Ny TV til frua - Trenger hjelp med en ok løsning til lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV til frua - Trenger hjelp med en ok løsning til lyd

Har nylig kjøpt denne: Komplett.no - Samsung 46" 3D LED Smart TV UE46F6505 til frua og kunne tenkt meg en god/praktisk høyttaler løsning som tok liten plass og var elegant nok.

Er så mye forskjellig høytaler dupiditer så jeg har selv ikke helt oversikt. Gjerne med Blu-Ray spiller slik at Barn kan se litt tegnefilmer osv.

På den gamle TVen hadde jeg 2 punkter jeg kunne koble høytalere direkte inn i på TVen men det kunne jeg ikke se på denne TVen.

Vurderte denne: Komplett.no - Samsung HT-F5200/XE Hjemmekino men skulle helst sluppet sub også. Og vil denne spille lyd fra andre kilder enn Blu-rayen? Altså lyd fra dekoder (vanlig TV) eller lyd streamet til TVen fra mobil osv?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpiux
    Har nylig kjøpt denne: Komplett.no - Samsung 46" 3D LED Smart TV UE46F6505 til frua og kunne tenkt meg en god/praktisk høyttaler løsning som tok liten plass og var elegant nok.

Er så mye forskjellig høytaler dupiditer så jeg har selv ikke helt oversikt. Gjerne med Blu-Ray spiller slik at Barn kan se litt tegnefilmer osv.

På den gamle TVen hadde jeg 2 punkter jeg kunne koble høytalere direkte inn i på TVen men det kunne jeg ikke se på denne TVen.

Vurderte denne: Komplett.no - Samsung HT-F5200/XE Hjemmekino men skulle helst sluppet sub også. Og vil denne spille lyd fra andre kilder enn Blu-rayen? Altså lyd fra dekoder (vanlig TV) eller lyd streamet til TVen fra mobil osv?

her ser du iaf tilkoblingsmulighetene på den samsung pakken.

1 x HDMI-utgang ( 19-pin HDMI type A ) - bak
    1 x HDMI-inngang ( 19-pin HDMI type A ) - bak
    1 x lydutgang ( RCA phono x 2 ) - bak
    1 x SPDIF-inngang ( TOSLINK ) - bak

Du har 1 HDMI inngang, så jeg regner med det skal gå ann å koble tv tuneren inn der.

Ellers, veldig begrenset.

Personlig er jeg mere gla i en skikkelig lydplanke.

Et annet alternativ er jo reciever med noen slanke pene bokhylle ht's og en egen BD spiller. Da får du alt du trenger.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kanskje sånn at det er en slags dekoder i TVen så jeg kan ta HDMI fra TV til den jeg linket til og alt annet inn i TVen slik at den på den måten kan spille fra flere kilder?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpiux
    Er det kanskje sånn at det er en slags dekoder i TVen så jeg kan ta HDMI fra TV til den jeg linket til og alt annet inn i TVen slik at den på den måten kan spille fra flere kilder?
    Er faktisk litt usikker, regner med tven må ha HDMI UT for å gjøre det. Eller, SPDIF ut. etter det jeg kan se i specs på tv'en så har den optisk ut.

Men, om du legger i litt penger.

XTZ 93.21 Black Pianolakk PAR - Surround

å kjøper en billig reciever på brukten, f.eks Onkyo eller Yamaha.

Det koster ikke så mange kronene mere, å er mye bedre i mine øyne.

Eller, denne.
    Komplett.no - Onkyo TX-NR616B Receiver
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •