Trenger hjelp til valg av løsning i nytt hus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av løsning i nytt hus

Hei folkens!
    Som helt ny her på forumet søker jeg litt assistanse ift oppsett i huset vi holder på å bygge. Grunnflate ca 126 m2.

Legger ved planløsning med noen forslag, men det er stadig nye spørsmål som melder seg i mitt hode, og jeg kommer ingen vei før jeg får noen avklaringer.

* Dreambox plasseres i TV-stua sammen med CD-dekoder

* Type høyttalere i taket? Aktive med forsterker eller vanlige?

* Stereo-forsterker på mitt rom (merket med C)

* Skal kunne spille av lyd fra pc på mitt rom, eller evt fra en server. Skal også kunne spille av webradio og/eller spotify

* Hvis behov for lyd og strøm i hver sin ledning, kan disse legges i samme korrugerte rør, eller må jeg trekke 2?

* Mulig med stereoforsterker på mitt rom (C) og surroundoforsterker i stua, og så trekke rør og kabel fra stueforsterker til den på mitt rom for så å kjøre tv-lyd den veien for høyttalerlyd fra tv på rom som treningsrommet?? Isåfall, hvordan bytte utgangskilde eller styre musikken?

* Lyd i flere rom samtidig? Må jeg ha Sonos da?
    Altså for å spille forskjellig musikk i ulike rom samtidig.

Håper noen kan hjelpe meg litt i gang her. Har ikke satt noen prisklasse, og alt utstyret må uansett ikke kjøpes nå, det viktige er å velge en løsning som gjør at jeg får alle kabler inn i veggene før de lukkes

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amatørnissen
    Hei folkens!
    Som helt ny her på forumet søker jeg litt assistanse ift oppsett i huset vi holder på å bygge. Grunnflate ca 126 m2.

Legger ved planløsning med noen forslag, men det er stadig nye spørsmål som melder seg i mitt hode, og jeg kommer ingen vei før jeg får noen avklaringer.

* Dreambox plasseres i TV-stua sammen med CD-dekoder

* Type høyttalere i taket? Aktive med forsterker eller vanlige?

* Stereo-forsterker på mitt rom (merket med C)

* Skal kunne spille av lyd fra pc på mitt rom, eller evt fra en server. Skal også kunne spille av webradio og/eller spotify

* Hvis behov for lyd og strøm i hver sin ledning, kan disse legges i samme korrugerte rør, eller må jeg trekke 2?

* Mulig med stereoforsterker på mitt rom (C) og surroundoforsterker i stua, og så trekke rør og kabel fra stueforsterker til den på mitt rom for så å kjøre tv-lyd den veien for høyttalerlyd fra tv på rom som treningsrommet?? Isåfall, hvordan bytte utgangskilde eller styre musikken?

* Lyd i flere rom samtidig? Må jeg ha Sonos da?
    Altså for å spille forskjellig musikk i ulike rom samtidig.

Håper noen kan hjelpe meg litt i gang her. Har ikke satt noen prisklasse, og alt utstyret må uansett ikke kjøpes nå, det viktige er å velge en løsning som gjør at jeg får alle kabler inn i veggene før de lukkes
    -Kjør passive høyttalere i taket. Trekk 1 stk 16mm rør til hver høyttaler. Alle kabeluttak samles i "teknisk" rom. Hust bakboks i taket. (settes helst inn før taket lukkes)

-Du kan kjøre Reciever med 3 soner for å splitte lyd og bilde til flere rom. F.eks Denon x4000 (som har HDMI-ut til zone2.) Du kan også kjøre tvlyd ut via signalkabler til soverommet da. Alt kan fjernbetjenes fra Denon sin egen remote-app.

-Lyd i flere rom samtidig = Sonos!

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moro med nytt hus!

Jeg er akkurat ferdig med byggeprosess selv og valgte løsningen med alt trukket til eget teknisk rom hvor takhøyttalere er koblet til Sherbourn PA 18-45 her kan du igjen koble til det antallet SONOS CONNECT Trådløs musikkavspiller | Hi-Fi Klubben du måtte ønske for å kunne velge forskjellig kilde i de forskjellige rommene. Fungerer som en drøm! Da har du en forsterkerløsning som gir deg god lyd, og er enkel å styre. Kan brokobles i de tilfellene det er ønskelig med mer effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bakboks?

Er dette det samme som lyskasser for gamle halogen-spotter? Da betyr det at jeg må få inn noen som er såpass store at det evt er rom for å bytte høyttalere en gang også, da...

Sonos har jeg sett litt på, virker bra det. Men kan du bruke egne høyttalere til det opplegget, eller må du gå for Sonos all the way?

Den Denon-saken skal jeg se nærmere på

Skal se om jeg får plass i teknsik rom eller om jeg evt må bruke boden oppe... Bør ikke by på problemer uansett

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •