Ingen lyd fra høyttalere når jeg kom hjem fra ferie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd fra høyttalere når jeg kom hjem fra ferie

Hei,

Har Marantz PM7004 og NA7004 med tv koplet til med optisk. Settet er ca en måned gammelt og funket bra før jeg var bortreist en uke. Kom hjem og var null lyd når jeg skulle sette på en film. Dama har vært hjemme og prøvd få på DAB-radioen, men fikk det ikke til, men hun sa hun ikke hadde koplet om noe eller trykket mye rundt, bare vekslet input.

Prøvde radioen selv også uten hell, så er ikke tv-innstillingene.

Har tatt ut og inn strømmen og resettet NA7004 uten videre hell.

Skal prøvde headsettet når jeg kommer hjem senere idag, bare jeg får tak i en jack-plugg.

Har dere ellers noen forslag på hva som kan være?
    - Kan det være høyttaler-kablene?

Takk

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan gjøre mye rart med en fjernkontroll - hun har ikke trykket på "mute" knappen f.eks. Resett av enheten er ikke alltid lurt da optisk input neppe er et "factorty default" valg...

Du får nok sette deg ned med manualen når du kommer hjem å sjekke alle settings - trolig en bagatell og definitivt ikke kabalene 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest begge manualene back to back, og selv om jeg er ganske blank så har jeg sjekket mute-knappen og alt det

Trodde også det var en bagatell, men nå har jeg sittet et par timer å klødd meg i huet.

Selv om det hadde vært en feil med innstillingen for optisk, burde jo radioen fungert?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har strøm i anlegget, og at displayene i alle boksene dine lyser som normalt.

At høyttalerkablene skulle ta kvelden i løpet av en ferieuke er helt usannsynlig - så jeg tror du kan glemme den teorien.

Én mulighet er at et tordenvær kan ha slått ut deler av elektronikken. Det kan skje hvis du ikke har koblet utstyret fra strømnettet.

En annen mulighet - jeg vet ikke om det er mulig på forsterkeren din - er at samboeren din uforvarendes har deaktivert høyttalerutgangene. En eller annen mute- eller speakers-off-knapp som hun har kommet til å trykke på i sine forsøk på å få lyd ut av anlegget.

Men egentlig helt umulig å si noe sikkert - ser frem til å høre mer om ditt forsøk med å få lyd ut av hodetelefonutgangen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Regner med at du har strøm i anlegget, og at displayene i alle boksene dine lyser som normalt.
    Jepp.

Én mulighet er at et tordenvær kan ha slått ut deler av elektronikken. Det kan skje hvis du ikke har koblet utstyret fra strømnettet.
    Tenkte jeg og, men bor i blokk, og skal ikke ha vært noe tordenvær i Oslo forrige uke, så også usannsynlig.

En annen mulighet - jeg vet ikke om det er mulig på forsterkeren din - er at samboeren din uforvarendes har deaktivert høyttalerutgangene. En eller annen mute- eller speakers-off-knapp som hun har kommet til å trykke på i sine forsøk på å få lyd ut av anlegget.
    Står ikke på mute, og høyttalerne er aktivert. Lyser blått på forsterkern.

Men egentlig helt umulig å si noe sikkert - ser frem til å høre mer om ditt forsøk med å få lyd ut av hodetelefonutgangen.
    Jepp, kommer med en oppdatering i ettermiddag

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:

Ingen lyd fra hodetlf heller, så da er det nok ikke høyttalere eller høyttalerkabler som er problemet.

Har koplet tv til na7004 med optisk, og videre til pm7004 med phono.
    På pm7004 er speakers a og b aktivert og den står ikke på mute.

På na7004 er det noe som heter m–dax og digital out. - skjer ikke noe når jeg toggler disse.

Har oppdatert til seneste firmware nå også...

Tips til hva jeg kan forsøke?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke på feil input da - du skal ha digital INN fra TV ? Og TV'n er satt til å sende digital UT ?

Ellers har vel TV en analog ut port du kan prøve. Hva med å prøve en annen kilde CD/DVD eller likende.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du sier dama vekslet input. typisk at et rele i signaldelen fjusker og ikke sender igjennom signalet. siden begge utgangene og hodeltf sluttet å virke samtidig.
    f.eks de hvite boksene på høyre side: (ren gjetting)
    http://yarhifi.ru/share/catalog/pic_1822.jpg
    du kan prøve å dunke på de med et skrujern. hehe, funker av og til på de større typene. viss de får spenning da vel og merke.. men feilen kan jo vær noe helt annet for den del.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tar ut phonokabelen fra streameren (na7004) og tapper på kabelen med fingeren hører jeg jo det statiske i høyttalerne.

Så problemet må jo enten være
    Den analoge kabelen
    Analogutgangen på streameren hvor den koples til forsterkeren
    Eller en innstilling jeg ikke finner..

Har ingen ekstra kabler, så må vel prøve på det først imorgen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Power amp direct

Hei.

Jeg har en Marantz PM7003, og på den har jeg en knapp: "Power amp direct". Dersom denne er trykket inn, får ikke jeg noe lyd fra eksterne kilder...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd analoge kabler direkte i forsterkeren - Fungerte med en gang! Score!

Får fortsatt ikke lyd ut av DAC'en hverken fra høyttalere eller hodetelefoner, fra DAB radio eller digitalt fra TV'en.

Begynner gi opp at det bare er en innstilling og at jeg må sende den på service mandag..

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt en reset på den? Regner med at du finner hvordan du resetter din enhet i bruksanvisningen.
    Har opplevd at det kan gjøre underverker. Kjipt å måtte gjøre alt av innstillinger og slikt på nytt, men må man så må man.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ceba
    Har nå prøvd analoge kabler direkte i forsterkeren - Fungerte med en gang! Score!

Får fortsatt ikke lyd ut av DAC'en hverken fra høyttalere eller hodetelefoner, fra DAB radio eller digitalt fra TV'en.

Begynner gi opp at det bare er en innstilling og at jeg må sende den på service mandag..
    Da er det mulig noe har klikka i Nettverksspilleren /DAC'n. Vet ikke hvor du kjøpte den men ville tatt kontakt med de. Mulig de har noen tips eller kan si noe om saken. Er den gåen så er det mulig de gir deg en ny når den er så ny. Må den sendes bort så spør om du kan låne et demo produkt i mellomtiden. Tar rep mer enn en uke har du i alle fall rett på låneprodukt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •