gjør det (har 1 på mac`en, telefonen og iPaden), ser mer stabilt ut da egentlig.


    Edit: Og der falt alle kontrollerene ut, plutselig finner de ingen enheter og klarer ikke å koble til.

  4. #4
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du prøvd å endre kanal på det trådløse sonosnettverket?

  5. #5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøvde det, og nå har det oppført seg stabilt.
    Så enten var det kanalen eller HTC One som rotet systemet til, for jeg slettet klienten på One samtidig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •