Lydplanke (+trådløse bak?) til film, musikk, spill

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydplanke (+trådløse bak?) til film, musikk, spill

Jeg vet dette antakeligvis er å banne i kirka på dette forumet men bær over med meg. Har hatt klassisk 5.1 med diger forsterker og tjukke kobberledninger over gulvet til bakhøyttalere som har gått i dørken mange ganger i lystige lag.

Er nå lei og vurderer lydplanke og evnt. trådløse høyttalere bak. utfordringen er at de må duge til film, xbox one (denne har vel en ny type HD-lyd mener jeg å ha lest et sted) og musikk.

Og før dere sier det er umulig ta en kikk på denne:
    http://www.wired.com/reviews/2012/12...r-supercinema/

den er vel ikke tilgjengelig i Norge og blir uansett forholdsvis dyr, men mer et eksempel på at det er mulig å få til god flerbrukslyd uten masse styr.

Har noen vært borti slike løsninger? Anbefalninger?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det sama har eg lurt på. For lyd i lite trangt rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos play:bar m/ sub og 2 stk play:3 bak

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleros
    Jeg vet dette antakeligvis er å banne i kirka på dette forumet men bær over med meg. Har hatt klassisk 5.1 med diger forsterker og tjukke kobberledninger over gulvet til bakhøyttalere som har gått i dørken mange ganger i lystige lag.

Er nå lei og vurderer lydplanke og evnt. trådløse høyttalere bak. utfordringen er at de må duge til film, xbox one (denne har vel en ny type HD-lyd mener jeg å ha lest et sted) og musikk.

Og før dere sier det er umulig ta en kikk på denne:
    Review: GoldenEar SuperCinema 3D Array System

den er vel ikke tilgjengelig i Norge og blir uansett forholdsvis dyr, men mer et eksempel på at det er mulig å få til god flerbrukslyd uten masse styr.

Har noen vært borti slike løsninger? Anbefalninger?

Den var jo svært fin, og topptestet hos AVForums. Forhåpentligvis vil flere hive seg på og komme med konkurrerende løsninger. De har jo forhandlere i Sverige, så sikkert mulig å importere derfra.

En del av dagens surroundpakker har jo trådløse bakhøyttalere (som kan veggfestes) og fronter som også kan festes på vegg. Vil ikke dette være nesten like greit?

Alternativet kan en vel eksempelvis kombinere aktiv/passiv lydplanke + aktiv sub (gjerne trådløs) og trådløse bakhøyttalere (koblet mot (kompakt) receiver).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har landet på Sonos. Ikke minst fordi jeg har kjøpt rekkehus på tre etasjer der jeg (selvfølgelig) må ha lyd i alle tre. Jeg tenker da noe slikt:

2. etasje (tv stue): sonos playbar, sonos sub, 2 sonos play:1
    1. etasje (stue): 2 stk sonos play:3, sonos bridge. etter hvert mulighens en sonos play: 1 til kjøkken
    kjeller (soverom, bad): 1 sonos play:1 på soverom, 1 på bad.

1 etasje blir jo mest brukt til musikk så er jo ikke helt optimalt med kun to stk sonos 3 men jeg tenker jeg kan bære ned suben om jeg skal ha besøk, fest etc.
    Dette blir jo uansett dyrt. jeg kan spare litt på å kutte ut de to sonos 1 i 2 etasje og bare ha lydplanke og sub, og/eller bytte ut de to sonos 3 med sonos:1 i 1 etasje. Hva ville dere gjort?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •