Sonos ZP90 truffet av lyn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonos ZP90 truffet av lyn

Hei, har eit litt uvanleg problem med min Sonos ZP90. Skreiv eit innlegg på engelsk på Sonos sitt eige forum, men teinkte å spørre etter hjelp her og. Her er det originale innlegget:

This weekend there was a lighting storm where i lived, and our electricity grid got hit. Most of our electrical equipment was unplugged. My Sonos was plugged into an electrical split/divider that was plugged into the wall. The split was turned off, but still plugged into the wall. This means the Sonos SHOULD have been protected from the lighting, but I am unable to turn it on. When I plugg it in, nothing happens, no light, no nothing. The rest of my hifi components are all fine. Our router got toasted, so some current from the lightning did enter our house.

Could this be anything other than a burned component or a broken fuse? It's really sad seeing my Sonos dead..

Thanks in advance for any help

Beklagar at innlegget vart på engelsk, var litt lat i dag..

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingsBay
    Hei, har eit litt uvanleg problem med min Sonos ZP90. Skreiv eit innlegg på engelsk på Sonos sitt eige forum, men teinkte å spørre etter hjelp her og. Her er det originale innlegget:

This weekend there was a lighting storm where i lived, and our electricity grid got hit. Most of our electrical equipment was unplugged. My Sonos was plugged into an electrical split/divider that was plugged into the wall. The split was turned off, but still plugged into the wall. This means the Sonos SHOULD have been protected from the lighting, but I am unable to turn it on. When I plugg it in, nothing happens, no light, no nothing. The rest of my hifi components are all fine. Our router got toasted, so some current from the lightning did enter our house.

Could this be anything other than a burned component or a broken fuse? It's really sad seeing my Sonos dead..

Thanks in advance for any help

Beklagar at innlegget vart på engelsk, var litt lat i dag..

Google kan det!

Hei, Har eit Litt uvanleg problem med min Sonos ZP90. Skreiv eit innlegg På engelsk På Sonos Sitt Eige forum, menn teinkte å. Sporre ETTER HJELP henne og. Hennes eh Det originale Innlegget:

Denne helgen var det tordenvær, hvor jeg bodde, og vår strømnettet ble truffet. De fleste av våre elektriske utstyret ble koblet fra. Mine Sonos ble koblet til en elektrisk split / delelinje som ble plugget inn i veggen. Splittelsen var slått av, men likevel plugget inn i veggen. Dette betyr at Sonos burde vært beskyttet mot lys, men jeg er ikke i stand til å slå den på. Når jeg plugg den inn, ingenting skjer, ingen lys, ingen ingenting. Resten av mine hifi-komponenter er alt i orden. Vår router fikk ristet, så noen strøm fra lyn skrev inn huset vårt.

Kan dette være noe annet enn en brent komponent eller en ødelagt sikring? Det er virkelig trist å se mine Sonos døde ..

Takk på forhånd for hjelp
    Hei, Har eit Litt uvanleg problem med min Sonos ZP90. Skreiv eit innlegg På engelsk På Sonos Sitt Eige forum, menn teinkte å. Sporre ETTER HJELP henne og. Hennes eh Det originale Innlegget:

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All hjelp er god hjelp.. antar jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest trolig har lynet svidd den av, og når lynet svir av elektriske komponenter så går vanligvis alt i stykker pga den store strømmengden, dessverre. Når det er lyn og torden så er det bare å koble fra alle elektriske komponenter som du virkelig er redd for, hvis ikke må du kjøpe overspenningsvern.

Denne koster litt, men kan spare deg for noen kroner hvis du glemmer å ta ut noen kontakter. Komplett.no - Monster Home Theater Powercenter HT800

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye god hjelp her

Ta connecten med til hifiklubben og be de sjekke sikringene. Dersom strømforsyningen og nettverkskortet er brent, må du dessverre kjøpe en ny. Men du får swap pris på den nye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •