Hjelp til valg av streaming-løsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av streaming-løsning

Jeg er på utkikk etter en streamingløsning fra PC/Android til S/pdif (Toslink/coax). Altså:
    - Løsningen må være kompatibel med PC og Android, og kunne streame Spotify fra begge.
    - Det må være s/pdif utgang på enheten. (helst 24-bit)
    - Prisen bør være så lav som mulig.

Har sett på Sonos og AirPort express, men blir ikke helt klok på hva som er beste løsning.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke utstyr har du ellers?
    Mange nye receivere har Airplay innebygget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en stereoforsterker med innebygd dac, ikke AirPlay.
    Onkyo 5 VL.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på utkikk etter en lignende løsning selv. Sitter med en AirPlay kompitabel reciever Yamaha RX-A1020, men får ikke dratt ethernet kabel ned til kinoen. Kan slike adaptere være noe som spilles av via Bluetooth. Er dette den samme lydkvaliteten som AirPlay?

Eksempelvis: Belkin Bluetooh Music Receiver - Send musikk trådløst til ditt lydsystem!

Andersson BHR 2.0 - Trådløs lyd og musikk via Bluetooth

Er det den samme lydkvaliteten som AirPlay. Har benyttet AirPlay før, og vil si den holder en rimelig god lydkvalitet. Ganske viktig for meg at dette også duger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Jeg er på utkikk etter en lignende løsning selv. Sitter med en AirPlay kompitabel reciever Yamaha RX-A1020, men får ikke dratt ethernet kabel ned til kinoen. Kan slike adaptere være noe som spilles av via Bluetooth. Er dette den samme lydkvaliteten som AirPlay?
    Det fins løsninger som sender wi-fi-signalet fra "tråd"-"trådløst"-"tråd", nettopp for å møte et problem du har, der man må ha ethernet-kabelen i recieveren. Fungerer ved at du har en liten boks ved routeren som sender trådløst til den andre boksen, som du da setter ved recieveren.
    Vet ikke om produktnavn, men sikkert andre her som gjør det. Tror det kan være den billigste løsningen.

Eventuelt: Usikker på om dette fungerer, men kan være mulig å kjøpe en wi-fi-repeater med ethernetuttak. Da vil den motta det trådløse signale fra wi-fi-anlegget og du kan koble den via ethernetkabel i recieveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eksempelvis: Belkin Bluetooh Music Receiver - Send musikk trådløst til ditt lydsystem!

Andersson BHR 2.0 - Trådløs lyd og musikk via Bluetooth

Er det den samme lydkvaliteten som AirPlay. Har benyttet AirPlay før, og vil si den holder en rimelig god lydkvalitet. Ganske viktig for meg at dette også duger.
    Den første du linker til har ekstremt dårlig lydkvalitet så den ville jeg styrt langt unna. Tipper den andre også er dårlig.

Har forstått det slik at bluetooth ikke er helt topp oppmot f.eks airplay som benytter det trådløse nettet for overføring av lyd og da klarer å holde en høyere lydkvalitet.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Den første du linker til har ekstremt dårlig lydkvalitet så den ville jeg styrt langt unna. Tipper den andre også er dårlig.

Har forstått det slik at bluetooth ikke er helt topp oppmot f.eks airplay som benytter det trådløse nettet for overføring av lyd og da klarer å holde en høyere lydkvalitet.
    Har du da no andre forslag? Sørgelig å ikke kunne lytte til musikk i hjemmekinoen

Det fins løsninger som sender wi-fi-signalet fra "tråd"-"trådløst"-"tråd", nettopp for å møte et problem du har, der man må ha ethernet-kabelen i recieveren. Fungerer ved at du har en liten boks ved routeren som sender trådløst til den andre boksen, som du da setter ved recieveren.
    Vet ikke om produktnavn, men sikkert andre her som gjør det. Tror det kan være den billigste løsningen.

Eventuelt: Usikker på om dette fungerer, men kan være mulig å kjøpe en wi-fi-repeater med ethernetuttak. Da vil den motta det trådløse signale fra wi-fi-anlegget og du kan koble den via ethernetkabel i recieveren.

Dette høres jo ut som en av de bedre løsningene. Noen som har tips til et slikt system?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ett alternativ:
    YWA-10 - Accessories - Audio & Visual - Products - Yamaha United States

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo ut som en av de bedre løsningene. Noen som har tips til et slikt system?
    Her er en guide: Reuse an old router to bridge devices to your wireless network | How To - CNET

Tror dette er akkurat det du trenger. I tillegg en veldig rimelig løsning.

Edit: WiFi Dongle Bridge Vonets Convert RJ45 Ethernet Port to Wireless VAP 11g Bridge | eBay

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må først finde ut hvilket behov du har. Med dongler kan du ikke uten videre fjernbetjene, noe der kan være et must om anlegget står oppe og receiveren er nede. Se på Audio Pro sin.
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Logitech sine Squeezebox Classic og Touch er jo gått ut og kan sikkert finnes brukte om du har lyst å prøve. Touch spiller 24/96, Classic også men hopper over annenhver sample. Jeg har vel hatt min Classic i 7 år nå, tuter og går den....
    Bluesound f.eks. Støtter vel ikke Spotify enda, flere av disse streaming bokser har begrensninger.
    Airport Express er jo en fin billig løsning, Sonos er en no-brainer men koster jo litt mere, om jeg skulle skifte blev det Sonos.
    AppleTV er jo også et alternativ, der er en egen tråd under mediaspillere.
    http://avforum.no/forum/av-prosessorer-mediaspillere/

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv så sverger jeg til Logitech Squeezebox Touch, den spiller helt opp til 24/192, har koax utgang til min DAC.

Den er koblet til det trådløse nettverket, og musikken ligger lagret på en nettverks-disk (NAS) med DNLA-støtte.

Funker veldig greit, og Logitech'en kan man også installere både Wimp og Spotify på, så man trenger ikke å gå via PC for avspilling i det hele tatt. :wink:
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hørt om såkallte powerplugs? Internett gjennom strømnettet?
    Da har du i prinsippet kablet nettverk fram til anlegg. Koble på da den medieboksen du velger, og få mer stabilt nett enn trådløst.
    Verd å sjekke ut.

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke med trådstarter, men jeg droppet hele streaming styret. Tok heller en USB-forlenger, koblet inn i recieveren, koblet den med "Lightning-USB til iPad. Fungerer strålende! Fikk skjult kabelen grimelig godt også. Har batcave, men allikevell

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med "rimelig" god kvalitet?
    Airplay overfører tapsfri digital lyd til receivere med innebygget airplay, eller Aiport Express/ Apple TV. Er filene i CD kvalitet, så er lyden fra Airplay i CD kvalitet.

Derfor har Apple produkter et stort fortrinn i forhold til Android/PC når det gjelder Wimp og Spotify.

Enkleste og mest elegante er fra iPad til receiver eller Apple TV. Apple TV er dessuten meget anvendelig, så receiver med innebygget airplay er ikke nødvendig. Da kan man også koble til ekstern DAC som er bedre enn den innebygde i receiveren.

iPad har meget gode apper for Wimp og Spotify og koster ikke all verden (rimeligste versjon holder lenge). Du slipper å slite med halvgode løsninger og styrer alt i fra sofaen din. (også surfing og streaming av filmer) Jeg anbefaler denne løsningen.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke med trådstarter, men jeg droppet hele streaming styret. Tok heller en USB-forlenger, koblet inn i recieveren, koblet den med "Lightning-USB til iPad. Fungerer strålende! Fikk skjult kabelen grimelig godt også. Har batcave, men allikevell
    +1
    Blir litt oppgitt på produsentene av diverse løsninger, da "alle" skal ha sitt eget system. AirPlay virker jo som et veldig enkelt og greit system - for de med Apple-produkter. Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å lage noe lignende til Android.
    Sonos er vel de (som jeg har skjønt) eneste med en god løsning til Android(m/spotify), men jeg syns det er litt drøyt å betale 2700,- for å slippe å putte i en kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en slik: Squeezebox Duet - FINN Torget .
    Da kan du spille musikk via: Wimp, Spotify eller en pc/harddisk på nettverket.
    Har Coax og toslink utgang.
    Fungerer svært bra!

Du kan styre den via smarttelefon (Android eller IOS) eller kontrollen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •